כיצד תדע איך לפרוס משכנתא בצורה נכונה?

לקיחת המשכנתא היא תהליך לא פשוט כלל, שדורש מאתנו מחשבה ותכנון רבים שיקבעו את עתידנו הכלכלי. כל משכנתא שונה מהשנייה ומשתנה על ידי הריביות, תקופת ההחזרה והפריסה שלה. קביעת הפריסה תלויה בכם ובמצבכם הפיננסי וכדי לפרוס אותה בצורה הכי נכונה, כדאי להבין בתחום ככל הניתן ולבחור בהחלטות המדויקות עבור מצבכם. רבים בוחרים להתייעץ עם יועץ משכנתאות שמומחה בתחום, אך רבים גם בוחרים לקרוא בעצמם ולהיוודע כמה שאפשר. לשם כך, לפניכם קצת על כיצד תדע איך לפרוס משכנתא בצורה נכונה?.

 

מה היא בדיוק פריסת משכנתא?

למעשה המשכנתא היא עסקת הלוואה מהבנק, שניתן לערוך אותה ולחתום עליה במגוון של אופציות ותנאים. התנאים משתנים בהתאם לבחירתכם ובהתאם לאישור הבנק, והם צריכים להיות מתואמים אל המצב הפיננסי שלכם ואל היכולת שלכם להחזיר את ההלוואה בתנאים הללו.

פריסת המשכנתא משתנה מלווה ללווה, כאשר אפשרויות הפריסה השונות נוגעות בעיקר לכמות תקציב ההלוואה, משך תקופת ההחזרה, ההחזר החודשי, הריבית וההצמדה למדד.

כדי לדעת כיצד לבחור נכון, רבים קוראים ובודקים במדריך לפריסת המשכנתא ואף פונים ליועצי משכנתאות מומחים, כדי לקבל מושג ועזרה בבניית עסקת המשכנתא ובבחירת הפריסה הכי נכונה שתהיה נכונה לכם ולשאיפותיכם וכן למצבכם הפיננסי.

 

מדוע פריסת המשכנתא היא בחירה חשובה וגורלית?

פריסת המשכנתא היא החלטה גורלית שתשפיע על חייכם משמעותית. פריסת המשכנתא תקבע כמה תצטרכו להחזיר כל חודש, והאם תעמדו בכלל במשכנתא ובעסקה או שתיכנסו לחובות מול הבנק.

פריסת משכנתא לא נכונה שאינה מתאימה לכם ולמצבכם הפיננסי היא טעות גורלית, שתהפוך את חייכם הכלכליים לקשים ולמלחמת הישרדות. ברגע שאתם חותמים על המשכנתא, העסקה תקפה למשך שנים רבות, עד לסיום החזרת ההלוואה.

לכן, אל תיקחו סיכונים ואל תבחרו במשכנתא שאולי לא תצליחו לעמוד. בחירת משכנתא נכונה היא משכנתא שגם עם ילדים, הוצאות, טיולים לחו"ל וחשבונות – אתם עומדים בה בוודאות וללא מאמץ רב מדי.

 

כיצד לבחור ולפרוס משכנתא באופן אחראי ונכון?

בבחירת המשכנתא הדבר החשוב ביותר הוא הביטחון בכך שתוכלו להחזיר אותה כל חודש, ולסיים את ההלוואה הזו ללא חובות וצרות נוספות. ראשית, אתם צריכים קודם כל לדעת מה היא כמות ההון העצמי הכי רב שאתם יכולים לגייס, ובהתאם תבינו יותר על איזו גודל משכנתא אתם צריכים ואילו תנאים.

לכן, מומלץ לערוך רשימת חישוב של כל ההון העצמי שלכם – מה מהחסכונות, מהעובר ושב, מההורים ומהסיוע הממשלתי אם קיים. כעת – כשיש לכם את סכום ההון העצמי וכך גם את סכום המשכנתא הנדרש, חשבו על עתידכם – על הביטחון והיציבות בעבודה שלכם, ובהתאם על כמה אתם יכולים להוציא כל חודש.

כדי לעמוד בהחזר החודשי ובפריסת המשכנתא, נהוג לקבוע את ההחזר החודשי אל הבנק כעד שליש מן כלל ההכנסות החודשיות שלכם, כדי להבטיח שתעמדו גם בהחזר המשכנתא וגם בניהול משק הבית כולו.

 

ערימת מטבעות

אולי תאהבו גם את:

הגנה וביטוח משכנתא
הגנה וביטוח משכנתא

כאשר מדובר בבעלות על דירה, קבלת משכנתא היא לרוב צעד הכרחי. עם זאת, חשוב להתמקד לא רק בתהליך רכישת הבית אלא גם בהגנה על ההשקעה

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

משכנתא היא הלוואה בנקאית שאתם מקבלים מהבנק, בתמורה לשעבוד של הנכס שנמצא ברשותכם או שיהיה ברשותכם. בזכות אותו שעבוד הבנק גם יסכים לקחת ריבית נמוכה

קרא עוד »
houses
משכנתא ירוקה – מהי?

עומדים לפני תהליך לקיחת משכנתא? משכנתא ירוקה יכולה להיות פתרון מושלם הן בשביל כדור הארץ והן בשביל הכסף שלכם. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא.  בשנים האחרונות

קרא עוד »