איך מחשבים מס ירושה בארה"ב?

ארה"ב היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, המזמנת לנו אפשרויות השקעה רבות ומגוונות. על מנת לבחון היטב את כדאיות העסקה, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא המיסוי, אשר לעיתים יכול להגיע עד לכדי מחצית משווי הנכס להשקעה. זה הזמן המתאים להכיר את מס הירושה בארה"ב וכיצד בדיוק מחשבים אותו

 

מהו מס ירושה בארה"ב?

אחת מאפשרויות ההשקעה הנפוצות והפופולאריות ביותר בתחומי ארה"ב, היא השקעה בנדל"ן, אשר לאחר המשבר הכלכלי ב – 2008, הפך להיות תחום השקעה בעל הזדמנויות רבות. במכלול השיקולים שעלינו לקחת בחשבון כשמחשבים את הכדאיות והרווחיות של העסקה המיועדת, יש לקחת בחשבון את נושא המיסוי ובעיקר את מס הירושה.

מס ירושה בארה"ב הוא בין נטלי המס המשמעותיים הקיימים בארה"ב ומשמעותו היא, הטלת מס על נכסיו של הנפטר. שיעור מס הירושה חל בהתאם לשווי העיזבון ויכול להגיע עד לסך 40% משווי הנכס. מס הירושה נגבה בגין כל עיזבון בארה"ב, הן של אזרחים אמריקאים והן של תושבים זרים המחזיקים בנכסים בארה"ב.

 

מה ההבדל בין מס ירושה למס עיזבון?

אצל לא מעט אנשים קיימת נטייה לחשוב כי המונח מס ירושה זהה למונח מס עיזבון. אך למעשה, קיים הבדל בין שני המושגים הטמון בעיקרו באופן חישוב המס. כך, בעוד שמס ירושה יוטל על יורשי הנפטר, מס עיזבון הוא מס המוטל על נכסיו של הנפטר, ללא שייכות ליורשים ומקורות ההכנסה שלהם.

 

כיצד מחושב מס ירושה בארה"ב?

הזכרנו כי שיעור מס הירושה בארה"ב יכול לנוע בין 18% ל – 40%, אך כפי שניתן להבין, מדובר בטווח נרחב למדי ובכדי להבין כיצד מתבצע החישוב המדויק, לרבות אופן חישוב המס הנכון לכל מדינה בארה"ב, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

אילו פרמטרים עלינו לקחת בחשבון בעת חישוב מס הירושה?

חישוב מס ירושה בארה"ב הוא משימה מורכבת, הדורשת כאמור מומחיות והבנה מעמיקה בדיני המיסוי בארה"ב, כאשר בין הפרמטרים העיקריים שעלינו לקחת בחשבון בעת חישוב מס הירושה נמצאים:

 

הנכסים הנכללים בחישוב

הנכסים המוגדרים בחוק לצורך חישוב שווי העיזבון הם נכסים הנמצאים בארה"ב וביניהם: נכסי נדל"ן, נכסים מוחשיים, ניירות ערך / מניות ו – חוב / הלוואה לישות אמריקאית.

 

אזרחות

חלק העיזבון הפטור ממס ירושה, משתנה בין אזרחי ארה"ב לתושבים זרים המחזיקים בנכסים בארה"ב.

 

 שווי שוק ריאלי

ערך הנכס בגינו יוטל מס ירושה יחושב לפי שווי שוק ריאלי, נכון למועד הפטירה.

 

לסיכום

בעת בחינת שיקולי הכדאיות / רווחיות של עסקה בארה"ב, עלינו לקחת בחשבון את נושא המיסוי ובעיקר את מס הירושה בארה"ב, היכול להגיע עד לשיעור של 40% משווי הנכס. אופן חישוב המס המדויק הוא משימה די מורכבת וצריך להתחשב במגוון פרמטרים, אותם ניתן לבחון היטב עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

מס ירושה בארהב

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »