האם דוקרנים נגד יונים יעילים להרחקת יונים?

דוקרנים נגד יונים נמנים בין הפתרונות הכי פופולריים כיום עבור הרחקת יונים. בחיפוש קצר באינטרנט או אצל מרחיק יונים, נוכל לקבל שלל הסברים על דוקרנים נגד יונים, חלקם עוזרים יותר וחלקם עוזרים פחות. הרווחה בקרב הציבור הוא שדוקרנים נגד יונים הם אכן יעילים להרחקת יונים, אבל מדובר בדוקרנים מסוימים ובסיטואציות מסוימות של פלישת יונים – לא לכל בעיית יונים דוקרנים יעזרו. אבל לאילו בעיות כן? במאמר זה נפרט לכם על התועלת של דוקרנים נגד יונים. 

 

דוקרנים נגד יונים

דוקרנים נגד יונים הוא פשוטו כמשמעו אביזר עליו מונחים דוקרנים קטנים שמונעים מהיונים להתיישב או לעמוד על המשטח עליו מונח הדוקרן. הדוקרנים הם פשוטים, קלים להרכבת עצמה ועוזרים במקרים מסוימים של התבייתות יונים בשטחי המחייה שלנו. הדוקרנים נפוצים כמעט בכל אזור מגורים או אזורי תעשייה. הדוקרנים מונעים מהיונים לקנן באזורנו וליצור לכלוך רב ומפגע סביבתי. אז איך יודעים איזה סוג של דוקרנים לבחור?

 

סוגי דוקרנים נגד יונים

  • דוקרנים מנירוסטה – בסיס הדוקרן עשוי מנירוסטה או מפוליקרבונט. החומרים הללו עמידים למזג האוויר, לחום ולקור. החלק העליון של הדוקרן הוא מבנה עשוי קוצים מנירוסטה שניצב בשלל זוויות. היתרון של הדוקרנים הוא שיש מספר דוקרנים בזוויות שונות שמונעות מהיונים לעמוד בכל זווית שהיא, בניגוד לדוקרנים מפלסטיק שעומדים ישר, דבר שלא מונע מהיונה להזיז את הדוקרן ולהתיישב ביניהם. כמו כן, הדוקרנים מנירוסטה הם גם שקופים ולא נראים לעין כמעט. החיסרון הגדול של הנירוסטה הוא שהדוקרנים הללו הם רק למשטח קטן עד בינוני ולא לאזורים גדולים. קיימים מספר סוגים של דוקרנים מנירוסטה, וההבדל העיקרי ביניהם הוא מספר הדוקרנים.

 

סוגי הדוקרנים מנירוסטה הם:

  • דוקרני נירוסטה סוג N – בצורת N עם שתי שורות ארוכות של דוקרנים, מתאים למקומות צרים כמו גגות, צינורות דקים ועוד.
  • דוקרני נירוסטה בצורת Z – שלוש שורות של דוקרנים, יותר רחב. מתאים למקומות רחבים כמו אדני חלונות, צינורות גדולים, מזגנים ועוד.
  • דוקרני נירוסטה בצורת W – ארבע שורות של דוקרנים. הדוקרנים מתאימים להתקנה במקומות גדולים יותר כמו גגות, מרפסות, חדרי כביסה ועוד. הדגם הזה נחשב ליעיל ביותר.

דוקרנים מפלסטיק דוקרנים מפלסטיק הם זולים יותר מדוקרנים מנירוסטה, אך עם זאת, הם הסוג הפחות מומלץ. החיסרון הגדול ביותר של הדוקרנים מפלסטיק הוא שהם פחות יעילים. שורות הדוקרנים עשויות מפלסטיק ניצבות בצורה ישרה ועומדת, ולא בזווית, כך שהיונות יכולות להזיז אותן הצידה ולקנן בין הקוצים.

כמו כן, הדוקרנים מפלסטיק פחות עמידים בפני מזג האוויר. הפלסטיק מתיישב בחום של השמש וצובר עובש במהלך הגשמים. החלפתו נדרשת לעיתים קרובות בעקבות מזג האוויר. כמו כן, במקרה של דוקרנים מפלסטיק, הם עבים יותר בצבעים מודגשים ונראים לעין מרחוק. דוקרנים מפלסטיק מתאימים למקרה של יונה אחת או שתיים לכל היותר.

דוקרנים נגד יונים

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »