למי יתאימו עדשות מגע מולטיפוקל?

עדשות מגע מולטיפוקל הן סוג של עדשות מגע המאפשרות לאנשים לראות עצמים בבירור במרחקים שונים, בדיוק כמו איך עושים משקפיים ביפוקל. הם מתאימים לאנשים עם פרסביופיה, שהיא ירידה טבעית הקשורה לגיל ביכולת להתמקד בחפצים תקריב. מצב זה מתחיל להתפתח בדרך כלל בסביבות גיל 40 ומשפיע על רוב האנשים עד גיל 50. למי מתאימות העדשות? כל התשובות כאן.

עדשות מגע מולטיפוקל מתאימות למי שסובל מבעיות ראייה מסוגים שונים, במאמר הבא נסביר מעט על העדשות – ובנוסף נסביר למי הן מתאימות וכיצד הן משפרות את הראייה.

 

עדשות מגע מולטיפוקל – למי זה מתאים?

עדשות מגע מולטיפוקל מתאימות לאנשים המנהלים אורח חיים פעיל ואינם רוצים להיות מוגבלים על ידי הצורך במשקפיים. הם מציעים את הנוחות של ראייה ברורה בכל המרחקים מבלי לעבור בין משקפיים או עדשות מגע. הם מתאימים במיוחד לאנשים העוסקים בפעילויות הדורשות שינויים תכופים במיקוד, כגון ספורט, טיולים רגליים או נהיגה. עם עדשות מגע מולטיפוקל, עיניו של האדם יכולות להסתגל בקלות לאורכי מוקד שונים, מה שמקל על המעבר בין משימות מרחק, ביניים וקרוב ללא צורך להסיר את העדשות.

עדשות מולטיפוקל מתאימות למי מאיתנו שלא רוצים להרכיב משקפיים מעל עדשות המגע שלהם. לחלק מהאנשים זה לא נוח להרכיב משקפיים מעל עדשות המגע שלהם, בעוד שאחרים מוצאים שזה לא נעים מבחינה אסתטית. במקרים כאלה, עדשות מגע מולטיפוקל מציעות את הפתרון המושלם שכן הן מאפשרות לאדם לראות בבירור במרחקים שונים ללא צורך להרכיב משקפיים מעל עדשות המגע.

עדשות מגע מולטיפוקל מתאימות גם לאנשים שיש להם בעיית ראייה חזקה הן למרחק והן לקריאה. עם עדשות מגע מסורתיות לראייה יחידה, האדם ידרוש שתי מערכות עדשות, אחת למרחק ואחת לקריאה. עם עדשות מגע מולטיפוקל, הן זקוקות רק לסט אחד של עדשות המספקות ראייה ברורה בכל המרחקים, מה שהופך אותה לנוחה וחסכונית יותר.

עדשות ירוקות

למי העדשות אינן מתאימות?

חשוב לציין שעדשות מגע מולטיפוקל אינן מתאימות לכל אחד. אנשים מסוימים עשויים להיתקל בקושי להסתגל לעדשות ועלולים לחוות תסמינים כמו ראייה מטושטשת, הילות או התפרצויות סביב אורות. אנשים עם היסטוריה של קרטוקונוס או מצבי קרנית אחרים עשויים גם לא להיות מתאימים לעדשות מגע מולטיפוקליות מכיוון שהם עשויים שלא לספק את בהירות הראייה הדרושה להם.

לסיכום, עדשות מגע מולטיפוקל מתאימות לאנשים עם פרסביופיה, מנהלים אורח חיים פעיל, לא רוצים להרכיב משקפיים מעל עדשות המגע שלהם, בעלות מרשם חזק הן למרחק והן לקריאה, ואין להם בעיות בקרנית. ימנע מהם להשתמש בעדשות. חשוב לאנשים להתייעץ עם רופא העיניים שלהם כדי לקבוע אם עדשות מגע מולטיפוקליות מתאימות להם ולוודא שהם מקבלים התאמה ומרשם מתאימים. עם שימוש וטיפול נכון, עדשות מגע מולטיפוקל יכולות לספק ראייה ברורה בכל מרחק ולהציע פתרון נוח וחסכוני עבור אנשים עם פרסביופיה.

צבעים שונים של עדשות

אולי תאהבו גם את: