ההבדלים במחיר בין דפיברלטור אוטומטי וחצי אוטומטי

כיום, חלק בלתי נפרד מכלי רפואת החירום הוא הדפיברילטור (מפעם). את מכשיר זה מצמידים לגוף באזור הלב עם אלקטרודות. דרך אותן אלקטרודות ניתן להעביר זרם חשמלי אל הלב. מתי נרצה להעביר זרם חשמלי זה? כאשר המכשיר מזהה שישנה חריגות בקצב הלב וצריך לשלוח זרם בעוצמה מסוימת על מנת לתקן זאת (ולהציל את חייו של המטופל בזמן חירום). ישנם מספר סוגי דפיברילטורים כאשר שניים בולטים הם האוטומטי והחצי אוטומטי. לפניכם מה שצריך לדעת על ההבדלים במחיר בין דפיברילטור אוטומטי וחצי אוטומטי.

 

הבדלים בין דפיברילטור אוטומטי וחצי אוטומטי

לכל הדפיברילטורים קיימת תכלית דומה, אך כאמור אין רק סוג אחד של דפיברילטורים. הסוגים השונים נבדלים ביניהם במחיר, בנגישות, במהירות וכן הלאה. יש דפיברילטורים אשר צריך להתמקצע בהם על מנת להפעילם, זהו אחד מתוך קורסי עזרה ראשונה מגוונים. בין דפיברילטור אוטומטי לחצי אוטומטי קיימים מספר הבדלים בולטים.

 

הבדלים במחיר

מחיר דפיברילטור אוטומטי עשוי להיות יקר יותר מהחצי אוטומטי עקב קלות השימוש. באוטומטי יש הוראות הפעלה קוליות והמשתמש אינו צריך לתת את הזרם בעצמו, אלא המחיר עושה זאת אוטומטי. בכל הקשור לטווח המחירים, אז הם יהיו קרובים מאוד בישראלי. מחיר דפיברילטור אוטומטי ינוע בין כ- 4,000  שקלים לבין 7,500. לעומת זאת המחירים של דפיברילטורים חצי אוטומטיים ינועו בין 5,000 ל- 7,500 שקלים.

 

מי רשאי ויכול להפעיל?

הבדל בולט בין המכשיר האוטומטי למקבילו הוא בזהות המשתמשים. בדפיברילטור אוטומטי כל אחד יכול להשתמש לאחר הדרכה קצרה. ההוראות ברורות (ואף קוליות), גם כאשר אין צורך במתן זרם חשמלי יש הוראות ברורות מה לעשות. בנוסף המפעיל אינו אחראי על מתן הזרם החשמלי, אלא המכונה עושה זאת באופן אוטומטי ואף מזהירה אנשים להתרחק מהמטופל בשניות שלפני השוק החשמלי.

 

לעומת זאת, בדפיברילטור חצי אוטומטי יש צורך בידע מסוים (הכשרה) על מנת לתפעל את המכשיר. דרישת ההכשרה מגיעה כיוון שבמכשיר זה על מנת לתת זרם חשמלי המשתמש עצמו צריך להפעיל שיקול דעת בהתאם לנתונים המוצגים לו. אותו משתמש יילחץ בעצמו על הכפתור אשר נותן את הזרם ואף ישלוט בעוצמת הזרם בהתאם לשיקול דעתו.

 

מהירות

כאשר אדם נמצא בדום לב או במצב אשר מצריך את הדפיברילטור כל שנייה חשובה ביותר. כאן מגיע יתרון לדפיברילטור החצי אוטומטי. הוא מהיר יותר וזה יכול להיות קריטי.

 

מקומות בהם נמצא אותם

כל סוג יימצא במקומות שונים בהתאם לאנשים אשר יכולים להפעיל אותו. דפיברילטור אוטומטי יימצא במקומות ציבוריים, ואף ניתן לרכוש דפיברילטורים אישיים כיוון שכל אחד יכול להפעילם. מאידך, דפיברילטורים חצי אוטומטיים אשר יש צורך בידע על מנת להשתמש בהם יהיו בקליניקות רפואיות, אמבולנסים וכדומה.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטור הינו מכשיר מציל חיים בשעת חירום. יש מספר סוגי דפיברילטורים ביניהם האוטומטי והחצי אוטומטי. הם נבדלים במחיר (אוטומטי יהיה יקר יותר), מהירות, וידע בשימוש.

 

אדם עושה צורה של לב באמצעות הידיים
אדם עושה צורה של לב באמצעות הידיים

אולי תאהבו גם את: