שיקולים משפטיים לרכישת נכס במדינה זרה

רבים מתעניינים לגבי רכישת נכס במדינה זרה, מאחר ולא פעם ניתן למצוא מחירים נמוכים ומשתלמים יותר בחו"ל. מחירי הנדל"ן בארץ נמצאים במגמת עלייה מתמדת, לכן אין זה מפתיע כי רבים כלל אינם מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה בארץ. לעומת זאת, בחו"ל ניתן למצוא לא מעט נכסים במחירים משתלמים ואטרקטיביים, שיכולים להתאים לכל כיס. עם זאת, חשוב לא למהר לרכוש נכס מחוץ לארץ, מבלי לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין שמתמחה בתחום. לא פעם ניתן לשמוע על מעשי נוכלות והונאה, לכן חשוב לבדוק היטב את כל הניואנסים של העסקה ולא למהר לחתום מבלי להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום.

 

רכישת נכס במדינה זרה – נקודות למחשבה

יוני לוי עורך דין רכישת דירה נחשב לאחד מעורכי הדין המוערכים והנחשבים ביותר בתחום. יוני לוי ישמח לבחון עבורכם את רמת האטרקטיביות של העסקה וליידע אתכם לגבי כל הניואנסים השונים. מדובר על אחת ההשקעות החשובות והחיוניות ביותר, מאחר ואומנם ישנו רצון טבעי לחסוך בהוצאות, אך עורך דין שמתמחה במכירת דירות בחו"ל חיוני לאינטרסים שלכם. רבים מוצאים את עצמם מתעסקים עם נוכלים ורמאים שונים, מאחר והרצון לרכוש נכס בחו"ל עלול להוביל ללא מעט מצבים בעייתיים. לכן יש להיעזר באנשי מקצוע שמבינים היטב את התחום ומתמחים במדינה הרלוונטית עבורכם. יש לזכור כי חוקי המס ביוון שונים לחלוטין מחוקי המס בארצות הברית, לכן יש להיעזר בעורך דין שמכיר את הניואנסים של המדינה הרלוונטית עבורכם.

 

מה כדאי לדעת לגבי רכישת נכס בחו"ל?

בעוד שבארץ אתם יכולים לרכוש דירה באמצעות הלוואת משכנתא מהבנק, הדבר אינו תופס לגבי רכישת דירה בחו"ל. הבנקים אינם ממהרים לספק לכם הלוואה בסדר גודל מסוג זה, מאחר ואין להם שום יכולת לשעבד את הנכס המצוי מחוץ לגבולות המדינה. מצד שני, במידה וכבר יש לכם נכס בארץ, תוכלו לשעבד אותו לבנק בתמורה להלוואת משכנתא לכל מטרה. אומנם מדובר על משכנתא בתנאים פחות אופטימליים, מאלו הניתנים למי שרוכש דירה בארץ, אך עדיין תוכלו לקבל מימון מספק לרכישת הנכס.

מעבר לפן הפיננסי, חשוב להכיר לעומק את כל הניואנסים הרלוונטיים לרכישת נכס במדינה הרלוונטית עבורכם. רוב המדינות מספקות תמריצי מס למשקיעים זרים, לכן מומלץ להשוות בין התנאים השונים הניתנים על ידי המדינות השונות, על מנת לבחור את הנכס המשתלם ביותר עבורכם.

 

רכישת נכס במדינה זרה – מה מומלץ לבדוק מראש?

רבים מאמינים כי כל נכס שהם ירכשו בחו"ל יספק להם תשואה שנתית גבוהה ומשתלמת. אך כמובן שבמציאות אין זה כך, מאחר וישנם נכסים שאכן יניבו לכם תשואה נאה, בעוד שנכסים אחרים רק יכניסו אתכם לחובות. יש לבדוק היטב את האזור שבו תרצו לרכוש את הנכס שלכם, מאחר וישנם אזורים מבוקשים, דבר שיבטיח לכם מבחר רחב של שוכרים ומחירי שכירות גבוהים, לעומת אזורים פחות מבוקשים, דבר שיוביל לדמי שכירות נמוכים וביקוש נמוך. כמו כן, יש לשים לב למצב הסוציו אקונומי של התושבים באזור, מאחר והמטרה היא לבחור בנכס הממוקם בשכונה יוקרתית, דבר שיבטיח לכם שוכרים איכותיים וכמובן שכר דירה גבוה יותר.

 

רכישת נכס במדינה זרה – סיכום

רכישת נכס במדינה זרה יכולה להפוך להשקעה הנבונה והמשתלמת ביותר בחייכם, אך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום. רק עורך דין מהתחום יכיר את כל הניואנסים השונים ויסייע לכם לבחור בעסקה המשתלמת ביותר, הן מבחינת גובה התשואה השנתית והן מבחינת הטבות המס השונות. לכן אל תמהרו לרכוש נכסים בחו"ל, ללא ייעוץ משפטי.

שיקולים משפטיים

אולי תאהבו גם את: