חשוב להכיר! החזרי מס משכנתא בשנת 2021

פקודת מס הכנסה מסתירה בתוכה מיני הפתעות שונות, הכוללות בעיקר החזרי מס, אשר רוב האנשים לא מודעים אליהם.

למעשה, אפילו לא חייבים לדעת ה אומרת בדיוק הפקודה, כי אם להיעזר בבעלי מקצוע, המכירים היטב את הפקודה ויודעים היטב לזהות את הזכויות הנגזרות ממנה.

למעשה, אתם רק צריכים לדעת שאולי מגיעים לכם החזרי מס אם אתם משלמים ביטוח לאומי, ביטוח משכנתא ועוד.

 

החזרי מס המקומות מפתיעים

החזרי מס משכנתא הם למעשה ההחזרים שאולי מגיעים לכם אם אתם משלמים ביטוח חיים למשכנתא.

זאת בנוסף על הנחות שניתן לקבל על ביטוח חיים למשכנתא בסוכנויות ביטוח שונות.

במילים פשוטות – אם תגישו בקשה להחזר מס עבור הביטוח שאתם משלמים עבור המשכנתא, ייתכן שתגלו כי מגיע לכם החזר מס.

(למידע נוסף אודות החזרי מס – משכנתא, בדקו כאן – https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/החזרי-מס-נדלן/החזר-מס-משכנתא/).

 

האם שווה להתאמץ (או – כמה מקבלים החזר?)

הטבת החזר מס על ביטוח חיים למשכנתא יכולה לספק לכם החזר של לא פחות מעשרים וחמישה אחוזים מתוך תשלומי הפרמייה ששילמתם לאורך כל השנה עבור ביטוח חיים למשכנתא.

בנוסף, חשוב לדעת כי מדובר על החזר רטרואקטיבי ל 10 שנים.

כלומר, גם אם לא ידעתם כי מגיע לכם החזר מס ולא הגשתם בקשה להחזר מס במשך 10 שנים, כאשר בזמן הזה אתם משלמים באופן קבוע ועקבי עבור ביטוח חיים למשכנתא, תוכלו לקבל אותה גם 6 שנים אחורה.

למעשה, הטבה זו חלה על כל ביטוחי החיים והפקדות לקרנות פנסיה.

אם ההפקדה נעשית דרך המעביד, החישוב נעשה אוטומטית וכך גם ההחזר, אבל אם אתם משלמים עבור הביטוחים והפנסיה שלכם באופן פרטי, תוכלו לקבל עבורם החזר מס לאחר הגשת דוח שנתי למס הכנסה, בצירוף המסמכים הרלוונטיים, המפרטים כמה שילמתם לאורך השנה.

כדי לקבל החזר מס על ביטוח חיים למשכנתא ובכלל, כדאי להגיש את כל המסמכים שלכם על הכנסות, הוצאות וביטוחים לגוף העוסק בחישוב החזרי מס באופן מקצועי.

בעלי מקצוע בתחום המשפטים, ראיית חשבון וייעוץ מס, הם אלה שיכולים לבדוק את הנושא לעומק ולגלות אם וכמה כסף מגיע לכם בסופו של דבר.

לאחר מכן, יש להגיש את הדו"ח השנתי המוכן למס הכנסה עד לתאריך אשר נקבע על ידי מס הכנסה, כדי לקבל את ההחזר המגיע לכם לפי חוק.

 

לסיכום

בכל סוג של ביטוח משכנתא קיים רכיב ביטוח חיים. בכל תשלום של ביטוח חיים, יש פוטנציאל להחזר מס ולכן, כדי לקבל הטבה על ביטוח חיים למשכנתא, אשר המדינה חייבת לכם, אתם רק צריכים להמציא את המסמכים הרלוונטיים, לבדוק אותם אצל גורם מקצועי רלוונטי, להגיש דו"ח שנתי כולל המסמכים על הביטוח ששילמתם עבורו כל השנה או יותר, למלא את הטפסים הנדרשים על ידי רשויות המס ולקבל את הכסף שמגיע לכם.

 

בית ומטבעות

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »