זכויות ילד חולה אפילפסיה – פירוט ההטבות ואיך מקבלים אותן

מחלת האפילפסיה היא מחלה המהווה שם כולל להתקפים שונים, ההתקפים הללו נוצרים בעקבות גלים חשמליים במוח. כאשר התקפים אלו מופיעים, הם יכולים להופיע במגוון גדול של רמות. ישנם מקרים והתקפים יכולים לגרום להתנהגות אינה רצונית וגם לעיוותים שונים. וגם לעיתים היא מלווה בהתכווצות של שרירים וגם אובדן תחושה בחלקים מסוימים בגוף.

הופעתם של התקפים אלו יכולים לגרום נזקים חמורים להתפתחות התקינה של ילדכם. מה הם הזכויות לילדים שהם חולי אפילפסיה?

 

זכויות לילדים חולי אפילפסיה

במקרה והתקפי האפילפסיה הם התקפים שחוזרים על עצמכם והילד זקוק לסיוע באופן שוטף ויום יומי מצד של מבוגר, וגם זקוק לתרופות קבועות, יתכן והילד יהיה זכאי לקבל קצבת נכה. קצבת הנכה משולמת מטעם המוסד ביטוח לאומי. בכדי לבדוק האם יש זכאות לקצבה, על הילד עם הוריו להתייצב בוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. זאת בכדי לבחון לעומק את מצבו הרפואית ולבדוק האם הוא זכאי לכך ואם כן, מה גובה הקצבה.

 

קצבת נכות

במקרה והועדה מצאה לנכון שההתקפים האפילפטיים הללו פוגעים במידה גבוהה באיכות חייו של הילד, ואין ביכולותיו להתנהל באופן יומיומי מבלי לקבל סיוע מצד מבוגר, זו היא עילה מספקת לקביעת אחוזי הנכון. הקצבה נקבעת לפי המצב הרפואי שלו.

במידה והילד ימצא זכאי, תונפק לילד קצבת נכות והיא תועבר להוריו מידי חודש. קצבה זו תקפה אך כאשר הילד מגיע לגיל 18. מרגע שהוא הגיע לגיל הזה, הקצבה של הילד תוחלף בקצבה של נכות כללית. קצבה זו ניתנת לתושבי ישראל הסובלים מנכות פיזית או נפשית בהתאם למצבם הרפואי.

 

זכויות נוספות

הילד והוריו יהיו זכאים למגוון הטבות, וההטבות האלה נועדו בעיקר להקל על ההורים בגידול הילד. גם הילד הסובל מאפילפסיה יוכל לקבל הטבות בגן או בבית הספר שהוא לומד, בהתאם לתנאים של משרד החינוך. אם כתוצאה מהתקפי האפילפסיה הוא אינו יכול לתפקד באופן עצמאי, הוא יהיה זכאי לסיוע מתמשך מגורם שלישי. זאת אומרת שהוריו של הילד יוכלו לקבל זכאות להעסקת עובד זר מטעם משרד התעשייה, המסר והתעסוקה.

מלבד זאת הוריו של הילד יוכלו לקבל הטבה במס, וגם רגישה של עזרים רפואיים הנדרשים לילד. מלבד זאת תינתן הנחה בארנונה, חשמל ומים וגם הנחות בתחבורה הציבורית ובאגרת רישוי לרכב. ההורים יוכלו לקבל גם תו נכה שיאפשר להם חנייה חופשית ברחבי העיר וגם עבור המקומות המסומנים בתו נכה. לזכויות נוספות שמגיעות לכם כנסו לקול הזכויות ונשמח לעמוד לרשותכם.

 

לסיכום

מחלת האפילפסיה היא מחלה איומה והיא יכולה לפגוע בתפקוד התקין ובהתפתחות של ילדכם. במקרה והילד שלכם חולה אפילפסיה תוכלו להיות זכאים לקצבת נכה שהילד מקבל ישירות ממוסד ביטוח לאומי. בנוסף על כך, הילד יוכל לקבל הטבות שונות בטיפול רפואי, קצבת נכות, הנחות בארנונה, חשמל ומים ועוד.

רופא עם מסכמה עומד ליד אמבולנס
רופא עם מסכמה עומד ליד אמבולנס

אולי תאהבו גם את: