חוות דעת רפואית סרטן העור – חשיבותם בתביעות רשלנות

מדי שנה, אנשים שונים מאובחנים כחולים במחלות ממאירות וביניהן, בסרטן העור. ככל שאיתור המחלה מתבצע בשלב מוקדם יותר שלה, כך ניתן יהיה להעניק לחולה טיפול יעיל יותר וכך, הסיכוי להחלמתו יהיה גבוה יותר. מסיבה זו, כתיבת חוות דעת רפואית סרטן הינה בעלת משמעות גבוהה באבחון ראשוני של המחלה ובאופן כללי, הינה חשובה עבור המטופל. 

 

חוות דעת רפואית למטרת אישוש אבחנת המחלה

לרוב, ההפניה לביצוע אבחנה למחלה תגיע מצד רופא המשפחה או מצד רופא עור. אולם, ייתכן מצב שהרצון לביצוע אבחנה יגיע מצד החולה, עקב הופעתה של שומה או של נגעים בעור וכד'. ייתכן כי אבחנת המחלה תהיה ברורה, אך לא תמיד ובמצבים מסוימים, ייתכנו ספקות מסוימים בנוגע לאבחנה שהתבצעה. חוות דעת רפואית של מומחה בתחום האונקולוגיה עשויה להינתן הן למטרת אבחנת המחלה והן למטרת הצעה לטיפול אפקטיבי עבור המאובחן.

 

טיפול בסרטן העור

רופאים מסוימים מציעים טיפולים להסרת גידולים שונים באמצעות הקפאה שלהם, אך רופאים אחרים מציעים גם טיפולים בשיטות אחרות, כגון: טיפולי כימותרפיה. במידה והחולה אינו בטוח כי הטיפול שהוצע עבורו הינו היעיל ביותר, הוא רשאי לפנות לקבלת חוות דעת רפואית, שבה יוצעו עבורו אפשרויות טיפול אחרות.

 

חוות דעת סרטן העור כחלק מתביעת רשלנות רפואית

ככלל, הרופא מחויב לטפל בלקוחותיו באופן זהיר ולנקוט בכל פעולה או הליך הנדרש בכדי לדאוג לבריאותם. יחד עם זאת, יתכנו מצבים בהם הרופא המטפל לא מקיים את חובת הזהירות כלפי מטופל, או פועל שלא בהתאם לאופן בו נדרש לפעול הרופא הסביר והדבר מוביל לנזק עבו המטופל. כיום, חוות דעת רפואית סרטן עור ניתנת גם במצבים בהם התרחשה רשלנות רפואית אשר גרמה להרעת מצבו הבריאותי של החולה ובמצבים חמורים יותר, אפילו למותו.

במידה וחולה שאובן בסרטן העור חושש כי התבצעה כלפיו רשלנות רפואית, הוא יוכל לפנות לרופא מומחה בתחום למטרת קבלת חוות דעת. באמצעות חוות הדעת הרפואית, יוכל המומחה לאשש את החשד לכך שהתרחשה. במידה ויוחלט ע"י הרופא המומחה, כי התבצעה רשלנות רפואית, הוא יציג ממצא זה בכתב חוות הדעת שתשמש את התובע כראיה בהליך התביעה בבית המשפט.

ככל שכתב חוות הדעת ינוסח באופן רהוט ומקצועי יותר, כך יגדל הסיכוי להצלחתו של התובע בהליך המשפטי ובקבלת הפיצויים עקב הנזק שנגרם לו. במידה והנכם זקוקים לחוות דעת רפואית תחום מסוים, הגישו בקשה לקבלת חוות דעת רפואית.

 

לסיכום

במצבים מסוימים, יתכן כי התעלמות הגורם הרפואי מתלונותיו של המטופל, כשלים באבחון דגימה של ביופסיה, הפניית המטופל לניתוח בעיתוי מאוחר, הענקת טיפול שגוי למטופל ועוד, עשויים להוביל לנזק עבור המטופל. במידה ומטופל ניזוק עקב טיפול או אבחון לקוי, הדבר עשוי להוביל להובילו להגשת תביעת רשלנות רפואית למטרת קבלת פיצויים בגין הנזק.

סרטן העור

 

אולי תאהבו גם את: