תביעה בגין מחלה – הצעדים הראשונים

אנחנו יכולים לעבוד במשך כל החיים, אך מה יקרה כאשר ביום אחד היכולת שלנו לפרנס את עצמנו ואת המשפחה שלנו תימחק כלא הייתה? מצב מלחיץ כזה אולי נשמע  מעט לא מציאותי לרבים מאיתנו, אך למעשה, לא מעט אנשים בריאים הופכים לחולים בטווח זמן קצר.

במקרים הללו, ניתן להגיש מספר תביעות שונות, שמטרתן היא הבטחת פיצויים הולמים לטובת החולה. אלו הצעדים הראשונים שצריך לבצע מי שתובע בגין מחלה שאירעה לו.

 

את מי ניתן לתבוע?

עולם הרפואה הוא עולם רחב, הכולל ידע עצום ותחומי התמחות רבים. כל זאת עקב המורכבות של גוף האדם. לכן, מחלה יבוא לידי ביטוי במספר צורות. ישנן מחלות כרוניות ומחלות זמניות, מחלות שניתן לטפל בהן ומחלות שלא, מחלות קלות ומחלות קשות.

בכל אופן, מבחינה משפטית, כפי שניתן לראות באתר של עורך דין שי סולטן, ישנם מספר גופים שאתם יכולים לתבוע. במקרים מסוימים ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי, לקבלת פיצויים והטבות שונות מטעם המדינה, את חברת ביטוח הבריאות שלכם ואפילו את החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם.

 

פנייה אל עורך דין

הצעד הראשון המומלץ ביותר לפני שמגישים את התביעות השונות, הוא לפנות אל עורך דין. עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח או תביעות ביטוח לאומי, יוכל לאפשר לכם למצות את הזכויות והפיצויים שמגיעים לכם עקב המחלה שלקיתם בה.

 

ביטוח רלוונטי

במקרה של מחלה קשה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח הפרטי שלכם לקבלת פיצויים כספיים נוספים רק במידה ויש לכם ביטוח מחלות קשות. ביטוח זה הוא תוספת לביטוח הפרטי שמכסה מחלות קשות שונות, כמו שבץ, סרטן, טרשת נפוצה ומחלות לב וכלי דם.

 

שימו לב לפוליסה

כשמדובר על ביטוח כזה, ובכלל בכל ביטוח, חשוב לשים לב לפוליסת הביטוח שלכם. בפוליסה מפורטים התנאים השונים לפיהם תוכלו לתבוע, כך שישנם פוליסות שיאפשרו לכם לתבוע גם עקב מחלות אחרות.

 

קבלת פיצויים מהביטוח הלאומי

ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי. למשל, אם מחלה מסוימת גורמת לכם לאחוזי נכות גבוהים, אתם יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל קצבת נכות כללית, או מענק כספי חד פעמי, בהתאם לאחוז הנכות שייקבע לכם.

 

איסוף מסמכים רפואיים

דבר שחשוב מאוד כאשר מתחילים להגיש תביעות כאלו, הוא לאסוף עוד מבעוד מועד את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. תוצאות של בדיקות רפואיות שונות, מסמכים המעידים על אבחנה, מסמכים שמעידים על טיפול רפואי – כל אלו יוכלו לסייע לכם.

 

אובדן כושר עבודה

ייתכנו מצבים בהם תצטרכו לפנות גם אל חברת הביטוח שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם. כל עובד מבוטח בקרן הפנסיה שלו בביטוח אובדן כושר עבודה. אם איבדתם את כושר העבודה שלכם בעקבות מחלה, תוכלו להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ולקבל פיצויים.

עורך דין שי סולטן

אולי תאהבו גם את: