ייצוג מעסיקים מול תביעות עובדים לשעבר

יחסים בין עובדים ומעסיקים עולים לא פעם על שרטון ומסתיימים בעימותים בבית המשפט. כאשר נוצרת מחלוקת בין נציגות עובדים למעסיקיה, הדברים אמורים להיפתר בצורה עניינית ותוך כדי הסכמה ומציאת פתרונות. ועם זאת, לעתים נדרש כל אחד מהצדדים לייצוג משפטי כדי להשיג את מטרותיו האישיות. במאמר זה נעסוק בייצוג מעסיקים בתביעות עובדיהם לשעבר.

 

למה מעסיק מוכרח להיות מיוצג?

עובדים שנאבקים במעסיקיהם, נוקטים בצעדים מסוימים כדי למצות על פי החוק את זכויותיהם. הם נתפסים לא פעם כצד החלש, הפגיע, שזקוק להגנה ולעתים גם לחמלה. נוסף על כך, השיח הציבורי ערני מאוד לסוגיות שנוגעות לזכויות העובדים ובייחוד לאקטים של התנכלות, הרעת תנאים ושלילת כל ברירה או יכולת להתנגד.

ועם זאת, לא תמיד אלו פני הדברים. שינויים חברתיים ומבניים במקומות העבודה מובילים לא פעם לפגיעה במעמדו של בעל העסק וביכולת שלו להעסיק כראות עניו. בנוסף, לרשותכם של העובדים שנאבקים עומדים לא פעם גופי סיוע שמבקשים לספק להם ייעוץ וייצוג בעלות סמלית או ללא עלות כלל, מה שאיננו קיים כלל למעסיקים שמבקשים לעשות זאת.

 

מתי דרוש ייצוג למעסיק?

  • כאשר מתעוררת מחלוקת כלשהי בין המעסיק לעובד שלו והסתיימה בפיטורין או עזיבה מרצון והעובד כעת תובע בנוגע לזכויות שלטענתו נשללו ממנו, או שלא התקיימו על פי החוק במהלך עבודתו.
  • כאשר עובדים מתארגנים במטרה למחות על עזיבה, פיטורין או הרעת תנאים שהתקיימה.
  • בעקבות תאונות עבודה שהתרחשו וכעת עולות מחדש על סדר היום, למרות שהעובד סיים את עבודתו במקום מטעמים רפואיים או מקצועיים.
  • כאשר נגרם לו עוול בשל התנהלות רשלנית, קלת דעת או עבירה שבוצעה מטעם העובד והוא מבקש לתבוע אותו.
  • כאשר קיימת תלונה בגין הטרדה מינית שלא טופלה כראוי במקום עבודה והאחריות לכך היא על המעסיק בהתאם לחוק.

 

טענות ההגנה המשפטיות

חשוב לציין כי בתי העבודה נוטים לצודד בתביעות העובדים לא פעם, בייחוד אם בידי המעסיק אין הוכחות או ראיות שמגבות את טענותיו, אך בידי העובדים מצויות הוכחות וראיות שמגבות את טענותיהם.

 

השלכות תביעת העובדים

בית המשפט עשוי לפסוק לגבי כשרות של תהליכים שונים שהתרחשו, כמו שינוי תפקיד, פגיעה בשכר, חוסר יישום של הסכם עבודה, עבירה על חוקי עבודה, פגיעה בהפסקות וזמני מנוחה, דמי חגים, הליך פיטורין בלתי תקין ועוד. בית המשפט יוכל לדרוש שהעובד יוחזר לעבודתו, או שישולמו לו פיצויים בגובה שייקבע.

 

תביעות עובדים סדרתיות

כלל אצבע בניהול עובדים תקין הוא לספק להם את כל התנאים. ומנגד, יש לזכור כי על העובדים לשאת בכל חובותיהם כלפי המעסיק. בית המשפט לעבודה מכיר בלא מעט מקרים, בהם עובדים לשעבר "קופצים" על ההזדמנות לתבוע את מעסיקם האחרון.

כדי להימנע מכך, יש לבחור עורך דין מיומן, בקיא ומנוסה מאוד, שיוכל להתמודד עם התביעות הסדרתיות הללו בדרך הטובה ביותר. לפגישת ייעוץ עם עו"ד דיני עבודה מנוסה, בקרו בכתובת האתר של עו"ד ליאת פייגל: https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/.

אולי תאהבו גם את: