מהו תהליך הגשת טופס להחזר מס

טופס בקשה להחזר מס, הידוע גם כטופס 135, הוא הדרך הטובה ביותר לבקש החזר מס כאשר אדם סבור שתשלום המיסים שלו גבוה מהתשלום שהיה אמור לשלם במסגרת ההכנסה המשוערת שלו. ישנם מספר תנאים המאפשרים בקשה להחזר מס, שעשוי להגיע לסכומים משמעותיים של אלפי שקלים בכל שנה. במאמר זה נפרט את תהליך הגשת הטופס הרלוונטי להחזר המס.

 

מתי יש למלא טופס 135?

רבים בציבור הישראלי זכאים להחזר מס מסיבות כאלו ואחרות. חיילים משוחררים, שכירים העובדים במספר מקומות, אנשים שהוצאו לחל"ת או קיבלו דמי אבטלה, אנשים שעברו שינוי במצב המשפחתי ועוד סטטוסים רבים אחרים- כל אלו זכאים בסבירות גבוהה לקבל החזר מס בגבהים משתנים. ניתן להשתמש בסימולטור של מס הכנסה כדי לבדוק זכאות ראשונית לקבלת החזר בטרם הגשת הבקשה, או להיעזר באתר של חברה המעניקה שירותי החזרי מס, כמו get-tax.

 

מילוי פרטים אישיים

בתחילת התהליך, יש כמובן למלא את הפרטים האישיים הרלוונטיים שלכם, ובאם אתם נשואים או ידועים בציבור, גם של בן/בת זוגכם. הפרטים יכללו כתובת מגורים, האם יש ילדים, מספר תעודת זהות וכן הלאה. לאחר מכן יש להוסיף את פרטי חשבון הבנק, וכן לספק אישור ניהול חשבון, על ידי צילום צ'ק או הוצאת אישור ניהול חשבון מהאזור האישי באתר הבנק.

מדובר בחשבון הבנק אליו תרצו לקבל את החזר המס. בנוסף, יש להוסיף את פרטי ההכנסות של משק הבית שלכם, בהתאם לקטגוריות הרלוונטיות, כמו הכנסה שאינה ממשכורת, קצבאות מביטוח לאומי, רווחי הון ועוד. יש לפרט בין היתר גם זכאות לנקודות מס וזיכויים אישיים אם יש כאלו. לא לשכוח להגיש יחד עם הטופס גם טופס 106 מטעם המעסיק, שמוכיח שאכן יש לכם משכורת קבועה.

 

עיון וטיפול בחומר על ידי רואה חשבון

בקשה להחזר מס הוא טופס שיש למלא בקפידה ובדיוק רב, שכן כל אי סדר או טעות עשויה לא רק להעמיד את הבקשה בסיכון לדחייה, אלא להביא להפסד של סכומי כסף משמעותיים. לכן, חשוב להעביר את החומר שהוגש או הועלה לאתר לגורם מקצועי כמו רואה חשבון מנוסה שיסייע במילוי הטופס לצד הפרטים שהגשתם על מנת להימנע מטעויות. לאחר טיפולו של רואה החשבון, הטופס יוחזר אליכם, בדרך כלל בתום 10 ימי עסקים על מנת שתאשרו את פרטיו ותספקו חתימה אלקטרונית בטרם הכול נשלח אל רשות המיסים.

 

שליחת הטופס וקבלת הזיכוי

לאחר שהטופס אושר על ידי רואה החשבון ובהתאם לכך שכל הפרטים הנכונים אכן סופקו, הטופס נשלח אל רשות המיסים. מרגע ההודעה שאכן התקבל הטופס, אתם צפויים לראות את הזיכוי שמגיע לכם בחשבונכם תוך 90 ימי עסקים. אל תוותרו על הזכויות שלכם, בדקו כבר היום את זכאותכם להחזר מס וייתכן ומגיעים לכם סכומים משמעותיים.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »