איך נבחרות המחלות אשר מזכות רתכם בפטור ממס הכנסה

לא כולם יודעים, כך יש מחלות מסוימות שיכולות לזכות אתכם, אזרחי מדינת ישראל בפטור ממס הכנסה. מדובר בעניין שעלה לכותרות בתקופה האחרונה והביא להתעניינות רבה בנושא.

בעקבות הביקוש הרב למידע בנושא זה, יצאנו לפגוש את המומחים שחיים את התחום באופן יום יומי ושאלנו אותם את כל השאלות המתבקשות כדי להבין איך נבחרות המחלות שמזכות אתכם בפטור ממס הכנסה.

 

בואו נתחיל מהתחלה – אתם אולי זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה

אם הגעתם לפה ממש במקרה ולא ידעתם שיש אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות מחלה, כדאי שתישארו כדי לגלות האם אתם זכאים לקבלת פטור שכזה. שכידוע, מדובר בפטור שעשוי להחזיר לכם לא מעט כסף. בחרנו לפתוח את המדריך עם הסבר קצר אודות הזכאות לקבלת הפטור המדובר, כדי שתוכלו לדעת קודם כל את העניין החשוב ביותר – האם אתם זכאים לקבל כסף חזרה מהמדינה.

 

איך נבחרות המחלות אשר מזכות אתכם בפטור ממס הכנסה?

נפגשנו עם מומחים שעוסקים בתחום כבר שנים ארוכות ושאלנו אותם את השאלה המתבקשת שמופיעה בתחילת המדריך. בתום פגישה ארוכה, הבנו שאין מדובר כאן בבחירה אקראית, אלא בהחלטה שקולה של מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה שבאה לידי ביטוי לאחר אינספור ישיבות שאירעו בכותלי המוסד לביטוח הלאומי. בישיבות הללו ישבו, בין היתר, המומחים מהתחומים הבאים:

  • רופאים מומחים בתחומים שונים (אונקולוגיה, מחלות נדירות, רופאי עיניים וכו')
  • מנתחים בכירים
  • פסיכולוגים
  • עורכי דין
  • פסיכיאטריים וכו'

המומחים הללו ישבו יחד וקיבלו מידע אחד מהשני אודות המחלות השונות. בסופו של דבר, הם ערכו טבלה מסודרת ובה מופיעות המחלות שמזכות אתכם בפטור ממס הכנסה.

 

איזה מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

כששאלנו את המומחים שעמם נפגשנו את השאלה הזו, התברר לנו שצריך לחדד אותה מעט. מסתבר שאין מחלה מסוימת (פרט לעיוורון שלא נחשב תמיד למחלה, אלא לעיתים זהו מום מולד) שמזכה בפטור ממס הכנסה. אלו שזכאים לקבלת הפטור יכולים לקבל אותו לאחר שהם עוברים וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי. הוועדה קובעת את אחוזי הנכות שלהם, ובהתאם לגובה אחוזי הנכות, נקבע האם הם זכאים לקבל את הפטור או שלא.

 

ובכל זאת, אילו מחלות יכולות לזכות בפטור ממס הכנסה?

מחלות סופניות או כאלו שמסכנות חיים הן אלו שבדרך כלל מזכות בפטור. מחלת הסרטן למשל, עשויה להוביל לא פעם לקבלת הפטור. ראוי לציין כי הפטור מתקבל גם לאחר שנבדקת אי יכולת להשתכר. מחלה זו, מונעת לא פעם מאנשים להגיע למשכורת שהייתה להם עוד לפני שהם חלו, כך שהיא נחשבת למחלה שיכולה לזכות את חוליה בפטור.

 

כמה מילים לפני סיום

כעת אתם יודעים איך נבחרות המחלות שמזכות אתכם בפטור ממס הכנסה, כך שנותר לכם רק לצאת ולבדוק האם אתם זכאים לפטור.

שעון ומטבעות

 

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »