כל מה שצריך לדעת לפני רכישת דוקרנים להרחקת יונים

שלב הרחקת יונים בחיינו היא לא שלב פשוט. אנחנו זקוקים לרצון רב כדי לבצע את זה, ורצון רב עוד יותר כדי שהפעולה תצליח אחרי שהיא יצאה לפועל. דוקרנים להרחקת יונים הן אמצעי פופלארי בשוק העוזר לרבים מאיתנו לצלוח את הקיץ או החורף. אבל מה אתם כבר יודעים על המוצר? במאמר זה נפרט לכם את כל מה שצריך לדעת לפני רכישת דוקרנים להרחקת יונים. 

 

מה הוא הדוקרן?

תכלית קיומו של הדוקרן הוא לגרום לאי נעימות ליונה. דוקרנים בשלל סוגים שונים נועדו לכך. האי נעימות מתבצעת בכך שהמשטח שעליו נמצאת היונה לא נותן לכף רגלה רגלה מקום לנחיתה. בעצם היונה מתקרבת למשטח ובעת הגעתה היא נתקעת בדוקרנים, ללא היפצעות, ועפה משם לקנן במקום אחר.

אין שום פגיעה ביונה, אלא רק הרחקתה מהבית שלנו. ישנם סוגי דקרונים רבים ולא בכדי. אך ישנם שני סוגי דוקרנים להרחקת יונים עיקריים, הראשון הוא דוקרנים מנירוסטה והשני דוקרנים מפלסטיק.

 

דוקרנים מנירוסטה

דוקרנים מנירוסטה יעילים במגז אוויר קיצוני ועמידים מאוד, הם אינם מחלידים מהגשם. תחזוקת הדוקרנים הללו היא פשוטה מאחר ואין צורך לתחזק אותם. בנוסף השקיפות של הדוקרנים הללו גורמת להם להיות בלתי נראים ובשל כך להתאים לכל אזור מחיה בביתנו. המראה של החצר, המרפסת או הגינה לא ייהרס. החסרון של דוקרנים מנירוסטה הוא שהם מרחיקים יונים רק ממקום אחד ספציפי, ולא מחלל שלם גדול.

 

דוקרנים מפלסטיק

בנוסף לדוקרני הנירוסטה, ישנם גם דוקרני פלסטיק. בעבר דוקרני הפלסטיק היו יותר נפוצים וזולים, אך כיום המחירים דומים. אנשי מקצוע רבים ממליצים שלא להשתמש בדוקרנים מפלסטיק וזאת מכמה סיבות. יעילות הדוקרנים מפלסטיק היא איננה גבוהה כמו הדוקרנים מנירוסטה.

כמו כן גם העמידות שלהם לנזקי מזג האוויר איננה יציבה כמו של הנירוסטה, הפלסטיק מתייבש בקלות בשמש וגם צובר רטיבות ועובש מהגשם. ובעניין האסטיקה גם אין מה לדבר, הפלסטיק הוא עבה ובולט, דבר היוצר מראה לא נחמד בקרבת החלונות שלנו. ההמלצה להשתמש בדוקרני פלסטיק היא רק אם המטרד שלכם הוא יונה אחת או שתיים לכל היותר שנחתו הבוקר. דוקרני פלסטיק עוזרים במקרים מהסוגים הקטנים.

 

ניתן לעשות זאת בעצמנו?

לחלוטין כן. הדוקרנים עצמם נמכרים ברשתות לתחזוקת הבית בעלויות של בין 20 ל-40 שקלים למשטחים של 50 ס"מ. התקנה עצמאית מומלצת בגבהים פשוטים כמו אדן החלון. במקרים של התקנה במקומות גבוהים, ההמלצה היא לקרוא לאיש מקצוע ולא לסכן את עצמכם. ישנן שתי שיטות להתקנת דוקרנים להרחקת יונים – הדבקה וקדיחה.

בהדבקה ניתן להשתמש בדבק מיוחד על בסיס סילקון בשם "סיקה". ההדבקה היא לרוב פתרון אסתטי ועמיד לאורך זמן, אך עמיד פחות מהתקנה בקדיחה. קדיחת דוקרנים הינה עמידה יותר מהדבקה, אך עלולה לפגוע במשטח אותו אתם מחוררים.

להדוף יונים

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »