חוזה דירה – מה הסעיפים החשובים ביותר

רגע לפני שאתם נכנסים למענכם החדש, האם בדקתם שחוזה הדירה כולל את כל הסעיפים החשובים? ויתרה מזאת, האם ווידאתם כי לא קיימים סעיפים שיכולים לפגוע בכם? הנה כל מה שצרי לדעת לפני חתימה על חוזה דירה קטנה או גדולה יותר.

לא משנה היכן אתם בוחרים לגור, העיקר שתרגישו בבית. ובכדי להרגיש בבית, צריך להיות ביחסים טובים עם בעל הבית, עם השכנים, אפילו עם הכלבים של השכנים. אמנם לא כולנו בוחרים לחיות כך, אבל אין ספק שזה מתכון מוצלח לחיים של שלווה מסוימת. אבל רגע לפני שאתם מכירים את הבת והבן של השכנים ואת הסבתא שלהם, יהיה חשוב לדעת אם בכלל אתם מעוניינים להיכנס לחוזה של אותה דירה.

 

האם חוזה הדירה סטנדרטי או כולל סעיפים מורכבים?

בעוד שרוב החוזים הם סטנדרטיים למדי ולא כוללים סעיפים בעייתיים, חוזים אחרים יכולים להקשות עליכם. כמובן, בסופו של דבר הכול תלוי במזג בעל הבית ובסגנון שלו. אם הוא אדם מאוד מקפיד, הוא יכול לחייב אתכם למשל על נזקים בציוד בדירה. חלק מהדירות מגיעות כבר מרוהטות ומעוצבות, ככה שיהיה חשוב לבדוק אם ישנם סעיפים אשר מדברים על נזקים בציוד.

אם כן, האם בעל הבית יחייב אתכם על אותם נזקים? ובכן, ייתכן שכן. יכול להיות שבעל הבית רכש צמחים מלאכותיים בזול או ביוקר, אבל אם נגרם נזק בהם אז הוא עשוי לחייבכם. וכמובן שככה גם רלוונטי לגבי שאר הציוד והריהוט שבעל הבית כולל בחוזה.

 

מה עוד חשוב לדעת על חוזים של דירות?

מעבר לציוד והרכוש, יהיה חשוב לבדוק גם סעיפים אחרים בכל חוזה דירה. למשל, האם ישנו סעיף אשר מתיר לכם לעזוב את הדירה בהתראה מראש? ברוב החוזים יהיה ניתן לצאת מהחוזה גם באמצעו, אבל סביר להניח שאתם תצטרכו לאתר דיירים מחליפים במקומכם.

עוד חשוב לדעת, בחלק מהחוזים גם יש צורך להפקיד מה שנקרא צ'ק ביטחון אצל בעל הבית. במקרים אלו, חשוב לזכור כי לפעמים בעלי דירות מפריזים. אם בעל הבית דורש ממכם סכום מופרז בתור צ'ק ביטחון, אנחנו ממליצים להתרחק מאותו משכיר. אגב, ככה גם רלוונטי לגבי בעלי דירות אשר דורשים פיקדון במזומן. אל תיפלו למלכודות האלו.

 

יהיה עדיף לא לתת פיקדון על דירה במזומן

אם חלילה משהו יקרה ותפרו סעיף כזה או אחר, יהיה לכם מאוד בעייתי לנסות להשיג את מזומנכם חזרה. בשורה התחתונה, אם אתם ממש לא בקיאים בחוזים בניסוחים שלהם, אנחנו נמליץ לכם אפילו על סיוע של עורך דין.

יש לכם עורכי דין נדל"ן, עורכי דין של חוזים ועוד. בכל מקרה, אל תתפתו לחתום על חוזה שאינכם מבינים אותו. אם אתם צריכים קצת זמן לבד עם החוזה בשביל לשבת ולהתרכז בקריאה, תבקשו לקחת העתק שלו הביתה.

 

חתימה על מסמך

אולי תאהבו גם את: