במה מאופיינים מדרסים לענפי ספורט לעומת מדרסים רגילים?

אחד השימושים הנפוצים ביותר שנעשים במדרסים הוא בפעילות ספורטיבית.

ספורטאים בענפי הספורט השונים הם בעלי סיכון גבוה יותר להיפצע או לסבול מבעיות אורתופדיות שונות, ובדיוק לשם כך נועדו המדרסים.

מדרסים יכולים לשמש כבולמי זעזועים, כמפחיתי כאבים במקרים של פציעות וחבלות שונות, וכן לאיזון של העומסים על כפות הרגליים.

האם מדרסים לענפי ספורט שונים ממדרסים רגילים?

 

לאילו ענפי ספורט מומלץ להתאים מדרסים?

באופן כללי, מומלץ להשתמש במדרסים בכל פעילות ספורטיבית שמצריכה מכם מאמץ גופני ממושך ומסיבי. ענפי ספורט ספציפיים שבהם מומלץ להשתמש במדרסים אלו ריצות או הליכות ארוכות וממושכות, כדורסל, כדורגל, טניס, כדורעף, רכיבה על אופניים ואפילו סקי.

כאשר אנו עושים ספורט הגוף שלנו נמצא בפעולה מתמדת, וכאשר העיסוק בספורט הוא ממושך עלולה להיווצר שחיקה באזורים שונים בגוף – וכך לרגישות גבוהה יותר לפציעות ולהיווצרותן של בעיות אורתופדיות. המדרסים נועדו לטפל בתופעות אלו, לבלום זעזועים, להפחית את העומס מעצמות כף הרגל ולהפחית כאבים במקרי פציעה.

 

השוני בין מדרסים לענפי ספורט לבין מדרסים רגילים

המדרס הוא אביזר שמתוכנן באופן ייעודי לאופי החיים שלכם ופעילויות היום יומיות שאתם נוהגים לבצע. אדם שלא עוסק בספורט, אלא נמצא שעות רבות בישיבה מול מחשב במשרד – לא יזדקק לאותם המדרסים שלו יזדקק אדם שנמצא בתזוזה מתמדת במהלך היום ונוהג לעשות ספורט באופן קבוע.

גם בין ענפי הספורט השונים קיים שוני במבנה המדרס. בייצור של כל מדרס יש התחשבות באופי של סוג הספורט, בשרירים העיקריים שמופעלים בו ובמאמץ שהוא דורש ומפעיל על עצמות הרגליים וכפות הרגליים. למשל, אם הספורט שבו אתם עוסקים הוא רכיבה על אופניים, המדרס יהיה קשיח וללא בולמי זעזועים (כדי לאפשר לרוכב לדווש בקלות), ואילו אם הספורט שאתם עוסקים בו הוא ריצה – הדגש במדרס יהיה על איזון הלחץ שמופעל על הרגליים ועל בלימת זעזועים.

 

מדוע מומלץ להתאים את המדרסים למבנה כף הרגל שלכם?

מלבד התאמת המדרס לסוג הספורט שבו אתם עוסקים, חשוב להתאים אותו באופן ייעודי גם למבנה כף הרגל שלכם. ההתאמה האישית היא זו שעושה את ההבדל בין מדרס יעיל ואפקטיבי, שגורם לאיכות החיים שלכם לעלות ולהפחית מהכאבים שנלווים לעיסוק בספורט, לבין מדרס שלא עונה בצורה המיטבית על הצרכים שלכם ולא מבצע את תפקידו נאמנה.

אם אתם מעוניינים להתאים לעצמכם מדרסים לספורט, מומלץ לעשות זאת במקום בו תוכלו לקבל ייעוץ והכוונה מאנשי מקצוע שמתעסקים בהתאמת מדרסים באופן יום יומי, ומתמחים בתחום זה. כך תוכלו להיות בטוחים שהמדרס שתקבלו יהיה הטוב והאיכותי ביותר, ויוכל לענות בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלשמם הוא נועד מלכתחילה.

כאשר מדובר בבריאות שלכם ובגוף שלכם – חשוב לא להתפשר על פחות מהאיכותי והמקצועי ביותר!

 

איש עושה ריצה

אולי תאהבו גם את: