לחשוב מחוץ לקופסא – לנצח בכל משפט

הביטוי לחשוב מחוץ לקופסא הוא ביטוי רווח המבטא דרישה לחשיבה יצירתית ומקורית המסתכלת במבט מאקרו על נושא ספציפי.

רובנו מסתכלים על המציאות באופן בו התרגלנו לחשוב לאורך השנים.

בהתאם לכך, אנחנו מנתחים ומסיקים מסקנות בעזרת ה"קופסא", הלא היא הראש שלנו.

על מנת לחשוב מחוץ לקופסא עולה השאלה האם נוכל לראות את הדברים באופן שונה.

נראה כי בעולם המשפט, הדורש יצירתיות ודינמיקה של התמודדות תמידית עם טיעונים ומקרים שונים, עורך דין החושב מחוץ לקופסא יכול להביא תוצאות טובות לצד אותו הוא מייצג.

חשיבה מחוץ לקופסא והימנעות מחשיבה תבניתית תאפשר לו לראות את המקרה מנקודת מבט אחרת ולמצוא דרך לחלץ את הלקוח שלו מהבעיה אליה הוא נקלע.

 

ישנם מספר טיפים היכולים לשפר את החשיבה היצירתית שלכם ובכך גם את הביצועים המקצועיים שלכם:

  1. הימנעות מחשיבה לוגית

כאשר אנו חושבים באופן לוגי, אנו עלולים למנוע מהמוח מחשבות חדשניות, זאת משום שחשיבה הגיונית משתמשת רק בדפוסי חשיבה מוכרים. רעיונות יצירתיים בנויים על דברים שעדיין לא גילינו.

 

  1. הימנעות מתגובות אינטואיטיביות

בכל אתגר שצץ ניטה לשלוף את התשובה האינטואיטיבית הראשונה שתקפוץ לנו שלרוב תהיה דומה לקודמותיה. לכן, על מנת לחלץ תשובות מעניינות יותר, מומלץ לחכות לתשובה הבאה שתעלה.

 

  1. תרגול

יצירתיות דורשת עבודה. מומלץ להיות מודעים למה שהופך אתכם ליצירתיים יותר ולגורמים לכך ולשלוף זאת במידת הצורך.

 

  1. לא לכפות יצירתיות

לא כדאי להכריח את היצירתיות להגיע כי לרוב זה נועד לכישלון. לרוב, היצירתיות תבוא כאשר לא תהיו מוכנים לכך.

 

  1. ניהול יומן

החזיקו לידכם תמיד יומן ועט אשר יאפשר לכם ברגע של יצירתיות לתעד באופן מידי כל מחשבה או הבזק שעולה לכם. פעמים רבות הבזקים אלו יגיעו בלילה ואם לא תכתבו אותם עד הבוקר הם ייעלמו.

 

  1. אל תפחדו לנסות

במהלך העבודה שלכם אל תפחדו לתת ליצירתיות ביטוי, גם אם לא תמיד תצליחו, חשוב שתתרגלו להתנסות ולנסות את כל הרעיונות שכולים לכם. ככל שתחשבו באופן יצירתי ופורה יותר סביר להניח כי הביצועים יעלו. גם כאשר חושבים באופן לא יצירתי ולוגי ניתן לעיתים להיכשל. ככל שתנסו יותר, תהיו מיומנים יותר.

 

  1. הימנעו משיפוטיות

במידה ואתם עובדים במשרד עורכי דין ויש לכם קולגות נוספים המעלים רעיונות יצירתיים, הימנעו משיפוטיות יתר של רעיונות אלו. זכרו שככל שהרעיונות יצירתיים יותר יתכן וכולכם כמשרד תרוויחו מהפירות אותם ניתן להפיק. ככל שתהיו שיפוטיים יותר הסיכוי שעורכי הדין השונים ישחזרו את החשיבה היצירתית ירדו וכל המשרד יפסיד מזה.

לסיכום, חשיבה מחוץ לקופסא היא כלי חשוב בארגז הכלים של עורך הדין, קריאה נוספת אודות ההתמודדות והכלים המצויים בידיו של עורך דין תוכלו למצוא בקישור הבא https://yonilevy.co.il.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את: