5 קריטריונים לכך שיש לכם קייס להגשת תביעת רשלנות

כשאנחנו נוטלים תרופה מסוימת בהוראות רופא, כשאנחנו נכנסים לניתוח, כשרופא מאבחן אותנו – בכל ההליכים הרפואיים הללו אנחנו מצפים לעבודה מקצועית ומיומנת מצד הרופא. למרות זאת, ישנם מקרים בהם הרופא מבצע שגיאה חמורה, שמסבה נזק משמעותי מאוד ונחשבת לרשלנות מקצועית. הנה 5 קריטריונים המאפשרים הגשת תביעת רשלנות רפואית. 

 

נזק משמעותי לאחר טיפול רפואי

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית לקבלת פיצויים, מטופל צריך לצאת מהליך רפואי כלשהו עם נזק משמעותי. אין קביעה חד משמעית בכל הקשור לנזק משמעותי, אך ניתן לראות תקדימי עבר בגין מקרים שונים ונזקים מסוימים שהתרחשו למטופלים.

אם אירע נזק שולי, שאינו מסכן למשל את המטופל או פוגע באופן ניכר באיכות חייו, בית המשפט עשוי לדחות את התביעה בסבירות גבוהה. הנזק יכול לבוא לידי ביטוי באופן מידי, למשל לאחר טיפול כושל, או לאחר כמה חודשים, לאחר אבחנה לא מוצלחת למשל. לחצו כאן לעוד מידע על רשלנות רפואית.

 

התרשלות של הרופא

טיפולים מסוימים והליכים מסוימים עשויים לגרור לנזק. ככל שהטיפול מורכב יותר, כך הסיכון גבוה יותר. ניתוחים מסוימים עשויים להסתיים בכישלון, לא עקב רשלנות, אך כן עקב מורכבות מבחינה רפואית.

לכן, כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש צורך ברשלנות של הרופא. החוק קובע שרשלנות, מבחינה רפואית, היא מצב בו הגורם הרפואי לא נקט בכל דרכי הזהירות והבטיחות השונים, או שהוא חרג מהנורמות המקובלות בתחום. כל טעות אחרת עשויה להיות טעות שלא ניתן היה למנוע, מה שלא יאפשר הגשת תביעת רשלנות.

 

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא תנאי מחייב להגשת תביעת רשלנות רפואית. השופטים בבתי המשפט מבססים את ההחלטות שלהם על עובדות, ולא על ספקולציות. חוות דעת רפואית, מרופא מומחה בתחום בו אירעה הרשלנות הרפואית, מעידה באופן מוכח על נזק רפואי שנגרם למטופל.

בחוות הדעת הרפואית, יתייחס הרופא המומחה לאירוע הספציפי שאירע למטופל. הוא יספר כיצד אותו אירוע שנגרם למטופל אכן גרם לו לנזק משמעותי, למרות שהדבר לא היה אמור להתרחש.

 

קשר בין הנזק לבין הרשלנות

אחד התנאים, מבחינת החוק, להתקיימות של רשלנות רפואית, היא קשר בין הנזק לבין הרשלנות. מטופל מסוים עשוי לצאת עם נזק מהליך רפואי כזה או אחר, אך מנגד ייתכן שאותו הנזק כלל לא נגרם מרשלנות של אחד הרופאים.

לכן, אם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח שפעולה שביצע הגורם הרפואי היא אכן רשלנית, אך היא גם זאת שגרמה לנזק.

 

עמידה בזמן שקובע החוק

אם יש חשד לאירוע של רשלנות רפואית, כדאי לכם להתייעץ כמה שיותר מהר עם עו"ד, על מנת שתוכלו לעמוד בתנאים להגשת תביעת רשלנות רפואית. החוק קובע תקופת התיישנות, שהגשת התביעה לאחר שהיא מתחילה היא לא אפשרית.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את: