מכאבי ראש ועד איבוד זיכרון – מהם התסמינים של סרטן גליובלסטומה

מזה שנים רבות, התמודדה האנושות עם מגוון רב של מחלות. ממחלות קלות, מהן היו קמים בני האדם לאחר כמה ימים, ועד מחלות קשות וממאירות שהיו גורמות לדעיכה איטית החולה, עד למצב בלתי הפיך.

 

זיהוי מחלות

עם התקדמות עולם הטכנולוגיה והאנושות, מחלות רבות איתן האנושות לא יכלה להתמודד בעבר, נהפכו למחלות קלות מאוד, אך במקביל, הטכנולוגיה המתפתחת יצרה אפשרויות אבחנה ואנמנזה חדשות, שבעזרתן יכול כעת עולם המדע להגדיר מחלות חדשות על פי סימפטומים ומנגנונים ביולוגיים. בין המחלות הקשות שאובחנו על ידי עולם הרפואה המודרני, בולטת במיוחד מחלת הסרטן.

גליובלסטומה

מחלת הסרטן

מנגנון ההתפתחות של הסרטן, עובד בצורה הבאה. בשלב הראשון, תאים ברקמה או באיבר מקבלים סיגנל ביולוגי, ובעקבות אותו סיגנל, אותו עולם המדע עוד לא הצליח להסביר, מתחילים אותם התאים להתפתח בצורה בלתי מבוקרת. ההתפתחות הזו, יוצרת נזקים רבים במערכות שונות של הגוף, בין ברקמה או באיבר הספציפיים, ובין בכלל מערכות הגוף. הגדילה הבלתי מבוקרת הזו, היא היא הנקראת בשפת ההמון "גידול סרטני".

 

גליובלסטומה

בין שלל הגידולים הסרטניים, בולט לו גידול סרטני אחד במיוחד, הנקרא "גליובלסטומה". הגליובלסטומה, הוא סרטן המתפתח במח, בתאים מיוחדים הנקראים תאים אסטרוציטיים. תאים אלו, הם תאי תמיכה בניורונים של מערכת העצבים המרכזית.

 

התפתחות המחלה

לתאים אלו יש מגוון תפקידים רחב, ואף ישנן פונקציות אותן ממלאים תאים אלו שעולם המדע עוד לא הצליח לגלות. לדוגמה, בשביל לבצע את הפעולות השונות בגופנו, אנחנו צריכים לערר סינפסות ופוטנציאלי פעולה שיעברו דרך מערכות הנירונים השונות ויגרמו לתזוזה.

בשביל שהתדר של פוטנציאלי הפעולה יעברו בצורה מדודה ומדויקת, התאים האסטרוציטיים שואבים את החומר שיוצר את הסינפסות, לדוגמה אצטיל- כולין. לכן, כאשר הם נפגעים, כלל הפונקציות שהגוף שלנו מבצע עלולות להיפגע בצורה הדרגתית.

 

תסמינים

על מנת לסקור את הסימפטומים השונים של המחלה, נציג לכם את המדדים  השונים  שאיתם בודקים את דרגות ההופעה השונות של המחלה.

גליובלסטומה

זכרון ולמידה

המדד הראשון שיכול להיפגע, הוא הזיכרון והלמידה. החלק במח, בהיפוקמפוס שאחראי על הזיכרון והלימדה, שמעורר את היכולות הללו, על ידי פוטנציאלי פעולה, יכול להיפגע על ידי גידול בתאים האסטרוציטיים.

 

כאב

המדד השני, הוא כאבים חוזרים. בחולי גליובלסטומה, כתוצאה מפגיעה בתאים הללו, נוצרים מעין קצרים במח, שגורמים לאותו חולה לתחושה של כאב. לכן, חלק מהתסמינים שמאפיינים את המחלה הם כאבים חוזרים ונשנים.

 

פסיכוזות

עוד תסמין שמדווח בספרות הישראלית, הם התקפים פסיכוטיים. התקפים אלו, נגרמים בעקבות אותם קצרים במערכת העצבים המרכזית, ומטופלים על ידי כדורים פסיכיאטריים.

נוסף על כל אלו, ישנם מגוון תסמינים נוספים המאפיינים את המחלה כגון אובדן תחושות של מגע, יכולות דיבור, זיהוי פנים, יכולות התמצאות במרחב ועוד מגוון רחב של לקויות קוגניטיביות

 

לסיכום

נקווה שבעתיד תימצא תרופה למחלה זו.

גליובלסטומה

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »