כל היתרונות במיטת קומותיים לילדים שלכם

מיטות קומותיים הן שתי מיטות המונחות זו מעל זו ונפוצות עוד משנות ה-80'. מיטות קומותיים נפוצות במקומות שונים כמו רכבות, אכסניות ובתים פרטיים קטנים. במידה ואתם מעצבים חדר ילדים בחלל צפוף, זוהי אפשרות טובה עבורכם. 

 

חיסכון במקום

היתרון הראשון והבולט של מיטות קומותיים הוא, כמובן, החיסכון במקום. מיטת קומותיים תופסת פחות משטח הרצפה שתופסות שתי מיטות יחיד ומהווה פתרון מושלם לחדר ילדים קטן המאכלס 2 ילדים ויותר. יש  לשים לב שבגלל גובה המיטה תצטרכו לבחור לאיזה קיר להצמיד אותה, רצוי קיר ללא חלון וללא חסימת פתיחת דלתות או מגירות של שידות וארונות.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את החלל סביב המיטה: הסולם המוצמד למיטה תופס גם הוא מקום על הרצפה ובמיטות קומותיים מסוימות ניתן לפתוח את החלק התחתון על מנת לארח חבר. במקרים כאלה יש לקחת בחשבון את פניות הסביבה הקרובה למיטה בעת עיצוב החדר.

 

יצירתיות

אמנם מיטת קומותיים לחדר ילדים בדרך כלל מותאמת לחדרים השייכים ל-2 ילדים ויותר אך לא תמיד. מיטת קומותיים נותנת יד חופשית ליצירתיות ההורים ולמענה על צרכי הילד, בעיקר בחללים קטנים. כך למשל ניתן למצוא מיטות קומותיים שבחלקן התחתון אין מיטה אלא בית משחק בו הילדים יכולים לארח חברים ולשחק איתם וכן לאחסן את הצעצועים בצורה מסודרת בסוף היום.

אצל ילדים בוגרים יותר ניתן לבנות בחלקה התחתון של המיטה פינת לימוד עם שולחן, מדפים ותאורה מותאמת כך ששאר החדר נשאר מאוורר ונקי בעין ומשרה אווירה רגועה ונינוחה.

 

הפרדה

לעתים קרובות מגורים משותפים של אחים בחדר יכולים לגרום למריבות, חילוקי דעות ותסכולים. חלל משותף הוא מתכון לחיכוכים בין שני אחים וליצור אווירה מתוחה. לפחות בתחום השינה, מיטת קומותיים מסייעת מעט בהפרדה בכך שניתן להתקין תאורה נפרדת לכל אחת מהמיטות כך שילד אחד יכול לקרוא בנחת ללא הפרעה לשנתו של הילד השני. בנוסף, במיטת קומותיים ניתן לעצב את איזור המיטה של כל ילד שונה בלי שזה יתנגש בעיצוב הכללי כך שכל ילד מקבל את החלל שלו, המעוצב לטעמו.

 

פתרונות אחסון ועיצוב שונים

ישנם עיצובים שונים למיטות קומותיים המשלבים פתרונות אחסון שונים. בעיצוב הפשוט ישנן מגירות מתחת למיטה התחתונה אך ישנם עיצובים נוספים בהם ניתן לשלב עם המיטה ארון, מגירות ואפילו מדפים פתוחים פנימיים או חיצוניים. גם לפתרונות העליה למיטה יש מגוון עיצובים, החל מהסולם הקלאסי המושען על הרצפה, דרך סולם קטן המוברג למיטה התחתונה וכלה במדרגות רחבות ובטוחות לילדים שפחות מיומנים בטיפוס על סולם.

בחלק ממיטות הקומותיים שתי הקומות אינן מחוברות כך שניתן להציבן בניצב וליצור צורת "ר" המפנה חלל מתחת למיטה העליונה. את החלל ניתן לנצל למגוון צרכים, החל ממשחק ועד לאחסון.

מיטת קומותיים לילדים שלך

אולי תאהבו גם את: