ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם השינוי הגדול, מבחינה רגשית אך גם מבחינה פרקטית כלכלית. כחלק מהתמיכה שנותן המוסד לביטוח לאומי לאזרחי ישראל (בהתאם לתשלומים כנדרש כמובן), המוסד לביטוח לאומי מסייע גם לאנשים שנמצאים במצב של אבטלה, תחת תנאים מסוימים. מה מגיע ולמי?

 

המוסד לביטוח לאומי – תמורה לתשלום

אם עבדתם במשך תקופה מסוימת אתם ודאי מכירים את המוסד לביטוח לאומי, לפחות בתור ניכוי שיורד לכם מהשכר. בעצם מדובר במוסד אשר בהתאם לכך שאתם משלמים לו בכול חודש אחוז מסוים מהשכר, אתם עתידים לקבל ממנו סיוע במקרים מורכבים שבהם תזדקקו לסיוע חיצוני מבחינה כלכלית בעיקר. לדוגמא, מקרים של נכות מתאונה, בעיות רפואיות וגם במקרה שעליו אנו מדברים – אבטלה.

 

דמי אבטלה

דמי אבטלה משולמים לאנשים אשר המוסד לביטוח לאומי מכיר בהם כמובטלים לאור כך שהם עומדים בתנאים מסוימים. ישנם כול מיני תנאים שבגינם ניתן לקבל דמי אבטלה, שימו לב כי היו כמה שינויים בתקופת הקורונה אז כדאי להתייעץ עם רואה חשבון בקיא על מנת להבין מה התקנות הנכונות כעת על מנת שלא תפספסו זכויות שמגיעות לכם, במיוחד אם איבדתם את עבודתכם ואתם צריכים סיוע.

 

תנאי זכאות

  1. תושב ישראל – ראשית, דמי אבטלה משולמים רק לתושבי ישראל אשר שילמו ביטוח לאומי כפי הנדרש עד למועד האבטלה.
  2. גיל – דמי אבטלה לרוב בעיקרון משולמים רק לתושבים מעל גיל 20, ישנם גם חריגים אך תחום התשלום הוא החל מגיל 20 ועד גיל 67.

 

תקופת אכשרה

על מנת לוודא שלא כול אדם יעבוד כמה ימים ואז יחיה על דמי אבטלה, ישנה תקופת אכשרה אשר נדרש עובד לעמוד בה על מנת להיות זכאי לדמי אבטלה. על מנת להיות זכאי לדמי אבטלה על העובד לעבודה לפחות במשך 12 חודשים במהלך השנה וחצי שקדמו להגשת הבקשה לאבטלה, אחרת, לא יהיה זכאי לדמי אבטלה.

 

הגעה ללשכת התעסוקה

דמי אבטלה, בשונה מקצבאות או מענקים אחרים מהביטוח הלאומי, לא מוענקים בלא תמורה. מתוך הבנה כי מובטלים צריכים להיות במצב של חיפוש עבודה, על מנת לקבל דמי אבטלה נדרש מגיש הבקשה להגיע באופן תדיר ללשכת התעסוקה ולקבל סיוע למציאת עבודה חדשה לאחר שעזב את קודמתו, מכל סיבה שהיא.

דמי אבטלה מהביטוח הלאומי משולמים לשכירים אשר הפסיקו לעבודה וכעת זקוקים לסיוע מהמדינה כדי להמשיך להרוויח כסף. על מנת לקבל את דמי האבטלה יש לעמוד בכמה תנאים המפורטים באתר של ביטוח לאומי. באם אתם חושבים שמגיע לכם דמי אבטלה, כדאי ליצור קשר עם איש מקצוע ולקדם את הנושא בהקדם.

ביטוח לאומי

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »