סגירת תיק פלילי

התייעצות עם עורך דין היא תנאי לסגירת כל סוג של תיק פלילי, אך יש גם נסיבות אובייקטיביות שנקבעות על פי לשון החוק.

במאמר הבא נציג את הנסיבות הללו ונסביר מה אפשר לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי לסגירת התיק

שחרור של חשודים במעשה פלילי אחרי חקירה במשטרה כפוף למתן טביעות אצבע, תצלומים ועוד. אבל מלבד ההשלכות הטכניות הללו, כדאי לזכור שברוב המקרים נשאר רישום פלילי. לאחר מכן, התיק עובר לחקירה ומחליטים האם להעמיד הנאשם לדין ולהגיש נגדו כתב אישום. לחילופין, יכול להיות שתתקבל החלטה לסגור את התיק באחת מהעילות הקבועות בחוק: או חוסר עניין לציבור, או היעדר ראיות מספיקות או חוסר אשמה.

סגירת תיק פלילי בטיעון של חוסר אשמה היא היחידה שגורמת למחיקת הרישום הפלילי. כל עילה אחרת כגון חוסר עניין בציבור או היעדר ראיות מספיקות אמנם עדיין יביאו כאמור לסגירת התיק, אבל הן עדיין יופיעו ברישום הפלילי.

 

מה עושים כדי להגדיל את הסיכוי לסגירת התיק?

החדשות הטובות הן שניתן להתייעץ עם עו"ד פלילי על מנת להגדיל את הסיכוי לסגירת התיק הפלילי. מלבד התייעצות עם איש מקצוע לטובת סגירת התיק הפלילי, המשמעות היא שניתן כך להוביל לכדי סגירת התיק בתואנה של חוסר אשמה – ולא רק של חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות מספיקות.

האינטרס של סגירת התיק הפלילי בתואנה של חוסר אשמה ברור לכולם. אם סוגרים את התיק בגלל חוסר אשמה, לא יישאר לכך זכר ברישום הפלילי. אבל אם סוגרים את התיק בגלל חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות מספיקות, זה בהחלט עלול להוות מכשול בחיים האישיים.

 

אפשרויות ומסלולים לסגירת תיק פלילי

יש כמה דברים שאפשר לעשות על מנת למנוע הגשת כתב אישום או להגיע למצב שבו סוגרים את התיק באחת העילות הקבועות בחוק. אפשרות אחת היא ליזום פניה לרשות החוקרת כדי לבקש לסגור את התיק הפלילי, כדי למנוע מלכתחילה את הגשת כתב האישום והעמדה לדין. במקרים כאלה, הטענות הרלוונטיות יהיו נטל נפשי וכלכלי.

אפשרות אחרת היא לבחור במסלול של הסדר מותנה. כאן החשוד אמנם צריך להודות בביצוע העבירה ואף להתחייב לקיים את התנאים המפורטים בהסדר, אך בתמורה סוגרים נגדו את התיק ולא מגיעים לכדי הרשעה פלילית. אז מטבע הדברים, לכל אפשרות יתרונות וחסרונות אחרים.

 

כיצד מחליטים איך לפעול?

ההחלטה כיצד לפעול בכל שלב של חקירה פלילית תלויה בהתייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. ככל שהידע של עורך הדין רחב יותר, כך זה אומר שהוא יידע מה לעשות על מנת להוביל את הלקוח לחוף מבטחים.

בנוסף, כדאי היום להשוות בין שירותים שונים של עורכי דין וכך גם לבדוק את הניסיון ואת תחום ההתמחות שלהם.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את: