כך תבחרו רואה חשבון שמתאים לכם

בעלי עסק ועובדים שכירים מקבלים החלטות כמספר הפעמים שהם נושמים ביום. החלטות כלכליות, עסקיות, ארגוניות, כוח אדם ועוד רבות. כלל ההחלטות הן חשובות, אך יש להסכים כי כל הנוגע להחלטות כלכליות הן מההחלטות המכריעות ביותר בעסק.

איך בוחרים את רואה החשבון המתאים לכם ביותר? מהם השיקולים שכדאי להביא בחשבון?

 

מה אתם צריכים?

רואה חשבון יבטיח לכם תמונה כלכלית רחבה, מערכת שיקולים וייעוץ פיננסי ובקצה- חיסכון כספי משמעותי. עם זאת, כדי לוודא שתבחרו את רואה החשבון הנכון לכם ביותר כדאי שתחשבו- מה אתם צריכים?

רואי חשבון שונים מתמחים בתחומים שונים. החל מייעוץ בבעיות חוקיות- פיננסיות, ביצוע תכנון או תיאום מס ועבודה עם רמות הכנסה שונות- אחרי שתכריעו בסוגיית הצורך, תוכלו לבחור את רואה החשבון המתמחה בתחום לו אתם זקוקים. בנוסף, תוכלו לבחור ברואה חשבון בעל ניסיון בתחום העיסוק שלכם או של העסק שלכם.

 

כדאי לדבר גם על מחיר

חשוב לזכור כי רואה החשבון הוא איש מקצוע, ועבודתו עולה כסף. חלק מהפעולות יתומחרו מראש, ועל חלקן רואה החשבון יגבה שכר טרחה או שכר שעתי. למשל, הנהלת חשבונות ודו"חות לעסק עצמאי קטן יעלה בממוצע בין 2,000-5,000 דולר.

ישנם רואי חשבון יקרים יותר או זולים יותר, חלקם חדשים וחלקם שותפים בכירים במשרדים. המחיר הוא שיקול חשוב, בעיקר כשמדובר בעסקים קטנים לעומת חברות ענק. במקרים אלו, חשוב לזכור כי אמנם המחיר אכן משמעותי, אך שאר השיקולים צריכים לבוא גם הם בחשבון.

 

משרד גדול או רואה חשבון עצמאי?

אחד ההבדלים המשמעותיים והחשובים בין משרד ראיית חשבון קטן לגדול הוא היחס ללקוח. במשרד קטן או אצל רואה חשבון עצמאי, סביר להניח כי כמות הלקוחות תואמת את גודל המשרד. לכן, משרד קטן יידע לתת יחס בצורה אישית יותר ללקוח "קטן"- שכיר או בעל עסק זעיר עד בינוני. עם זאת, ישנן חברות גדולות בהן קיימות מחלקות המתמחות בלקוחות קטנים בצורה מקצועית לא פחות.

 

חיבור אישי

לאחר כלל מערכת השיקולים המקצועיים, יש לזכור שיקול אחד חשוב לא פחות- החיבור של בעל העסק או העובד עם רואה החשבון. חשוב לוודא כי בעל העסק ורואה החשבון מבינים אחד את השני ואת כיווני המחשבה, כך שהעסק- על פעולותיו ועל הייעוץ הכלכלי הנדרש- יכול להתנהל בצורה ההרמונית והטובה ביותר. רוצים למצוא את רואה החשבון המתאים לכם ביותר? כנסו לאתר למידע נוסף.

 

לסיום

לאחר איתור רואה החשבון המתאים לכם ביותר, יש לזכור את העקרון החשוב: אמנם רואה החשבון הוא איש המקצוע בתחום, אך המעורבות שלכם חשובה לא פחות. עליכם להתעניין, לחקור וללמוד את השיקולים הכלכליים- לדוגמה, האפשרויות לצמצום העלויות, כך שתוכלו, יחד עם רואה החשבון, לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לכם או לעסק.

אישה במשרד מסתכלת על המחשב

אולי תאהבו גם את:

איטום מבנים
האם איטום גג זה חובה

לאחרונה אנו מקבלים פניות מצד שכנים, חברים ומכרים ששמעו שביצענו הליך של איטום גג לקראת החורף הקרב. כולם שואלים אותנו שאלות רבות בנושא ולא תמיד

קרא עוד »