הפתרון הקלאסי למיתוג חברות שליחויות – עיטוף ומיתוג רכבי חברה

בעולם הפרסום המתקדם ומשתנה תדיר ומציע שלטי חוצות דיגיטליים, פרסומות מקוונות מבוססות מחקר ופרסום ברשתות החברתיות, אפשר לטעון שאולי עיטוף ומיתוג צי הרכבים של החברה הוא מהלך קלאסי ואולי אפילו מיושן. עם זאת, כאשר מדובר על חברת שליחויות, אין פתרון מתאים מזה: כל כלי רכב ועובד מהווים שלט חוצות על גלגלים ושגרירים של החברה.

 

עטוף היטב

אופנוע שחור או מכונית לבנה עשויים לחלוף על פניכם מבלי שיירשם אפילו רמז על כך בזיכרונכם, אבל מתי בפעם האחרונה הצלחתם להתעלם מרכב שמעוצב כולו בצבעים, בלוגו ובשם החברה לה הוא משתייך? זו הסיבה שבגללה התחילו חברות גדולות ובהן גם חברות שליחויות, לסמן גם את רכבם של המנהלים. אחרי הכל, כל שטח פרסום ראוי לשימוש, גם כאשר הוא על גלגלים. השלב הבא היה עיטוף מושלם של כל כלי הרכב ששייכים לחברה ונוסעים בשליחותה. עיטוף רכבי חברה לחברות שליחויות הוא מראה שלא ניתן לפספס, והשם שמופיע על גבי המכונית יהיה אולי זה שיעלה גם בזיכרונו של מי שמחפש חברת שליחויות, בזכות יצירת ההיכרות עם המותג.

 

בדרך לעוד לקוח מרוצה

כאשר לקוחות פוטנציאליים רואים כלי רכב עטופים במיתוג החברה, הם רואים שליחות במהלך ביצועה. כאשר יחשבו שוב על חברת השליחויות, יזכרו שראו את רכבי החברה, ובבחירה בה ירגישו תחושת לגיטימציה של בחירה במותג מוכר שנוכחות רכביו על הכבישים מייחסת לו אמינות, ביסוס וביטחון. זוהי פרסומת יוצאת מן הכלל שמעלה הכרה של המותג, ומייצרת פרסום בתנועה שהופך לחלק מבניית האמון בחברה וטיפוח קהל לקוחות קבוע ונאמן.

 

שגרירי החברה

בנוסף לפרסומת על גלגלים, כל רכב של החברה וכל נציג חברה שנוהג או נוסע בו, הם שגרירים של החברה. רכב מצי החברה, עטוף וממותג, מייצג את החברה, ולכן ממש כשם שחשוב לדרוש מעובדי החברה ללבוש מדים ולפעול על פי ערכי החברה והוראות ההתנהלות שלה, כך חשוב להקפיד שרכב שמייצג באופן ויזואלי וברור את החברה, ינהג כחוק ויחנה רק במקומות מותרים כי כאשר רכב מייצג את החברה, חשוב שייצג אותה באופן המדויק ביותר.

 

קלאסיקה

קלאסיקה נותרת קלאסיקה גם בחלוף השנים. באופן דומה הפרסום באמצעות עיטוף ומיתוג רכבי החברה הוא פתרון קלאסי, מוכר ויעיל, שלא מתיישן גם כאשר לארסנל הפרסום נוספים עוד ועוד כלים ויכולות. יתכן שזה כך משום שמדובר על החלטה עיצובית פשוטה ועל תהליך לא ארוך של עיצוב העיטוף וביצועו, וייתכן שזה משום שרכבים ממותגים הם אחת הדרכים היחידות עבור חברות שליחויות להראות בפועל פעילות עסקית בעת התרחשותה, תוך כדי החדרה של המותג אל קהל הלקוחות הפוטנציאליים.

 

לסיכום

עיטוף ומיתוג של רכבים בשירות החברה הוא פתרון נפלא לפרסום והחדרת המותג לציבור, וגם כאשר הוא רק אחד ברשימה של פתרונות, עדיין יש בו ערך פרסומי רב.

חברות שליחויות

אולי תאהבו גם את: