משכנתא לשיפוץ הבית

משכנתא היא הלוואה בנקאית שאתם מקבלים מהבנק, בתמורה לשעבוד של הנכס שנמצא ברשותכם או שיהיה ברשותכם. בזכות אותו שעבוד הבנק גם יסכים לקחת ריבית נמוכה (זאת בהתאם לאיכות ושווי הנכס וכמה קל יהיה למכור אותו).

 

גובה המשכנתא

אחוז מימון המשכנתא נקבע לפי 50% מערך הדירה, לפי החישוב שנעשה ע"י שמאי מקרקעין מורשה. אחוז זה הינו המימון המקסימלי שאתם יכולים לקבל.

אומנם הריבית למשכנתא לשיפוץ גבוהה יותר ממשכנתא לדיור, אך ריבית גבוהה מדי כשלעצמה יכולה לנבוע גם מכמה סיבות, העיקרית היא מצבכם הפיננסי. הבנק נותן ריבית גבוהה במקרה ואתם מהווים סיכון עבורו ויש סיכוי שתתקשו להחזיר את ההלוואה. עוד יש לציין, כי תנאי הגדלת המשכנתא לשיפוץ מהווה סיכון  גבוה יותר מבחינת הבנק מאשר לרכישת דירה, זאת משום שהכסף מועבר ללווה עצמו ולא למוכר הדירה. אם אתם לקוחות ותיקים עם היסטוריה פיננסית תקינה תוכלו לקבל תנאים אטרקטיביים יותר.

 

שלבים בלקיחת משכנתא לשיפוץ

צריך לאמוד את סכום ההלוואה, מדויק ככל האפשר כמה אתם צריכים לשיפוץ.

יש לברר עם כל בעלי המקצוע בקשר לשיפוץ הדירה, את הצעות המחיר הסופיות ולגבש אותם לסכום אחד סופי (עדיף להוסיף יותר למקרה של חריגות ולעשות פירעון מוקדם בעת הצורך).

 

כדאיות בלקיחת משכנתא לשיפוץ

אם ישנו צורך אמיתי בשיפוץ הבית כמו החלפת תשתיות או הנגשת אזורים מסוימים בבית לבעלי מוגבלות, אז כנראה שלקיחת משכנתא היא האופציה הטובה עבורכם. אבל אם אתם רוצים את השיפוץ בשביל שינוי קוסמטי שיתאים יותר לטעמכם, אז אולי עדיף לכם לקחת הלוואה רגילה ולשפץ את הבית בשלבים. כך גם תוכלו לעקוב יותר טוב אחר הכספים שאתם מוציאים, או פשוט לחסוך ולחכות עם השיפוץ. עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון בכדאיות ללקיחת משכנתא, הוא גובה הסכום שאתם זקוקים ומה יכולת ההחזר החודשי שלכם.

במידה ומדובר בסכום גדול, המשכנתא מאפשרת לכם להחזיר את הסכום בפריסה ארוכה יותר מהלוואה רגילה, כמובן ככל שהפריסה ארוכה יותר כך גם הריבית גדלה.

על פניו משכנתא לשיפוץ נראה כפתרון סביר במידה ואין ברשותכם את הכסף לכך, אך העדיפות שלכם צריכה להיות למצוא חלופות טובות יותר מלקיחת משכנתא. גם אז מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתא.

אולי תאהבו גם את:

הגנה וביטוח משכנתא
הגנה וביטוח משכנתא

כאשר מדובר בבעלות על דירה, קבלת משכנתא היא לרוב צעד הכרחי. עם זאת, חשוב להתמקד לא רק בתהליך רכישת הבית אלא גם בהגנה על ההשקעה

קרא עוד »
houses
משכנתא ירוקה – מהי?

עומדים לפני תהליך לקיחת משכנתא? משכנתא ירוקה יכולה להיות פתרון מושלם הן בשביל כדור הארץ והן בשביל הכסף שלכם. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא.  בשנים האחרונות

קרא עוד »