מהן החלופות להקמת ישות משפטית בחו״ל?

עם התפתחות והתקדמות הטכנולוגיה, המרחק הגאוגרפי הפך למכשול שניתן להתגבר עליו בקלות. כתוצאה מכך, חברות ישראליות רבות בוחרות לפתח את העסקים שלהם ממדינות זרות ברחבי העולם. פעמים רבות, החברות הללו חושבות שהן חייבות להקים חברה במדינה בה הם מעוניינים לפעול. אך למעשה, ניתן לספק שירותים בחו"ל בעזרת פתרונות עסקיים ייחודיים שמהווים תחליף להקמת ישות משפטית במדינת היעד.

למרות שלהקמת ישות משפטית בחו"ל שי מספר יתרונות כגון ההגנה המשפטית לבעלי המניות ושיקולי המס, ברוב המקרים לא מומלץ להקים ישות משפטית במדינת היעד. הקמת ישות משפטית מביאה איתה הוצאות גבוהות לרבות: עלויות ההקמה, עלויות התפעול, עלויות הליווי של עורך הדין הדרוש על מנת להנפיק את האישורים ועוד.

בנוסף, הקמת החברה במדינת היעד מונעת מהארגון לבדוק מדינות שונות וסוגרת בפניה הזדמנויות חשובות. כלומר, הקמת ישות משפטית מגבילה את הגמישות העסקית של הארגון ודורשת השקעה של זמן וכסף רב.

לפיכך, מומלץ להשתמש באחת מן החלופות היעילות הבאות שבעזרתן תקימו חברה ללא ישות משפטית בחו"ל:

 

קבלת סיוע מנציגי מכירות מקומיים

אחת החלופות הפופולריות להקמת ישות משפטית היא קבלת סיוע מנציגי מכירות. בחלופה זו, אנשי שיווק שנמצאים במדינות הזרות יסייעו לארגון בעזרת המוניטין והניסיון שלהם בשוק במדינה המקומית. נציגי המכירות הללו יבחנו את פוטנציאל המכירות של המוצר שפיתח הארגון ויבררו מהו הצורך והביקוש למוצר זה במדינת היעד. ניתן למצוא אנשי מכירות המתאימים לתפקיד בעזרת חברה מקצועית המתמחה בניהול פתרונות עסקיים.

 

זכיינות

חברות ישראליות יכולות לבחור להפיץ את המוצר שלהן בעזרת חברה מקומית הנמצאת במדינת היעד. חברה זו תאפשר לחברה הישראלית להפיץ את המוצר בקלות ובמהירות. לחלופה זו יתרונות רבים. ראשית, בעזרת חלופה זו, החברה הישראלית לא צריכה למתג ולשווק את עצמה בשוק המקומי של מדינת היעד, אלא פועלת תחת שם של חברה מוכרת שמיתגה ופרסמה את עצמה. בנוסף, חלופה זו לא דורשת מהחברה לבנות תשתית הפצה משלה.

החיסרון המרכזי של שיטה זו הוא הוויתור על השם והמותג האישי של החברה על מנת למכור את המוצר במהירות ובנוחות. טרם בחירה בחלופה זו, על הארגון לשקול את היתרונות והחסרונות ולהחליט האם החלופה מתאימה לצרכים שלו.

 

הסכמי הפצה ובלעדיות

בשונה מהעבודה עם נציגי המכירות המקומיים, בחלופה זו הגורם המקומי רוכש את המוצר ודואג להפיץ אותו בשוק המקומי. בעזרת חלופה זו, הארגון הישראלי לא צריך להקים תשתית עסקית במדינה הזרה. זוהי שיטה יעילה ונוחה אך היא פוגעת ברווח של החברה משום שהמוצר יימכר לגורם המקומי תמורת מחיר זול יותר מהמחיר לצרכנים בשוק.

לסיכום, להקמת ישות משפטית בחו"ל חסרונות רבים. לכן, מומלץ להשתמש בפתרונות עסקיים ייחודיים ויצירתיים כגון: זכיינות, הסכמי הפצה ובלעדיות קבלת סיוע מנציגי מכירות ועוד.

גלובוס בצבע זהב

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »