מה חשוב לדעת על הכנה לפסיכומטרי עבור חיילים משוחררים

חיילים רבים שיצאו לאחרונה לאזרחות, תרים אחר מידע רלוונטי אודות הכנה למבחן הפסיכומטרי שיאפשר להם להירשם ללימודים אקדמאיים. עובדה זו ידועה לנו, משום שקיבלנו פניות רבות מצד גולשים שעונים על תיאור זה. החלטנו שלא להישאר אדישים לביקוש הגבוה ויצאנו בסדרת מדריכים שתספק את המידע הרלוונטי. הפעם נציג את 5 הדברים שחשוב לדעת על ההכנה למבחן. קראו את המדריך הנוכחי בעיון ותגלו את התשובות הדרושות לכם.

 

הדבר ה – 1: חיילים משוחררים זכאים לקבלת הטבות

אי אפשר להעלות מדריך שעוסק בהכנה לפסיכומטרי עבור חיילים משוחררים, מבלי להתעכב לרגע על הזכאות שלכם לקבלת הטבות שונות. נציין שלוחמים שעונים על הקריטריונים הבאים עשויים להתגלות כזכאים למימון הקורס:

  • חיילים שסיימו את שירותם בהצטיינות
  • חיילים בודדים
  • חיילים שעומדים בתנאים סוציו אקונומיים מסוימים

חשוב לציין שהרישום לקורסי ההכנה מתאים למכונים מסוימים בלבד, כך שחשוב לבדוק מראש שאתם פונים למוסד שיקבל את ההטבה.

 

הדבר ה – 2: מוטלת עליכם האחריות במציאת מכון פסיכומטרי מומלץ

רישום למכללה שמספקת לימודי הכנה לפסיכומטרי זה לא עניין של מה בכך. אתם צפויים להשקיע בדבר זמן רב, מאמץ וכסף. לכן, תצטרכו לבדוק מראש שמדובר במכללה שנחשבת לשם דבר בתחום, כמו מכללת זינוק שכנראה שמעתם עליה לא מעט. אם אינכם יודעים איך לקבל את המידע הרלוונטי, כדאי שתפנו לחברים שהשתחררו לאחרונה ותבקשו לקבל מהם מידע או שתעלו פוסט לרשתות החברתיות שיוביל לתגובות רלוונטיות בנושא. אלה יכוונו אתכם לבחירת המכון המתאים ביותר מכל הבחינות.

 

הדבר ה – 3: הכנה לפסיכומטרי מצריכה תרגול

זה לא מספיק לשבת בכיתה ולקחת חלק בלימוד ה"חומר" לפסיכומטרי. שכן, מדובר בלמידה אחרת, שעוסקת בעיקר בטכניקה ולא בחומר שצריך לזכור בעל פה (בניגוד ללימודי היסטוריה, אמנות ותנ"ך). כדאי שתדעו שתצטרכו להקדיש כמה שעות מידי יום לתרגול שיתבצע בכל פעם על חלק אחר של הבחינה, לדוגמא:

  • עברית
  • אנגלית
  • מתמטיקה

 

הדבר ה – 4: תשכחו ממסיבות ואירועים לתקופה הקרובה

תיידעו את החברים שלכם עוד היום לגבי תחילת הלימודים. שכן, אלה צריכים להכין את עצמם נפשית ליציאות עצמאיות (בלעדיכם) לברים ומסיבות. תיידעו אותם בכל הנוגע לחשיבות הלמידה לפסיכומטרי ותבטיחו להם שתצאו שוב לבלות ביחד, מיד לאחר מועד הבחינה. נדגיש שניתן לצאת לבלות, אך כדאי להימנע מיציאות תדירות שיוציאו אתכם משגרת הלימודים. שכן, אלה עשויות להקשות על ההגעה לכיתה.

 

הדבר ה – 5: יש הנחיות ברורות ליום הבחינה

חשוב שתדעו שיש הנחיות מדויקות שיאפשרו לכם לבצע את הבחינה ללא הסחות דעת. מדובר בעיקר בשורה של כללים קפדניים שצריך לעמוד בהם, למשל: אסור להשתמש בטלפון הנייד (גם לא בתור מחשבון או שעון). כלומר, תצטרכו להגיע עם שעון יד. שימו לב, עליכם לוודא ששעון היד אינו משמיע צפצופים שעשויים להפריע לשאר הנבחנים. לצד זאת, יש להשאיר דפי טיוטה, נוסחאות ומחברות בבית. שכן, אלה לא יכולות להיכנס לחדר הבחינה. נבקש להוסיף שתוכלו להביא עמכם אוכל ושתייה, בתנאי שמדובר בפריטים שאינם משמיעים רעש שעשוי להקשות על הנוכחים בכיתה – זכרו, שקיות של חטיפים ומתוקים משמיעות רעשים מעיקים שיכולים להוציא גם אתכם מהריכוז. לכן, ראוי להימנע מהן.

 

מילים אחרונות לסיום

אלה 5 הדברים שחשוב לדעת על הכנה לפסיכומטרי עבור חיילים משוחררים. בשלב זה נותר לכם רק לבדוק מהו המכון המומלץ ביותר שיקבל את ההטבה שלכם ולהתחיל בלמידה. נאחל בהצלחה ושתקבלו את הציון שאליו שאפתם.

ותיקים

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »