אין למה לחכות! פנו בהקדם לעו"ד במקרה של הטרדה מינית

פנייה כמה שיותר מוקדמת אל עורך דין שמתמחה בהטרדות מיניות מגדילה את סיכויי ההצלחה של התביעה, עוזרת להתמודד עם האירוע גם ברמה האישית ואפילו מסייעת לאיסוף מסמכים ולטיפול בירוקרטיה בסוגיה. אז איך עושים את זה ומה כוללים השלבים השונים? הנה הפרטים המלאים

השוואה בין סוגים שונים של שירותים משפטיים מגלה באופן מובהק את היתרונות של פנייה מוקדמת אל עורך דין שמתמחה במקרים של הטרדות מיניות. נכון שפנייה אל עורך דין מומלצת בכל תחום ובכל נושא, אבל היא קריטית במקרים של הטרדות מיניות. הסיבה לכך קשורה גם למאפיינים הכלליים והמיוחדים של הטרדות מיניות מצד אחד, אך גם לאופן שבו עורך הדין מטפל בסוגיה מצד שני.

פעולה מהסוג של פנייה לעורך דין בנושא של הטרדה מינית בעבודה חייבת להתבצע כמה שיותר מוקדם. ככל שמקדימים לתאם פנייה כזו, כך מגדילים את הסיכוי להשגת המטרות המשפטיות השונות. בטווח הקצר, הבינוני והארוך, זהו תמיד הצעד הראשון להתנהלות נכונה גם ברמה האישית וגם ברמה החברתית. מעבר לכך, פנייה מוקדמת אל עורך דין מגלמת בתוכה המון יתרונות.

 

מה היתרונות של פנייה בהקדם אל עורך דין שמתמחה בהטרדות מיניות?

היתרון הכי משמעותי בפנייה מוקדמת לעורך דין במקרה של הטרדה מינית בא לידי ביטוי בפתיחת התהליך המשפטי. עד שפונים אל עורך דין לא מתבצעת למעשה שום התקדמות, גם אם בוודאות נגרמה הטרדה מינית ומי שביצע אותה צריך לעמוד לדין ולמשפט. אז כדי להתחיל את התהליך, צריך לפנות אל עורך דין.

מבחינה משפטית נטו, פנייה מוקדמת אל עורך דין מגדילה את סיכויי ההצלחה של התביעה. מעורבות מוקדמת של עורך דין שמתמחה בהטרדה מינית עוזרת לאסוף עדויות, מונעת מצב שבו מסמכים חשובים הולכים לאיבוד ובאופן כללי מסייעת לגבש את הטענות המרכזיות ולבסס אותן. אז מבחינה משפטית ומקצועית, פנייה מוקדמת אל עורך דין היא תנאי להצלחה ולא פריבילגיה שאפשר לוותר עליה.

 

מה הקשר בין פנייה מוקדמת אל עורך דין לבין חיסכון בהוצאות?

גברים ונשים בגילאים שונים חוששים לפנות אל עורך דין כדי להתחיל את הפנייה באירוע מסוג של הטרדה מינית. בחלק מהמקרים הסיבה למבוכה קשורה אל המאפיינים של האירוע ואל זה שהנפגעים עצמם מרגישים אשמים. במקרים אחרים, יכול להיות שהחשש יהיה מפני שכר הטרחה שייגבה על ידי עורך הדין.

עם זאת, כדאי לדעת שפנייה מוקדמת אל עורך דין שמתמחה בהטרדה מינית דווקא יכולה לחסוך בהוצאות. נכון שצריך לשלם לו את שכר הטרחה, אבל יש סיכוי יותר גבוה לכך שהתהליך יתרחש מהר וביעילות. אז בראייה קדימה, פנייה מוקדמת אל עורך דין היא חובה מוסרית, אישית, חברתית ואזרחית של כל מי שנפגעו מהטרדות מיניות.

 

niekverlaan / Pixabay

אולי תאהבו גם את: