כיצד צחוק משפיע על הגוף?

בריאות הגוף הינה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. עובדה זו גרמה לנו להבין כי אנו רוצים להעמיק בכל הנוגע להשפעות של דברים שונים על הגוף שלנו. במדריכים הקודמים בדקנו את השפעות העישון וצריכה גבוהה של סוכר. הפעם, יצאנו לבדוק נושא מעניין ומיוחד – הצחוק. הישארו אתנו ונגלה יחד איך הצחוק משפיע על הגוף שלנו.

 

הצחוק טוב לבריאות שלנו

סביר להניח ששמעתם לא פעם על כך שכדאי לצחוק לפחות כמה פעמים ביום. אם רופאים היו יכולים, הם היו שולחים אותנו הביתה אחת לכמה ימים עם מרשם צחוק. שכן, במהלך פעולה של צחוק, הגוף שלנו עובר שינויים פיזיולוגיים רבים. מסתבר שהוא משפיע לא רק על הנפש, אלא גם על מערכת כלי הדם והלב! הצחוק מגיע אפילו עד המערכות הבאות:

  • המערכת החיסונית
  • המערכת ההורמונלית
  • מערכת השרירים 
  • מערכת השלד
  • מערכת העצבים

אפשר לראות שכל הגוף נהנה מהצחוק ומושפע ממנו.

 

השפעה חשובה מספר 1 של הצחוק על הגוף – מפחית כאבים

סביר להניח ששמעתם לא פעם על ביקור של סטנדאפיסט או ליצן רפואי במחלקות שונות בבתי חולים. אם כך, כדאי שתדעו שאין מדובר בביקור אקראי. עומדים מאחורי העניין הזה מחקרים מעמיקים. שכן, מסתבר שהצחוק מביא להתפתחות של אנדרופינים שמצויים במוח שלנו. הימצאותם בתוך הגוף מובילה לא פעם לשיכוך של כאבים וגם לשיפור של מצב הרוח. ברגע שאנחנו צוחקים, הגוף משחרר אנדרופינים מהמוח וגורם לנו להרגיש הרבה יותר טוב.

 

השפעה חשובה מספר 2 של הצחוק על הגוף – שומר על הלב

אם אתם רוצים לשמור על בריאות הלב שלכם, כדאי שתדאגו לצחוק לעיתים קרובות מאוד. מסתבר שהצחוק מביא להרחבה של כלי הדם. כך שבעצם, הדם זורם באופן חופשי. מצב שכזה מפחית את הסיכוי לסבול מכל מיני מחלות לב. מסתבר שהתוצאה הינה זהה כמעט לביצוע של פעילות גופנית שידועה כבריאה מאוד עבור הגוף שלנו.

 

השפעה חשובה מספר 3 של הצחוק על הגוף – שורף אנרגיה

אתם יכולים להפחית את היציאות אל חדר הכושר ולרשום לעצמכם לצחוק לפחות פעמיים בשבוע למשך כמה דקות. יודעים מדוע? זה פשוט. מחקרים גילו שצחוק שאורך בין 10 ל – 15 דקות יכול לשרוף כ – 50 קלוריות! ראוי לציין כי אין מדובר כאן באיבוד משקל רציני. שכן, בשביל להוריד חצי קילו אתם תצטרכו לצחוק לפחות 12 שעות ללא הפסקה. קשה לנו להאמין שזהו משהו שאדם יכול להתמודד אתו, אבל אם אתם רוצים להציב לעצמכם את האתגר, אתם מוזמנים ליידע אותנו איך היה לכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך הצחוק משפיע על הגוף. כעת, יש בידיכם את כל המידע החיוני בנושא, כך שנותר לכם רק לצחוק והרבה. נאחל לכם שתצחקו המון ורק בריאות.

סטנדאפיסט

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »