סעיף בוררות – הפתרון לסכסוכים לפני שהם צפים

אחת הדרכים שבהן ניתן לפתור סכסוכים במדינת ישראל היא באמצעות פנייה להליך בוררות. בנוסף לכך, אפשר להכניס לכל חוזה או עסקה שמבצעים סעיף שנקרא "סעיף בוררות". סעיף זה קובע את צורת ההתנהלות של הצדדים במקרה של מחלוקת. בכתבה נסביר על סעיפי בוררות ועל החשיבות שלהם. 

 

סעיף בוררות בחוזים ועסקאות מסוגים שונים

חוזה או עסקה חוזית, הם בעצם הסכמה בין צדדים על התנהלות עסקית במשך תקופת זמן מסוימת. חוזים אלה יכולים לעסוק במכירה וקנייה, באספקת שירות או מוצר ובעוד נושאים רבים. אחד הדברים שחשוב להכניס לחוזים אלה היא התייחסות למקרים בהם מתגלעת מחלוקת או נוצר סכסוך בין הצדדים בחוזה. ממש לצורך כך נוצר סעיף הבוררות.

סעיף זה קובע את התנאים בהם יתנהל הסכסוך העתידי בין הצדדים עוד במעמד חתימת ההסכם. סעיף זה הוא חשוב מאוד מכיוון שבמקרה שכבר פרץ סכסוך בין הצדדים בחוזה, לעיתים קרובות הם לא יצליחו להסכים על זהותו של הבורר. במקרה כזה הם ייאלצו לפנות לבית המשפט.

 

היתרונות של פתרון סכסוכים באמצעות בוררות

פנייה לבית המשפט בכדי להגיע לפתרון של סכסוך עסקי, גורמת במרבית המקרים לפתיחתו של הליך משפטי ארוך, מתיש ויקר לכל הצדדים המעורבים בו. הליכים משפטיים במדינת ישראל יכולים לקחת שנים ארוכות בגלל מגוון רחב של סיבות. בנוסף לכך הייצוג המשפטי והעמלות שגובה בית המשפט, הופכים את ההליך ליקר מאוד ולא משנה מה יהיה פסק הדין בסופו.

לעומת זאת בוררות היא הליך מהיר בהרבה, ובדרך כלל גם זול יותר מניהול של התיק בבית המשפט לכל הצדדים המעורבים בתיק. בנוסף לכך, במקרים רבים הליך הבוררות הוא מוגבל בזמן.

 

איך לנסח סעיף בוררות בצורה נכונה?

סעיפי בוררות צריכים להיות מנוסחים בצורה בהירה וחוקית. כלומר במידה והחוזה מציין בורר שיש חשש שהוא עומד בניגוד אינטרסים עם אחד הצדדים בחוזה, בית המשפט עלול לפסול את הסעיף כולו ולהפנות את הצדדים לניהול של התיק בבית המשפט. לניסוח סעיף בוררות בצורה חוקית ונכונה כדאי לפנות לעורך דין או למשפטן בקיא בתחום.

 

מדוע חשוב לדאוג לסכסוך עתידי עוד בכתיבת החוזה?

כדאי לדאוג לסעיף בוררות בחוזים ועסקאות כבר בכתיבה שלהם, מכיוון שיהיה הרבה יותר קשה לצדדים לבחור את זהות הבורר בעודם במהלך סכסוך. בנוסף לכך בסעיף הבוררות אפשר לציין תנאים נוספים לניהול הבוררות כמו מהירות ההליך, מיקום המפגשים ועוד. תנאים אלו יעזרו לנהל את הבוררות בצורה היעילה ביותר.

 

סעיף בוררות בחוזים ועסקאות – סיכום

סעיף בוררות בחוזים הוא סעיף שמכתיב את אופן ניהולם של סכסוכים ומחלוקות עתידיות במידה ויתרחשו כאלה. סעיף זה הוא חשוב מאוד מכיוון שהוא עוזר לפתור סכסוכים עתידיים בצורה נכונה, מסודרת ושלא כרוכה בבזבוז משאבים מיותרים על ידי הצדדים.

סעיף בוררות

אולי תאהבו גם את:

איטום מבנים
האם איטום גג זה חובה

לאחרונה אנו מקבלים פניות מצד שכנים, חברים ומכרים ששמעו שביצענו הליך של איטום גג לקראת החורף הקרב. כולם שואלים אותנו שאלות רבות בנושא ולא תמיד

קרא עוד »