תכנון תאורה בסלון, מטבח וחדר שינה

שיפוצים בבית או בדירה או בניית בניין חדש, כוללים מרכיבים רבים שעשויים לסייע בשיפור איכות החיים של הדיירים והמשתמשים בבתים המשופצים או כאלה שאמורים להיבנות. עם המרכיבים באמור לעיל ניתן למנות מבנה מותאם של החללים הפנימיים בבית, חלונות ודלתות ומרכיבים רבים נוספים. עם זאת, כל הנושא של תכנון תאורה בסלון, מטבח וחדר השינה דורש תכנון ייחודי, והוא תלוי בתשומת הלב ותכנון מראש של בעלי הבית והדיירים בו. התכנון כאמור צריך להיות מותאם הן לאופי הריהוט בבית והן לאווירה ולהרגשה הכללית בחללי הבית השונים. מי אמון על תכנון תאורה בחלקי הבית הששונים? כיצד יכולה התאורה להשפיע על האווירה? כל התשובות – בהמשך המאמר

עיצוב תאורה למטבח

תכנון תאורה בבית ומי מבצע אותה

ככלל, תכנון התאורה בבית הינה חלק מהעיצוב הכללי של החללים הפנימיים בו. אם על תכנון הבית מהמסד ועד הטפחות ממונה האדריכל, ועל היציבות והחוזק שלו ממונה המהנדס, הרי שעל תכנון החללים הפנימיים ממונה בדרך כלל מי שאמון על תחום עיצוב הפנים בבית. המעצב יבדוק תחילה וילמד להבין מהן הדרישות ומהן ההעדפות של הדיירים העתידיים בבית ויבחן את מגוון האפשרויות העומדות בפניו. לאחר בדיקה, ובתיאום עם בעלי הבית, תעבור התוכנית לשלב הביצוע, קרי רכישת האביזרים המתאימים והתקנה שלהם בכל החללים בבית.

יש מקרים שבהם האדריכל שהיה אמון על התכנון של הבית ועל המעקב אחרי הבנייה או השיפוצים שנערכו בו לא מכבר, ישקיע מזמנו וממרצו גם בעיצוב הפנים של הבית.לא מעט אדריכלים פועלים בשיטה הזאת, ומעדיפים להשלים בעצמם גם את עיצוב הפנים של הבית, שאמור להשלים את התהליך הכולל של הבנייה והעיצוב.

תכנון תאורה וההשפעה שלה על האווירה בחלקי הבית השונים

זה המקום לציין כי תאורה בסלון, מטבח וחדר השינה צריכות להתכתב עם האפי הכללי של הריהוט במקום ולהפוך לסוג של השלמה לאווירה שמייצר הריהוט. לחילופין, הן הריהוט והן הצביעה, או תוספות שונות בחלל המואר, צריכות לייצר רושם ואווירה אחידים. ריהוט כבד וצבעים עמומים, משקפים אווירה עשירה וכבדה. לפיכך, גם התאורה צריכה להיות עמומה ולא ישירה. אותם הדברים אמורים בחדר השינה. ואילו במטבח, תאורה ידידותית ובהירה יותר יחד עם ריהוט קליל, עשויים לייצר אווירה עניינית וידידותית בחדר שכבר מזמן הפך לאחד המרכזיים, ואולי לחלל המרכזי בבית.

התפיסה של עיצוב הבית יכולה להיות כל כוללת, כלומר העיצוב של הבית הוא אחיד, הן מבחינת הסגנון והן מבחינת התאורה. ואולם בחלק ניכר מהמקרים בוחרים בעלי בתים לחלק את העיצוב בבית ולעצב כל חלק בצורה ייחודית. עיצוב נפרד לסלון עם גבס שהוא חדר המגורים, עיצוב נפרד לחדרי השינה ועיצוב נפרד לחדרי הילדים. כאמור, תכנון התאורה בסלון, מטבח וחדר שינה נגזר למעשה מההחלטה באשר למראה והאווירה הכללית שבעלי הבית מעוניינים לייצר. (להלן המדריך של מקו לבחירת גופי תאורה).

אולי תאהבו גם את:

חלל ביתי
תהליך ייצור רהיט

אם אתם חושבים היום על החלפת הרהיטים הישנים שיש לכם בבית, ברור מדוע אתם תוהים לרגע איך באמת מייצרים רהיטים? האמת היא, שכאשר מדברים על

קרא עוד »