יש לי פחד לעלות על ההגה – כיצד מתגברים על כך?

אנשים שעוברים תאונות דרכים עלולים להיות בטראומה ולהימנע מנהיגה כתוצאה מפחדים שתאונת הדרכים גרמה להם.

המאמר יפרט כיצד מתגברים על כך.

 

מהי חרדת נהיגה?

חרדת נהיגה היא תופעה שעלולה לקרות בעקבות תאונת דרכים גם אם לא נפגעים פיזית. על פי הממוצע 8% מאוכלוסייה סובלים מחרדת נהיגה ובעיקר נשים. החרדה היא תוצאה של מתח נפשי מאירוע שחוו הסובלים ממנה בין אם מדובר על תאונת דרכים בדרך לעבודה המוכרת בחוק כתאונת עבודה ובין אם חווים נזקי גוף לאחר תאונת עבודה. חרדת הנהיגה באה לידי ביטוי בתסמינים פיזיים, נפשיים או התנהגותיים. למשל, לסובלים מהחרדה יהיו סחרחורות לקראת הנהיגה או במהלכה, קצב נשימה מהיר, הזעה מוגברת, עליית דופק, לחץ בחזה ועוד. המחשבות שלהם אף הופכות לפחד אמיתי: מה אם יתנגשו בי, מה אם אקבל התקף לב, אני חושש להתעלף ועוד. זוהי מצוקה המלווה בפחד מאובדן שליטה או נזק. יתרה מכך, אנשים מסוימים אף חוששים להימצא ברכב גם אם הם לא נוהגים.

 

כיצד מתגברים על חרדת נהיגה?

על מנת להתמודד עם התופעה של חרדת נהיגה ניתן לקבל ייעוץ פסיכולוגי התנהגותי שיכול להיות קצר או ארוך בהתאם לאדם עצמו. באמצעות הטיפול האדם לומד איך לזהות את המחשבות שמעוררות בו את החרדה, איך לשלוט בתגובות שלו ואיך לשנות את ההתנהגות החרדתית. הטיפול הוא למעשה תכנית אותה בונים באופן אינדיבידואלי בה מוגדרת המטרה של המטופל והשלבים להשגת המטרה. כל אימון כולל גם עבודה עצמאית בבית ותרגול עד שרמת החרדה פוחתת וניתן לעלות על ההגה בשנית.

 

האם חרדת נהיגה בעקבות תאונה היא עילה לתביעה?

החרדה מנהיגה היא תופעה נפשית שניתן לתבוע על פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים. כאשר מוכיחים את הקשר הסיבתי בין התקפי החרדה לבין התאונה ניתן לזכות בפיצוי כספי מחברת הביטוח מכיוון שחרדת הנהיגה לא הייתה קיימת לפני התאונה אלא בעקבותיה ובנוסף לא הייתה לה סיבה אחרת לכך. ההוכחות יתבססו על סמך מסמכים רפואיים וחוות דעת של רופא מומחה בתחום. כאשר פונים לבדיקות רפואיות לאחר התאונה לא יזהו את החרדה כי היא תופיע לאחר מכן בדומה לפוסט טראומה. חשוב לאגד את כל המסמכים הרפואיים ולפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת להגיש תביעה לחברת הביטוח. במידה והחרדה גורמת לירידה בהכנסה או לפגיעה בכושר ההשתכרות וניתן להוכיח זאת, הפיצוי אף יהיה גבוה יותר. במידה ומשתמשים בתחבורה ציבורית ללא חרדות, לא תהיה פגיעה בכושר ההשתכרות והפיצוי יהיה נמוך יותר. כמו כן, הפיצוי יכלול גם את הטיפולים הפסיכולוגיים והוצאות על תרופות נגד חרדה. לפיכך, אין ספק שפגיעה נפשית זו יכולה להיתבע גם מהביטוח הלאומי במידה והתאונה הייתה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה ונחשבת לתאונת עבודה.

 

נסיעת מבחן

אולי תאהבו גם את:

תביעת רשלנות רפואית בבית חולים
תביעת רשלנות רפואית בבית חולים

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות וסבוכות במיוחד, תביעות אלו הן פעולות משפטיות מורכבות המתקיימות כאשר ספקי שירותי בריאות שונים אינם עומדים בסטנדרט הטיפול, וכתוצאה

קרא עוד »
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי אבטלה

אבטלה, מצב לא נעים בכלל שלצערנו עם מגפת הקורונה אנשים רבים חוו. אנשים אשר מוצאים עצמם במצב של אבטלה ללא עבודה, לא תמיד יודעים כיצד

קרא עוד »