טיפים לטיפול וניקוי השטיח

בבתים רבים מכסים את הריצוף שטיחים על מנת שלא לדרוך על הרצפה הקרה ולמטרות הקשורות לעיצוב הבית. למרות זאת, כשיש בעלי חיים או ילדים בבית השטיחים מתלכלכים לעיתים קרובות וצריך להקפיד ולנקות אותם. קבלו טיפים לטיפול ולניקוי השטיחים בבית.

 

מדוע חשוב להקפיד על ניקוי השטיח?

קניתם שטיח חדש לבית ואתם רוצים שהוא יחזיק לאורך זמן? באתר של חברת קרפטים ניתן לרכוש שטיחים מכל הסוגים, הצבעים והצורות מחומרים איכותיים ועמידים שסופגים את הנוזלים והלכלוך, מונעים החלקה ומעניקים לחללים בבית השלמה לעיצוב האופטימלי. ביחד עם זאת, יש למנוע הצטברות של אבק אפילו כאשר חולצים את הנעליים מחוץ לבית כיוון שלכלוך הנותר לאורך זמן בסיבים עלול לייצר חיידקים וטפילים ואף לפגוע במראה של השטיחים.

ניקוי של שטיחים שלא מתחזקים באופן קבוע עלול להיות משימה קשה במהלך הזמן. לילדים ולמבוגרים עלולות לקרות תאונות כאשר נשפך קפה או שוקו על השטיחים, בעלי החיים המתגוררים איתכם עלולים לפספס ולעשות את צרכיהם על השטיחים והאבק שמצטבר בחלקיקים קטנים עלול לגרום ללכלוך נוסף. אם כן כיצד מנקים?

 

לשאוב ולהבריש את השטיח

שואב האבק הוא הפתרון האידיאלי להסרת גרגירי האבק והלכלוך מהשטיח. לרוב ביום בו מנקים את כל הבית דואגים לשאוב את השטיח ואף להבריש אותו על ידי מברשת או מטאטא מקש. אם נוצרים כתמים מנוזלים השיטה היא לנקות אותם באותו הרגע כיוון שאחר כך יהיה קשה להסיר אותם. מברישים את הכתם ומייבשים עם מטלית יבשה או שאיבה. אפשר להשתמש בנוזל או קצף לניקוי שטיחים ולחילופין בטלק הסופח את הנוזלים.

יין או קפה על השטיח ניתנים להסרה באמצעות הברשה עם מים, ייבוש ופיזור טלק. מומלץ גם להפוך את השטיח פעם בכמה חודשים ולשאוב אותו מצדו ההפוך כדי שהלכלוך יצא לכיוון הרצפה אותה מטאטאים ושוטפים. כשמדובר על שטיח העשוי באריגה עבודת יד מומלץ להפוך אותו כל 3 ימים ולשנות את הכיוון שלו על מנת שלא ייווצר בלאי באזורים עליהם דורכים.

 

מתי אפשר לשטוף את השטיח?

אם אין על השטיח כתמים עקשניים ההמלצה היא לשטוף אותו כ-4 פעמים בשנה על מנת לשמר את הצבע שלו, להסיר את השומנים ולמנוע ריחות רעים בבית. מספר הפעמים הנחוץ לשטיפה ייקבע בהתאם לצרכים ובין אם יש בעלי חיים בבית. לאחר שטיפתו בנוזל לניקוי שטיחים ומים יש לתלות את השטיח לייבוש במרפסת במקום מוצל כדי שקרני השמש הישירות לא יגרמו לדהיית הצבע שלו.

אנשים שרגילים לחבוט בשטיח על מנת לנקות אותו באופן יסודי יכולים להסתפק לאחר הייבוש בשואב האבק שעושה את העבודה בצורה יסודית יותר. במידה ויש צורך להסיר כתמים שלא יורדים מומלץ לשלוח פעם בשנה את השטיח לניקוי מקצועי של חברה לניקוי שטיחים.

שָׁטִיחַ

אולי תאהבו גם את:

איך למנוע נזקי מים בבית?

נזקי מים יכולים להיות יקרים ובעייתיים במיוחד עבור בעלי בתים ונכסים. החל מנזק מבני ועד צמיחת עובש, נזקי מים טומנים בחובם נזקים פוטנציאליים רבים הן

קרא עוד »
גריל
קניית גריל גז כמתנה

כולנו מכירים מישהו שמשוגע על על האש ועל בישול בשר בקרב המשפחה שלנו או מעגל החברים הקרוב שלנו. ואכן, הרבה מאוד פעמים זה לא פשוט

קרא עוד »