האם פיברומיאלגיה מוכרת בביטוח לאומי?

פיברומיאלגיה הינה מחלה כרונית קשה אשר גורמת לסובלים ממנה לכאבים ממושכים ובלתי נסבלים. הסובלים מפיברומיאלגיה עלולים לחוות קשיים בתפקוד היום יומי ויזקקו לטיפולים רפואיים רבים. על מנת לסייע לסובלים מהמחלה ניתנות זכויות שונות אשר מטרתן להקל על הסובלים מפיברומיאלגיה. אז אילו זכויות מגיעות לסובלים ממחלה זו והאם היא מוכרת בביטוח לאומי? כל התשובות כאן.

 

מהי פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה הינה מחלה אשר הביטוי המרכזי לה הוא כאבים עוצמתיים במערכת השרירים באופן מופשט. טרם ידוע מהו הגורם למחלה אך כן ידוע כי מדובר ככל הנראה במחלה גנטית וכי לא מדובר במחלה דלקתית או אוטואימונית. בשל הכאבים הנגרמים כתוצאה מהמחלה, הסובלים ממנה חווים פגיעה בתפקוד היום יומי ועלולים לסבול מהתקפי כאב משתקים.

 

האם מגיעים פיצויים לסובלים מפיברומיאלגיה?

כאמור, הגורם למחלה אינו ברור אך הסובלים ממחלה זו כן יכולים לתבוע את חברת הביטוח המכסה אותם בריאותית בגין המחלה, וזאת בהתאם לכיסוי הביטוחי שלהם. הסובלים מהמחלה יוכלו לתבוע פיצויים בגין המחלה עצמה, כיסוי טיפולים רפואיים נדרשים, אובדן כושר עבודה, פגיעה בתפקוד היום יומי, סיעוד ועוד. למידע נוסף על הפיצויים המגיעים לחולי פיברומיאלגיה ניתן לפנות אל אתר פיצויים.

 

האם פיברומיאלגיה מוכרת בביטוח לאומי?

פיברומיאלגיה היא מחלה המוכרת על ידי ביטוח לאומי ויכולה לזכות את הסובלים ממנה באחוזי נכות. קביעת אחוזי הנכות משתנה בהתאם למצבו הרפואי של המטופל ולאופן הפגיעה של המחלה בחיי היום יום שלו. ככל שמדובר במצב חמור יותר ובפגיעה תפקודית חמורה יותר, כך יהיה המטופל זכאי לאחוזי נכות גבוהים יותר ובזכות כך גם ליותר זכויות והטבות רבות יותר.

 

מהן הזכויות המגיעות לסובלים מפיברומיאלגיה?

הסובלים ממחלה זו כאמור עלולים לחוות קשיים רבים בתפקוד הסדיר וכן ביכולת ההשתכרות שלהם. על כן, יכולים לקבל זכויות רבות הנגזרות כנגזרת מאחוזי הנכות שהכיר ביטוח לאומי. הזכויות העיקריות המגיעות לסובלים מפיברומיאלגיה הן כיסוי עלויות טיפולים רפואיים וביקורים במכונים רפואיים, הנחות בתשלומי ארנונה, חשמל, מים, טלפון ועוד, וכן סיוע בהתניידות במקרה הצורך.

 

איך תממשו את הזכויות המגיעות לכם?

אם אובחנתם בפיברומיאלגיה יהיה עליכם לפנות לביטוח לאומי על מנת לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם, לאחר שיקבעו אחוזי הנכות תקבלו בהתאם את הזכויות שלכם ותוכלו לממש אותן. על מנת להגיע את הבקשה יהיה עליכם לצרף מסמכים רפואיים עם אבחנה של המחלה, חוות דעת מקצועיות על השלכות המחלה וכן אישורים נוספים.

 

לסיכום – האם פיברומיאלגיה מוכרת בביטוח לאומי ומהן הזכויות המגיעות לחולים?

כאמור, פיברומיאלגיה הינה מחלה קשה הגורמת לכאבים רבים. המחלה מוכרת על ידי ביטוח לאומי ומקנה לסובלים ממנה זכויות שונות שמטרתן להקל על חייהם ולסייע בהתמודדות עם המחלה, לרבות – אחוזי נכות, הנחה וסבסוד תשלומים שונים (חשמל, מים, ארנונה, טלפון), כיסוי טיפולים רפואיים ועוד.

פיברומיאלגיה

אולי תאהבו גם את: