יוזמות בבית הדין – כיצד להתגרש ולהישאר עם כסף בכיס?

ההחלטה להתגרש היא החלטה כבדת משקל כאשר מדובר בילדים ובנושאים כלכליים כמו דמי מזונות והסכמי ממון. עם זאת ניתן להתגרש ועדיין להישאר עם כסף בכיס – על כך בכתבה הבאה.

 

ההתחייבות הכלכלית בגירושין

זוגות שמחליטים להתגרש לא צריכים לפחד מהמשמעויות הכלכליות במידה ולא נותרה ברירה לגישור על יחסיהם. כלומר, הגורם הכלכלי לא יהיה פקטור להישאר בנישואין לא מוצלחים שבני הזוג לא מעוניינים בהם יותר. עם זאת, יש לקחת בחשבון שההוצאות הכספיות ישתנו ויכללו דמי מזונות, עלויות מדור, תשלומי חשבונות, חישוב פנסיה שונה וכד'.

מבחינת הנכסים והחסכונות הם מתחלקים בצורה שווה בין בני הזוג אלא אם נקבע אחרת באמצעות הסכם ממון. כיום, על מנת ליצור איזון בין בני הזוג הצד שמשתכר יותר הוא הצד שצריך לשלם יותר בגירושין. על אף זאת, ניתן להישאר עם כסף בכיס.

 

כיצד להתגרש ולהישאר עם כסף בכיס?

במהלך החיים הזוגיים כל אחד מבני הזוג פתח קופות גמל, קרנות השתלמות, השקיע בשוק ההון, צבר פנסיה וכד'. לעיתים, מכיוון שלא נעשה מעקב אחר הכספים והחסכונות לא ברור היכן הכספים האבודים יושבים והאם הם צברו ריבית וערכם עלה. באמצעות אתרים כדוגמת הר הכסף באתר https://silver-mountain.co.il ניתן לאתר כספים אבודים.

ייתכן גם שאחד מבני הזוג כלל לא ידע שיש לו חסכונות שחסך עוד לפני הנישואין והם גדלו עם השנים. אתר זה אף מסייע לבני משפחה שקרוביהם נפטרו כדי לגלות כספים שהנפטרים שכחו או לא ידעו על קיומם.

את הבדיקה ניתן לעשות ללא עלות והנתונים היחידים שיש להקליד הם מספר תעודת זהות, תאריך הנפקת התעודה ואישור לאחר ההרשמה הראשונית בה מוסרים אינפורמציה נוספת. לבסוף המידע שמתקבל מוביל אתכם לאתרי האינטרנט ופרטי החברות המנהלות את הכספים שלכם.

 

כיצד להתגרש ללא הוצאות כספיות?

זוגות שרוצים להתגרש ולא להוציא על כך כסף יכולים לעשות זאת בקלות באמצעות הסכם גירושין המקובל על שניהם. בהסכם הם יסדירו את המשמורת על הילדים, הזכויות, החובות, דמי המזונות וחלוקת הרכוש. את ההסכם מגישים לבית הדין, משלמים אגרה ומקבלים על ההסכם אישור.

לעומת זאת, הליך גירושין שלא בהסכמה מסורבל יותר, מורכב יותר ועולה הרבה כסף. במקרים כאלו שאין לאישה כסף להתגרש היא תצטרך להוכיח את העילה לגירושין בבית הדין הרבני ועם זאת תישאר חסרת אונים. למרות זאת, ניתן לקבל סיוע משפטי בחינם במידה ומוכיחים על מצב כלכלי קשה באמצעות תלושי משכורת, תדפיסי הבנק או תמיכה מהביטוח הלאומי.

לסיכום, בדיקה בהר הכסף תעניק למעוטי היכולת הזדמנות לבדוק אם יש להם כספים אבודים וחסכנות על מנת שיוכלו להתגרש כאשר אין הסכמה ויש צורך בסיוע משפטי של עורך דין לגירושין.

הורים וילד

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »