בקשה לביטול דוח תנועה – האם זה אפשרי

מי מאיתנו לא קיבל דו"ח תנועה? גם הנהגים הטובים ביותר עלולים לטעות בכביש. בין אם מדובר על עייפות, על חוסר מזל, טעות או פשוט פעולה לא חוקית – קשה מאוד שלא לבצע עבירת תנועה לאורך זמן. מי שנתפס על ידי שוטר מצבע עבירת תנועה, או על ידי מצלמת מהירות, עשוי לקבל דו"ח. האם אפשר לבטל את הדו"ח? תשובות בהמשך.

 

קבלת דו"ח תנועה משוטר

משטרת ישראל היא הגוף שמבצע את אכיפת החוק מדינת ישראל. המשטרה עוסקת בגניבות, מקרי רצח, הונאות, אך גם בעבירות תנועה. אגף התנועה במשטרת ישראל נחשב לאחד האגפים הגדולים במשטרה, והוא מנפק כמויות עצומות של דו"חות מדי שנה.

קשה שלא להיתפס ברשת של המשטרה. ניידות תנועה רבות פרוסות בכבישים. כאשר לוקחים זאת בחשבון יחד עם העובדה שבני אדם מבצעים טעויות ולפעמים עוברים על החוק, מגיעים למצב בו אזרחים רבים יכולים לקבל דו"חות תנועה, גם אם מדובר בנהגים טובים שהינם אזרחים מהשורה. עורך דין תעבורה בקיא ומנוסה יכול לסייע לכם בביטול הדו"ח.

 

אופציה ראשונה – תשלום הדו"ח

לפני שמבינים כיצד ניתן לבטל דו"ח תנועה, חשוב להבין מה האפשרויות החוקיות העומדות בפני אזרח שקיבל דו"ח מסוג זה. ראשית, אזרח יכול פשוט להסכים לפעולה שביצע השוטר בעת שנתן לו את הדו"ח ולשלם את הקנס הכספי. האזרח יוכל לשלם את הקנס תוך 90 ימים מקבלת הדו"ח. חשוב לציין שתשלום הדו"ח מהווה הודאה באשמה, כך שלא ניתן לערער לאחר תשלום הדו"ח.

 

אופציה שניה – בקשה לביטול הדו"ח

אפשרות נוספת העומדת בפני האזרח, היא הגשת בקשה לביטול הדו"ח בתוך 30 ימים. אזרח שהחליט ללכת על אופציה זו, יכול לשלוח את הבקשה באופן מקוון באתר האינטרנט של המשטרה, או בדואר רשום, כאשר בשני המקרים עליו לצרף נימוקים לביטול הדו"ח ופרטים מזהים.

הבקשה תתקבל אצל תובע משטרתי. על מנת לשכנע אותו לבטל את הדו"ח שלכם, נסו לשכנע אותו כי לא ביצעתם כלל עבירה, או שנפלו טעויות מהותיות בפרטים שלכם כפי שצוינו בדו"ח.

 

אופציה שלישית – בקשה להישפט

נהג שבקשתו לביטול הדו"ח נדחתה, רשאי להגיש בקשה להישפט בבית המשפט. את הבקשה עליו להגיש תוך 90 ימים מקבלת הדו"ח. נהג שהגיש בקשה ולא זומן לבית המשפט תוך שנה, ייהנה מהתיישנות הדו"ח.

לבית המשפט רצוי לבוא עם עורך דין תעבורה מיומן מספיק. עורך דין תעבורה ינסה להמיר את סעיף האישום, לטעון לבעיות שבוצעו בהליך הנפקת הדו"ח או אפילו רק לבטל נקודות שהתקבלו עם הדו"ח.

 

אופציה רביעית – המרה לאזהרה

אופציה נוספת שקיימת, היא הגשת בקשה להמרת הדו"ח לאזהרה בלבד. ניתן להגיש בקשה זאת תוך 30 ימים מיום קבלת הדו"ח לאתר המשטרה, אם אתם עומדים בקריטריונים כמו וותק והיסטוריה נקיה מעבירות קודמות.

דיווח תנועה

אולי תאהבו גם את: