במות הרמה – מי צריך אותן ובאילו מקרים?

כמעט בכל אתר עבודה כיום יש צורך בעבודה בגובה רב. עבודה זאת כרוכה בסיכונים שונים וגורמת להאטת העבודה הכללית באתר. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה זאת היא שימוש בבמת הרמה. שימוש בבמות הרמה נושא איתו יתרונות רבים, אבל מי צריך במת הרמה? איך היא עוזרת בהקטנת הסיכויים בעבודה בגובה? ואיך בוחרים את הבמה שתתאים לך? התשובות בכתבה.

 

עבודה בגובה, סיכונים והדרך להתמודד עימם

עבודה בגובה היא עבודה מסוכנת מטבעה, שעלולה להוביל לנזקים קשים – פציעה כתוצאה מנפילה של ציוד מגובה רב ועוד שלל סיכונים המשולבים עם סוג העבודה הזאת באופן טבעי. עבודה עם במת הרמה יכולה לעזור להוריד את הסיכונים הללו באופן משמעותי.

זאת משום שהבמה המורמת היא ממש כמו רצפה שיכולה לעלות לגובה רב. בנוסף לכך, במות אלו מצוידות בגדר בטיחות וברתמות למניעת נפילה. אם יש לך צורך בעבודה בגובה, כדאי לך לשקול השכרת במות הרמה.

 

הסוגים העיקריים של במות הרמה

ישנם סוגים רבים של במות הרמה שלכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. באופן כולל ניתן לומר שישנם שני סוגים עיקריים של במות הרמה. הסוג הראשון הוא במות הרמה מספריים – במות מסוג זה מתאפיינות בכך שהם יכולות לנוע רק בצורה אנכית. לעומתן הסוג השני של במות ההרמה הוא במות הרמה עם זרוע מפרקית – במות אלו יכולות לנוע גם בצורה אנכית וגם בצורה אופקית.

הבדל חשוב נוסף בין סוגי הבמות הוא מקור האנרגיה שמפעיל אותן. גם בנושא זה קיימים שני סוגים נפוצים:  במות שפועלות על דיזל וכאלה שפועלות על אנרגיה חשמלית. במות שמופעלות בדיזל מתאימות בעיקר לעבודה בשטח פתוח, ואילו הבמות שמופעלות בחשמל מתאימות לעבודה במקומות סגורים.

 

לאיזה צורך משתמשים בבמת עבודה

במות הפעלה משמשות לסוגים רבים של עבודות. השימוש הנפוץ ביותר לבמות הרמה הוא לצורך שיפוץ ובנייה. מלבד זאת במות הרמה יכולות לסייע בתליית ותחזוקת שלטים, בניקיונות בגובה, בטעינה ופריקה של מחסן ובעוד סוגים שונים של פעולות.

 

איך בוחרים את במת ההרמה שתתאים לך?

ישנם מספר קריטריונים חשובים שעליכם לבחון לפני הבחירה בבמה מסוימת, והם המשקל שעל הבמה להרים, הגובה שאליו היא צריכה להגיע, מספר האנשים שיעלו על הבמה, המשטח שעל הבמה לעמוד עליו, והדרך שעל הבמה לעבור בכדי להגיע לאתר העבודה. שקלול נכון של כל הקריטריונים הללו, יעזור לכם לבחור את הבמה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

 

מי צריך במת הרמה – סיכום

במות הרמה מסוגלות להרים עובדים לגובה רב תוך סיכון מינימלי. קיימים תחומים רבים שבהם ניתן להיעזר בבמות הרמה. בחירה נכונה של במת הרמה תיעשה תוך שקלול של קריטריונים שונים כמו המשקל המורם, גובה העבודה ועוד.

במות הרמה - מי צריך אותן ובאילו מקרים?

אולי תאהבו גם את:

חלל ביתי
תהליך ייצור רהיט

אם אתם חושבים היום על החלפת הרהיטים הישנים שיש לכם בבית, ברור מדוע אתם תוהים לרגע איך באמת מייצרים רהיטים? האמת היא, שכאשר מדברים על

קרא עוד »