3 סוגי אוכל רפואי לכלבים וההבדלים ביניהם 

מזון הוא אחד הדברים החשובים ביותר לכל יצור חי באשר הוא. כאשר מדברים על אוכל לחיות מחמד, אנשים מופתעים לגלות כמה עשיר ומגוון העולם הזה. לכלבים למשל קיים אוכל הנחשב לאוכל רפואי. מדובר במזון שמיוצר במיוחד כדי לסייע לכלבים עם בעיות רפואיות כלשהן. במאמר הבא נסקור 3 סוגי אוכל רפואי לכלבים ונבין מה ההבדלים ביניהם.  

 

אוכל רפואי לכלבים

קיימים הרבה מאכלים לכלבים. יש הרבה מאוד חברות שמייצרות מוצרי מזון שונים לכלב. אוכל באריזה, אוכל משומר, אוכל רטוב, אוכל יבש, אוכל טבעי וגם חטיפים – המגוון הרחב מאפשר לבעלים של הכלב להעניק לו את התזונה הטובה ביותר שהוא יכול.

אוכל לכלבים מומלץ על ידי וטרינרים במקרים מסוימים שבהם הכלב סובל מבעיות רפואיות, זמין כיום בכל חנות חיות. אוכל רפואי לכלבים מתאפיין בחומרי גלם טבעיים, שמקורם מהצומח או מהחי. אין במזון זה כימיקלים או תרופות, אלא חומרים טבעיים שמסוגלים לסייע לכלב בפתרון בעיות רפואיות שונות.

מזון רפואי לכלבים

3 סוגי אוכל רפואי לכלבים:

מזון לסיוע באלרגיות ובעיות עור

כלבים רבים סובלים מאלרגיות או בעיות שונות בעור. האלרגיות גורמות לגירויים בעור של הכלב, על ידי חשיפה של הכלב לדברים שהוא רגיש אליהם. בנוסף, כלבים סובלים מבעיות עור בעקבות נשיכות של פרעושים. גם אם מטפלים בפרעושים, הפגיעות בעור של הכלב עדיין יישארו.

ניתן לטפל באלרגיות ובעיות עור שיש לכלב באמצעות מזון היפו אלרגני. המזון הזה הוא מזון בו אין חומרים שעשויים לפתח בסבירות בינונית או גבוהה אלרגיה אצל הכלב. דוגמא למזון כזה הוא מזון המכיל תרכובת של בשר כבש ואורז, שני מזונות שהכלב לא רגיש אליהם.

 

מזון נגד השמנה

השמנה היא אחת הבעיות הרפואיות השכיחות ביותר אצל כלבים. כשכלבים מגיעים לגיל בוגר יותר, הם מוציאים פחות אנרגיה, מה שיכול לגרום להם להשמין בשילוב עם מזון עתיר בקלוריות. מזון דיאטטי לכלבים מתאפיין בכמות קלוריות נמוכה. המזון הזה מורכב מחלבונים בכמות מועטה, ויטמינים ומינרלים. במזון הזה כמעט ואין פחמימות או שומנים, שהערך הקלורי שלהם נחשב לגבוה ויכול להוביל לעליה במשקל.

מזון רפואי לכלבים

מזון לבעיות עיכול

בעלים שהכלב שלו סובל מבעיות עיכול שונות, צריך להאכיל אותו בהתאם לבעיה ממנה הוא סובל. מזון לבעיות עיכול לכלבים מתאפיין בדרך כלל מבשר בלבד, שמתעכל בצורה טובה יותר אצל הכלב מאשר מרכיבים אחרים. ניתן להגיש מזון לבעיות העיכול של הכלב בצורה מבושלת, משומרת או נאה, לפי הנחיות הווטרינר.

 

סיכום

האוכל הרפואי לכלב כולל אוכל נגד השמנה, אוכל נגד בעיות עיכול ואוכל נגד אלרגיות, כאשר לכל סוג אוכל כזה יש את המרכיבים הייחודיים שלו. כל מזון משפיע בצורה אחרת על הכלב, בתקווה לפתור את הבעיה הרפואית ממנה שהוא סובל.

מזון רפואי לכלבים

 

 

אולי תאהבו גם את: