הכירו את התיקונים החשובים לפקודת מס הכנסה

קצבת הזקנה היא העוגן המרכזי של כל אזרח ותיק בעת הפרישה. היא מבוססת על החסכונות הפנסיונים של הפורש. בשנים האחרונות, משרד האוצר נקט במספר שיטות כדי להגדיל את החסכונות הפנסיונים, על מנת להיטיב עם הפורשים. תיקונים 190, ו125 ד' לפקודת מס הכנסה הם רק חלק מהמהלכים שבוצעו לצורך השגת מטרה זו.

 

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנכנס לתוקף בשנת 2012, הוא תיקון שמתייחס למגוון נושאי מיסוי של קצבאות ושל מכשירים פיננסים שונים. לפי התיקון, משיכת קצבה חודשית תהא פטורה ממס לכל החיים. בנוסף, משיכה חד פעמית תהיה מחויבת במס בשיעור מופחת – 15% בלבד.

 

מהם היתרונות של תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מאפשר לחוסכים העומדים בתנאי הסף לבצע הפקדות לקופת הגמל, ולהנות מהיתרונות של קופת הגמל, לצד נזילות מלאה של הסכום הצבור בקופות. בהתאם לכך, להשקעה בקופות גמל אלו יש מספר יתרונות מרכזיים:

  • דחיית תשלום מס רווחי הון – במסגרת התיקון לחוק, החוסכים יקבלו דחייה של תשלום המס על רווחי הון. כלומר, תשלום המס יידחה למועד משיכת הכספים. הטבת מס זו, תשפיע על התשואה המצטברת בקופה, משום שהיא תגביר את אפקט ריבית דה – ריבית.
  • מס רווחי הון מופחת – החוסכים ייהנו מהטבת מס משמעותית – תשלום מס רווחי ההון בעת המשיכה יעמוד על 15% בלבד, לעומת 25%, כפי שנהוג באפיקי השקעה אחרים. חשוב לציין כי במקרה של קבלת הכספים בצורה של קצבה – ישנו פטור מלא ממס רווחי ההון.
  • מגוון אפיקי השקעה – קופות הגמל מנהלות היקף נכסים גדול, לכן מנהלי תיקי ההשקעות יכולים להשקיע במגוון רחב של נכסים – למשל בנכסים לא סחירים כמו נדל"ן מניב וחברות תשתיות שונות. נכסים לא סחירים מאופיינים בכך שהם לא מושפעים מתנודות בשוק ההון. בהתאם לכך, תיקי השקעה אלו, אשר מערבים נכסים סחירים יחד עם נכסים לא סחירים, זוכים ליציבות מסוימת.
  • עלויות נמוכות – דמי הניהול שחברות הניהול של קופות הגמל גובות הם נמוכות יחסית למכשירי השקעה שונים, ולכן החיסכון בעלויות מיתרגם לעלייה משמעותית בתשואות של הקופה.

 

מהי הייתה המטרה שלשמה נחקק תיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נועד על מנת לסייע לפנסיונרים, ולהגדיל את קצבת הזקנה שלהם. כלומר, התיקון העלה את כדאיות ההשקעה בקופות גמל, וכך עודד את האזרחים הוותיקים להשקיע באפיק זה.

תיקון 125 ד לחוק

תיקון 125 ד לחוק

תיקון 125 ד מקנה לכל פורש, אשר נולד לפני שנת 1948, פטור מתשלום מס רווחי הון. במידה ורק אחד מבני הזוג עומד בתנאים – תקרת ההטבה עומדת על 13,440 ₪, במידה ושני בני הזוג עומדים בקריטריונים הנדרשים, פרטי ההטבה ישתנו, ותקרת ההטבה המשותפת תעמוד על 16,560 ₪.

 

לסיכום

לקראת הפרישה לפנסיה, יש לערוך תכנון פיננסי, ולברר מהם הזכויות המגיעות לכם. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ותיקון 125 ד לחוק, תוקנו במטרה לסייע לאזרחים הוותיקים, ולחסוך להם מאות שקלים בחודש, ועשרות אלפי שקלים בשנה.

מכשיר חישוב

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »