משכנתא ירוקה – מהי?

עומדים לפני תהליך לקיחת משכנתא? משכנתא ירוקה יכולה להיות פתרון מושלם הן בשביל כדור הארץ והן בשביל הכסף שלכם. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא.

 בשנים האחרונות נראה כי העולם כולו מדבר וצועד לקראת נושא הקיימות והשמירה על כדור הארץ ומשאבי הטבע שלו. כחלק מכך, ניתן לראות בתחומים ובסקטורים רבים מגמות ותהליכים אשר מבקשים לקדם את הנושא הזה היכן שאפשר. גם עולם המשכנתאות הצטרף למאבק בצורת משכנתא ירוקה עבור בנייה ירוקה ואתם יכולים להיות חלק מזה.

 

בנייה ירוקה

על מנת שבנייה תיחשב בנייה ירוקה היא צריכה לשים לה למטרה לפגוע כמה שפחות בסביבה במהלך הבנייה שלה וזאת על ידי שיטות שנחשבות ירוקות ומזהמות כמה שפחות. מבחינה חוקתית, בנייה ירוקה מוגדרת על ידי תקן בנייה ת"י 5281 ועל מנת להיות זכאים למשכנתא ירוקה יש לעמוד בתנאים המפורטים בתקן זה. הזכאות ניתנת לאלו אשר רוכשים דירה שנקנתה במשכנתא ירוקה או לאלו הבונים אותה. הנה כמה דוגמאות לתחומים אליהם התקן מתייחס.

  1. פסולת
  2. אנרגיה
  3. מים
  4. בריאות ורווחה
  5. תחבורה
  6. ניהול אתר הבנייה

 

במה מזכה משכנתא ירוקה?

קונים עתידיים אשר מבקשים לקבל משכנתא ירוקה בהתאם לבנייה הירוקה של הנכס אותו הם רוכשים בעצם מקבלים הטבות מסוימות מהבנק אשר נותן להם את המשכנתא.

  1. הטבות ריבית – קבלת ריבית מועדפת מיוחדת כחלק מלקיחת והחזרת המשכנתא.
  2. מימון מערכת סולארית – הלוואה אשר נהוג לכנות אותה תחת משכנתא ירוקה והיא עבור מימון של התקנת מערכת סולארית לייצור חשמל בבית. ניתן לקבל את ההלוואה הזאת כחלק מהמשכנתא או באופן נפרד. זאת כמובן על מנת לקדם את תחום האנרגיה החלופית לייצור חשמל.

 

מי מציע משכנתאות ירוקות?

במידה ואתם סבורים כי מגיעה לכם זכאות למשכנתא ירוקה ודאי יעניין אתכם לדעת מי מציע את האופציה הזאת והאם היא רלוונטית בעבור כולם. החלוצים של משכנתא ירוקה הם בנק הפועלים אשר השיק מוצר ראשוני בשנת 2010 ומאז ממשיך להציע מסלולים אלו לבונים ירוקים שמעוניינים בכך.

 

עם הפנים קדימה

המסר העיקרי של משכנתא ירוקה שהשיק בנק הפועלים הוא שאפשר גם אחרת ושכעת גם כדאי אחרת. בהסתכלות קדימה אין ספק שהעולם, וישראל בפרט, הולכים לכיוון של בנייה ירוקה על מנת להציל את כדור הארץ שלנו. משכנתאות ירוקות נוספות צפויות להפציע ואיתן גם הטבות ואפשרויות לטובת אלו אשר אכפת להם.

באם אתם מתכננים לבנות בית פרטי על שטח שתקנו, כדאי לכם מאוד לשקול לבנות אותו בבנייה ירוקה גם לטובת כדור הארץ אך גם על מנת קבלת משכנתא ירוקה מהבנק אשר תקל עליכם בהוצאות הריבית וגם תספק לכם מימון עבור מערכת סולארית שתייצר חשמל. בטווח הרחוק, אין ספק שזאת השקעה משתלמת שתחזיר את עצמה.

משכנתא-ירוקה

אולי תאהבו גם את:

הגנה וביטוח משכנתא
הגנה וביטוח משכנתא

כאשר מדובר בבעלות על דירה, קבלת משכנתא היא לרוב צעד הכרחי. עם זאת, חשוב להתמקד לא רק בתהליך רכישת הבית אלא גם בהגנה על ההשקעה

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

משכנתא היא הלוואה בנקאית שאתם מקבלים מהבנק, בתמורה לשעבוד של הנכס שנמצא ברשותכם או שיהיה ברשותכם. בזכות אותו שעבוד הבנק גם יסכים לקחת ריבית נמוכה

קרא עוד »