רק בריאות – 5 מזונות מסוכנים לכלבים

הכלבים הם ללא ספק חברם הטובים ביותר של בני האדם. הם נאמנים, מסורים, ואוהבים את בעליהם יותר מאת עצמם. כל התכונות הללו וודאי מספיקות על מנת שנעשה הכול על מנת לשמור על בריאותם. מאמר זה מכוון בעיקר לאלה שדואגים "לפנק" את הכלב שלהם באוכל שהם עצמם אוכלים. ישנם מגוון מאכלים שאסור בשום פנים ואופן לתת לכלב שלכם. אספנו כמה דוגמאות. 

 

לא להיכנע לגרגרנות

כל מי שבבעלותו כלב, מכיר את הסיטואציה בה הוא יושב לארוחת ערב ומרגיש זוג עיניים שנועצות בו מבט מסכן, משל הכלב לא אכל מימיו. לאלו שנכנעים ומחליטים כן לתת חתיכה מהכריך או התבשיל שהכינו לעצמם, ראו הוזהרתם: ישנם מספר מאכלים שאסור בשום פנים ואופן לתת לכלב שלכם לאכול.

כל מי שלומד אילוף כלבים ובכלל, כל בעל כלבים חייב להכיר את רשימת המאכלים האסורים בהחלט לאכילה עבורם, לא חשוב איזה פרצוף חמוד הם עושים על מנת לקבל ביס.

 

אבוקדו

האבוקדו הוא אמנם פרי בריא מאוד עבור בני האדם, המכיל שומנים צמחיים מן החי וויטמינים, אך מכיל בין היתר חומר הנקרא פרסין, הנחשב רעיל ומסוכן מאוד לכלבים. לכן, אין לתת לכלב להריח או לטעום אבוקדו בשום צורה. הפרסין מצוי בעלי האבוקדו, בגרעין, בזרעים ובקליפה. שמרו על הכלבים שלכם הרחק מאבוקדו.

 

שום ובצל

הם נוהגים להופיע כמעט בכל תבשיל שאנו מכינים במטבח, אך עבור הכלבים שלנו הם מסוכנים למדי. בשום ובבצל (על כל סוגיו, לבן, סגול וירוק) ישנם חומרים שעלולים לגרום לגירוי במערכת העיכול וכן לגרום לנזק משמעותי לתאי הדם האדומים של הכלבים. הם מתפקדים כרעל של ממש עבור הכלבים ולכן יש להימנע לחלוטין ממגע עם שום או בצל.

 

קפה או שוקולד

כל המוצרים שמכילים קפאין באיזושהי צורה, אסורים בתכלית האיסור גם הם לאכילה בקרב כלבים. החומר המצוי בקפאין גורם ברוב המקרים להקאות, שלשולים, הפרעות בקצב הלב, התקפים, פרכוסים ובמקרי קיצון עלול להביא למוות. ככל שאחוזי הקקאו בשוקולד, למשל, יהיו גבוהים יותר, כך הסכנה גדולה יותר עבור הכלב שלכם.

 

ענבים

בימי הקיץ אנו נוהגים ליהנות מאשכול ענבים צונן, מה שיביא אוטומטית את הכלב לשבת למרגלותיכם ולחכות, כמו תמיד, שמשהו ייפול לחיקו. יש למנוע זאת בכל מחיר, שכן בענבים יש חומר שעשוי לגרום לכשל במערכת העיכול והכליות של הכלב. יש להימנע לחלוטין ממתן ענבים או צימוקים לכלב.

 

אגוזים

מה שנחשב בריא מאוד עבורנו הוא צריכת אגוזים בכמות מבוקרת, אך כאשר מדובר בכלבים, כמות השומן הגבוהה שיש באגוזים מסוכנת מאוד עבור הכלב. אכילת אגוזים בקרב כלבים עלולה לגרום לדיכאון, הקאות ורעידות.

 

לפנות לווטרינר מיידית

אם הכלב אכן צרך מי מבין המזונות שצוינו במאמר, יש ליצור קשר ללא דיחוי עם הווטרינר הקרוב לביתכם על מנת להעריך את המצב. היו ערניים ושמרו על הכלבים שלכם מכל משמר, קל וחומר מפני המאכלים האסורים לאכילה עבורם.

אילוף כלבים

אולי תאהבו גם את:

4 כללים לבחירת מיטה לחתול
4 כללים לבחירת מיטה לחתול

כמו שאנחנו, בני האדם, נהנים בלילה משינה על מיטה מפנקת, גם החתולים יכולים ליהנות מהשינה שלהם באמצעות מיטה מותאמת. חתולים נחשבים לבעלי חיים די מפונקים,

קרא עוד »