הכירו את הפינות הנסתרות של גרמניה

שני מקומות נפלאים בגרמניה שלא כולם מתעכבים עליהם הן הערים דיסלדורף ודורטמונד.

בשניהם יש מה לעשות גם בעיר עצמה וגם בסביבתה, והן אינן עמוסות ומתוירות כמו הערים הגדולות מינכן וברלין.

קבלו הצעות מעולות לטיולים באזור דורטמונד ודיסלדורף, שהן גם קרובות יחסית זו לזו וניתן לשלב אותן בטיול אחד.

 

טבע, היסטוריה ונופים

דורטמונד מוקפת טבע פראי, ירוק ויפהפה כמו גם עיירות ציורים וערים נוספות מעניינות לא פחות. כדאי מאוד לצאת לטיולי יום מהעיר ולחוות את הסביבה המגוונת שלה. במרחק לא רב ממנה, יחסית, יש שני אתרים שבהחלט מצדיקים ביקור במסגרת טיול יום:

מצודת סייבורג (Dortmund – hohensyburg) – מעט דרומית לדורטמונד, על חורש מיוער שמשקיף לעמק הרוהר הגרמני ניצבים בגאון שרידי מצודה עתיקה מימי הביניים. ההריסות מתוארכות לשנת 1100, ויחסית לזמן שעבר הן במצב טוב מאוד. המצודה, מגדלי ההגנה והחומות עוד עומדים ומייצרים מראה מרהיב.

תושבי מצודת סייבורג ככל הנראה לא התפשרו על איכות חיים כי הם בחרו באחת הנקודות היפות ביותר באזור להקים בו את ביתם. הנופים היפהפיים הפרוסים מהמצודה והגן הסובב אותה מושכים אליהם מבקרים רבים כבר עשרות שנים. לאורך השנים נוספו בפארק מספר אתרים נוספים – אנדרטת מלחמה מ1930 לזכר הנופלים במלחמת העולם הראשונה, מגדל גבוה שאפשר לטפס לראשו ולצפות בנוף המרהיב ואגם מלאכותי שנוצר כתוצאה מבניית סכר במעלה הנהר.

מומלץ מאוד להגיע להואנסייבורג, ואחרי שסיירתם במצודה והאתרים הנוספים – לפרוש שמיכה על הדשא, אולי אפילו לארגן מראש פיקניק קטן ופשוט להתענג על הנופים היפהפיים מסביב.

 

עיר אמיתית

דיסלדורף (Düsseldorf) – במרחק שעת נסיעה דרום – מערבית לדורטמונד נמצאת אחת הערים המעניינות באזור – דיסלדורף. רבות דובר עליה בספרות ונפוליאון אף כינה אותה "פריז הקטנה". 800 שנות היסטוריה מעניינת יצרו את העיר שהיא כיום – מטרופולין משגשג ויציב, העיר העשירה ביותר בגרמניה. מדובר במרכז פיננסי חשוב מאוד בכלכלה הגרמנית ולכן הנוף שלה כולל בניני משרדים וגורדי שחקים עצומים.

כדאי מאוד להגיע לעיר הזו ולחוות אותה על שלל הגוונים שבה. העיר העתיקה של דיסלדורף (Altstadt) קומפקטית ומקסימה. התחילו שם, הסתובבו בינות לרחובות המרוצפים, בתי הקפה הקטנטנים והמאפיות הריחניות. עצרו לשתות את הבירה המקומית – Altbier באחד ממאות הברים הפתוחים הפזורים בעיר העתיקה. המשיכו לכיוון הטיילת של דיסלדורף שצופה אל נהר הריין היפהפה. תוכלו לשבת שם להנות מהנוף הקסום או לעלות על אחת הסירות שעושות סיורים על הנהר ולקבל תמונה קצת יותר רחבה של העיר.

בדיסלדורף יש אינסוף נקודות עניין, ואפשר בהחלט להתאים את היום שלכם בה לטעם שלכם ולדברים שאתם אוהבים לחוות ולראות. תוכלו לבקר בבזיליקת הקדוש למברטוס (Basilica of St. Lambertus) עם הצריח המיוחד שלה המעוצב בצורה סיבובית, בסמטת קוניג (Königsallee) הקסומה עם התעלה הזורמת במרכזה, ואם אתם מעוניינים בארכיטקטורה מודרנית, אל תפספסו את  אזור הנמל של דיסלדורף.

 

קצת בהרחבה

דיסלדורף נמצאת במערב גרמניה, כחצי שעה נסיעה מגבול הולנד. משמעות השם דיסלדורף הוא "הכפר על נהר דיסל" מכך אתם יכולים להסיק שנהר הדיסל עובר בעיר, וכך גם נהר הריין.דיסלדורף היתה אמנם בעבר אכן כפר כמו שמה, הופצצה ונהרסה כליל במלחמת העולם השנייה, אך נבנתה מחדש וכיום היא עיר תוססת ומודרנית.

דיסלדורף ידועה בארכיטקטורה המודרנית והחדשנית שלה ממנה תוכלו להנות בהליכה בעיר ולהתרשם גם מארכיטקטורת הגנים והפארקים, ופסלי הרחוב הרבים והמעניינים. העיר העתיקה (Altstadt) היא המרכז השוקק של  דיסלדורף. תוכלו למצוא בעיר העתיקה מבנים רבים מימי הביינים, כנסיות עתיקות, מוזיאונים רבים בשילוב עם מסעדות, בתי קפה וחנויות מודרניות. בלילה הופכת העיר העתיקה לאזור שוקק, הומה ומלא חיים, כאשר באזור אחד תוכלו למצוא 300 פאבים, מה שזיכה את האזור בשם "הפאב הארוך בעולם".

 

לא רק עבר – גם הווה ועתיד

דיסלדורף אינה ידועה רק בזכות הפאבים שלה, שדרת המלכים קוניגסאלה (Königsallee) או בקיצור KO, היא שדרת הקניות היוקרתית ביותר בגרמניה הנמשכת לאורך קילומטר שלם כאשר בליבה עוברת תעלה ציורית (מה שמזכיר מעט את אמסטרדם או דבלין) והיא מוצלת ונעימה להליכה ולישיבה בבתי הקפה המתוקים בעת מנוחה מהקניות.

נמל המדיה הנמצא על גדות נהר הריין מהווה גם אטרקציה אהובה מאוד בקרב הבאים לדיסלדורף. הנמל הוסב למרכז תקשורת, פרסום ואופנה כשהוא בולט בארכיטקטורה הייחודית שלו ובלילה הופך גם אזור זה לאזור פאבים ומועדונים תוסס במיוחד ואהוב על תיירים ומקומיים כאחד. תוכלו לטייל מנהר המדיה לאורך טיילת הריין ולהנות ממגוון בתי קפה ומסעדות עם נוף לנהר, או לעלות לנקודת התצפית במגדל הריין (בגובה 240 מטר) כדי לראות את כל העיר מנקודת מבט של ציפור.

בדיסלדורף אמנם קשה למצוא מבנים עתיקים מחוץ לעיר העתיקה, כיוון שהכל נהרס בתקופת מלחמת העולם הראשונה, אך ישנם כמה מבנים עתיקים שמומלץ לא לפספס כמו ארמון בנראת המרשים מהמאה ה-18 וגניו היפהפיים.

בצפון העיר תוכלו למצוא את רחוב הגרפיטי kiefernstrasse, שבעבר היה אזור של כנופיות, אך כיום הוא אחד הרחובות היפים והמרתקים ביותר לעין כיוון שכוסה כולו בגרפיטי. תוכלו להנות מהאומנות הכי מודרנית ובועטת שיש ומחגיגה של צבעים, ואין מה לדאוג, כיום הרחוב הזה בטוח ביותר.

דיסלדורף מתאימה גם למשפחות עם ילדים עם אטרקציות כמו מוזיאון aquazoo, מוזיאון האדם הניאנדרטלי, פארק מים, פארק נורדפארק ועוד.

 

התמצאות ואירוח

רוב המלונות מתרכזים בעיר העתיקה, וכיוון שזה אזור די קטן תוכלו ללכת את כולו ברגל ולהגיע ורוב האטרקציות יהיו במרחק קצר ממלונכם, אך אם תרצו להישאר במקומות אחרים בעיר, מה שיכול להוזיל את השהייה מומלץ לבדוק מלונות באזור נהר המדיה או הרובע היפני.

התחבורה הציבורית בדיסלדורף נוחה, קלה ומסודרת וניתן להגיע ברגל, באופניים שניתן לשכור (כמו האופניים הציבוריות בתל אביב), באוטובוסים, בחשמלית או במטרו לכל מקום. ישנה אפשרות לרכוש את כרטיס דיסלדורף באינטרנט או בתחנות המטרו, מה שיקנה לכם נסיעות זולות יותר וכניסה להרבה אטרקציות במחירים מוזלים.

דיסלדורף מומלצת לביקור בכל עונות השנה. היא אמנם נוטה להיות קרה יותר מאשר שמשית, אפילו בקיץ (שזו עונה גשומה יחסית בדיסלדורף), אך בחורף הקור בה מתון יחסית לשאר גרמניה ובקיץ היא נשארת ממוזגת ונעימה.

 

נהר ובתים

אולי תאהבו גם את:

כיסה לחדר
מלונות מומלצים בגן עדן

 כולנו חולמים על חופשה חלומית בתאילנד, גן עדן לחובבי החופים הזהובים עם המים התכולים. שני איים מהפופולריים והמתוירים ביותר בתאילנד הם קופיפי וקופנגן, וטיול אליהם

קרא עוד »