מעסיק לא הפריש פנסיה? כך תפעלו

יחסי העובד והמעסיק הם דבר שמוסדר בחוק. החוק קובע מהן הזכויות השונות והחובות השונות שחלות על העובד, וכן אלו שחלות על המעסיק. כמעט כל עובד שכיר מכיר את המושגים של "שכר ברוטו" ושל "שכר נטו".

אנו מצפים לראות בתלוש המשכורת שלנו ששכר הנטו נמוך משכר הברוטו בעקבות מיסוי, דמי ביטוח לאומי וגם הפרשות לקרן הפנסיה. מה קורה כאשר המעסיק לא מפריש לכם לקרן הפנסיה? ככה תצטרכו לפעול.

 

הפרשה לפנסיה – חובת החוק

עד לא מזמן, עובדים בישראל לא היו מחויבים בניהול קרן פנסיה. למעשה, קרן פנסיה הייתה מוצר פיננסי שעובד היה יכול לרכוש לעצמו. מדינת ישראל החליטה לעשות סדר בנושא וחוקקה ב-2008 חוק הקובע שעל כל עובד להיות בעל קרן פנסיה, ושעל המעסיק להפריש לו סכומים קבועים לקרן הפנסיה שלו. הדבר אומר בפשטות – מעסיק שלא מפריש כחוק, עובר על החוק. כנסו לאתר פיצויים וקראו עוד בנושא.

 

כיצד אני יכול לדעת אם הופרשו כספים לקרן הפנסיה שלי?

כדי שתמנעו מצב בו המעסיק לא מפריש לקרן הפנסיה שלכם לפרק זמן ארוך, דבר שיכול לפגוע בסופו של דבר בחסכונות שלכם, כדאי לכם לבדוק אחת לחודש על מצב ההפרשות לפנסיה. הבדיקה הזאת יכולה לקחת מספר דקות – כל מה שצריך הוא להסתכל בתלוש השכר ולראות שאכן הופרשו הסכומים הדרושים לקרן הפנסיה, וכן לברר שבקרן הפנסיה שלכם הופקדו הסכומים הרלוונטיים.

 

קבלו סיוע מקצועי

שמתם לב שהמעסיק לא הפריש לפנסיה שלכם? מדובר כאמור על עבירה על החוק, שהנפגעים היחידים ממנה הם אתם. לכן, הדבר שמומלץ לעשות הוא לפנות אל איש מקצוע, שיוכל לסייע לכם מבחינה משפטית. עורך דין לענייני עבודה יוכל לסייע לכם באמצעות הבקיאות שלו בחוק ולהמליץ לכם באילו צעדים לנקוט.

 

הודעה למעסיק

ברגע שאתם מזהים שלא הופרשו לכם כספים אל קרן הפנסיה על ידי המעסיק, תצטרכו להודיע לו על כך. הודיעו לו על כך פנים אל פנים, אך מוטב גם לשלוח הודעה כדי ליצור תיעוד לשיחה הזאת. בחלק גדול מהמקרים, יכול להיות שמדובר בטעות של המעסיק. אם אכן מדובר באי הבנה או בטעות שהמעסיק מתחייב לתקן אותה, הבינו ממנו מה הצפי לתיקון הטעות ותבררו במועד המיוחל שאכן הופרשו הכספים המתאימים.

 

תביעת פיצויים

במידה והמעסיק ממשיך לא להפריש לכם כסף אל קרן הפנסיה, או שהוא מודה בפניכם שהוא לא מתכוון להפריש כספים אלו, תוכלו לנקוט נגדו בצעדים משפטיים, על מנת שתוכלו לקבל פיצויים כספיים.

אי הפרשת כספים לפנסיה יכולה להיחשב בפני החוק כהלנת שכר, מכיוון שהפרשת הכספים לקרן הפנסיה היא אחד החלקים מתלוש השכר שלכם. באמצעות עורך דין תוכלו לאסוף את הראיות השונות שמעידות על כך שהמעסיק לא הפריש לכם לפנסיה ולהגיש תביעת פיצויים עם סיכויי הצלחה גבוהים מאוד.

פֶּנסִיָה

אולי תאהבו גם את: