רשלנות רפואית שגרמה למוות – מה ניתן לעשות

באופן מצער רשלנות רפואית עלולה להסתיים במות המטופל במקרים מסוימים. האם עדיין ניתן לתבוע את המוסד הרפואי מבחינה משפטית? על כך במאמר הבא.

 

רשלנות רפואית במקרה של מוות

ישנם מקרים רבים כתוצאה מרשלנות רפואית שעלולים להביא למות המטופל. מדובר על אבחון שגוי של המחלה או אבחון מאוחר, טיפול פיזי או תרופתי שגוי, מעקב לא תקין, פרוצדורה ניתוחית כושלת, סיוע לא נכון שגורם להחמרת המצב ועוד. במידה וחלה סטייה בעת הטיפול הרפואי שיכלה למנוע את מות המטופל בפירוש מדובר על רשלנות רפואית. מקרים אלו גורמים למשפחה לא רק לצער עמוק אלא אף לצורך להגיש תביעה משפטית על מנת להגיע לצדק ולקבל פיצוי כספי.

 

באילו מקרים מגישים תביעה משפטית?

כאשר החולה עובר ניתוח או מקבל טיפול תרופתי שלא לצורך הגורם למותו, טעות קריטית בזמן הטיפול, חוסר זיהוי המחלה בזמן שהחולה פנה לחדר המיון, חוסר השגחה כאשר המטופל הראה סימני התאבדות או תסמינים המחייבים טיפול דחוף, אי מתן טיפול סיעודי, אבחון מאוחר של מחלת הסרטן, חוסר מעקב או מעקב כושל אחר אישה הרה ועוד. כל אלו הן דוגמאות שניתן לתבוע בבית המשפט.

 

האם המשפחה של החולה שנפטר רשאית להגיש תביעה משפטית?

בהחלט כן. כאשר המטופל הולך לעולמו נגרם סבל רב למשפחתו. לא רק שהחולה סבל מבחינה פיזית עד ליום מותו ומצבה הנפשי של המשפחה התערער, היא מאבדת את השירותים של האדם שנפטר כמו את הכנסותיו, עליה מוטלות הוצאות כספיות הקשורות לקבורתו של המת וכיוצא בזה. המשפחה צריכה להוכיח שיש קשר סיבתי בין הטיפול הרפואי לתוצאות העגומות. כלומר, שהייתה סטייה בטיפול הרפואי שהביאה למותו של הנפטר.

יתרה מכך, כאשר הנפטר אינו מותיר צוואה, עורך הדין אף צריך להגיש צו ירושה על מנת שבני המשפחה יוכרו באופן רשמי כיורשים. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לפנייה לעורך דין רשלנות רפואית שעוסק גם בטיפול של עיזבון במקרים מסוימים. עורך דין מנוסה ומקצועי יידע כיצד להתמודד עם המערכת המשפטית ולוודא שהמשפחה מקבלת את כל הזכויות המגיעות לה עקב מותו הרשלני של המטופל.

 

כיצד יוצרים קשר עם עורך דין רשלנות רפואית?

כל משרד של עורך דין מתמחה בתחומים שונים. כאשר מדובר ברשלנות רפואית יש לפנות למשרד שמתמחה בנושא ולבדוק אם יש עילה לתביעה ומהו הפיצוי המקסימלי אותו ניתן לקבל מהתביעה. באתר df-law.co.il ניתן למצוא את המידע הדרוש בנושא. מומלץ ליצור קשר עם משרד עורכי דין בעל מוניטין והמלצות שיש לו הצלחות מוכחות וטיפל בתביעות של רשלנות רפואית שגרמה למוות.

בנוסף, מומלץ לבחור במשרד שמעניק ייעוץ ראשוני בחינם על מנת שיבדוק אם יש לתיק קייס. יש להגיע עם מסמכים רפואיים רלוונטיים, הבדיקות והטיפול הרפואי שקיבל הנפטר, עדויות, הקלטות וכל מה שמעיד על הקשר הסיבתי בין הרשלנות למות הנפטר.

רופא שיניים באמצע טיפול
רופא שיניים באמצע טיפול

אולי תאהבו גם את: