מהן השאלות הנחוצות בפגישה ראשונה עם עו"ד?   

עריכת דין היא בין המקצועות הנחוצים ביותר בישראל, אך גם בין המקצועות הנפוצים ביותר בארץ. השוק מוצף עורכי דין ברמות שונות של מקצועיות וניסיון, התמחויות בתחומים שונים ועוד.

אבל כאשר אתם זקוקים עורך דין לצורך שירות משפטי חיוני, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לחפש עכשיו בין אלפי משפטנים אפשריים, כדי למצוא את האחד שמתאים לצרכים שלכם. אז כדי להקל קצת על המשימה, קבלו כמה שאלות שיעזרו לכם להחליט.

 

שאלות ששואלים עורך דין בפגישה הראשונה

רצוי כמובן ללמוד כמה שאפשר על עורך הדין עוד לפני שאתם מגיעים לפגישה, אבל פגישה היא הדרך האפקטיבית ביותר לצורך בירור של נושאים חשובים רבים:

 

כמה עולה?

תעריף הוא שיקול חשוב בבחירת עו"ד. לכן, כדאי לשאול עוד לפני שמגיעים לפגישה ראשונה – אם הוא לוקח עבורה כסף. לאחר מכן, במהלך הפגישה, חשוב לבדוק איתו כמה הוא לוקח ומה בדיוק כולל התעריף שלו – האם הוא כולל טיפול מלא בכל הנושאים עד לסגירת הנושא, או שמא קיימים נושאים בהם הוא לא מטפל, קרי עליכם לטפל בהם בכוחות עצמכם, או לשכור עו"ד נוסף.

 

עד כמה הוא מומחה?

בעולם המשפטים קיימים אינספור תחומים מורכבים, המצריכים רמה גבוהה של מיומנות וניסיון מטעם עורך הדין המייצג. החלוקה לא נגמרת בין עורך דין פלילי לבין עורך דין אזרחי, אלא נמשכת על פני רשימה ארוכה של נושאים מורכבים, אשר בכל אחד מהם נדרשת רמה גבוהה של מיומנות וידע.

לכן חשוב לברר אם עורך הדין שלכם מספיק ממוקד בנושא שלשמו הגעתם, האם יש לו ניסיון בניהול תיקים דומים לשלכם והאם יש לו מספיק ניסיון כדי לייצג אתכם כראוי.

 

אם למשל אתם רוצים עו"ד מייצג בנושא רשלנות רפואית, תצטרכו למצוא עו"ד אזרחי, מתמחה בתחום הנזיקים, בדגש על ייצוג נפגעי רשלנות רפואית (אלא אם אתם מואשמים ברשלנות כמובן – אז תצטרכו עו"ד בעל ניסיון בייצוג הנתבעים בתיקי רשלנות רפואית.

 

מי היו לקוחות קודמים?

בדיקת "תיק העבודות" של עורך הדין שלכם, תאפשר לכם לדעת עד כמה הוא מוצלח מבחינה סטטיסטית – כמה נצחונות עומדים לזכותו וכמה כשלונות. בנוסף, היכרות עם לקוחות קודמים שלו תאפשר לכם לברר אודותיו ממקור ראשון ולקבל המלצות או אזהרות מאנשים שיודעים על מה הם מדברים.

 

תקשורת אישית היא לא נוסחה כימית

עורך דין מייצג הוא אדם שאתם נותנים בו אמון רב, לצורך ניהול עניינים רגישים שלכם. ליווי משפטי יכול להימשך זמן רב ולכן, חשוב לבדוק אם אתם מצליחים לתקשר איתו בצורה טובה, אם הוא מתחבר לערכים שלכם, למה שחשוב לכם באמת, אם הוא מסכים עם הגישה שלכם ויכול לייצג אתכם בדיוק כמו שאתם רוצים.

למידע נוסף אודות איתור עו"ד מתאים לחצו: https://www.ordanlaw.co.il

אולי תאהבו גם את: