מדריך הסבת דו"ח משטרתי: שלב אחרי שלב

קיבלתם דו"ח תנועה? ייתכן שתוכלו להסב אותו ולהימנע מתשלום הקנס וצבירת נקודות.

אז באילו מקרים הדבר אפשרי ואיך בדיוק עושים את זה? כל הפרטים נמצאים כאן:

 

כיצד מסבים דו"ח משטרתי?

הסבת דו"ח משטרתי היא פעולה שמתאימה למספר מצבים, בהם ניתן להעביר את הדו"ח על הקנס והנקודות שבו לאדם אחר, או להעביר אותו בכפוף לקנס בלבד ללא נקודות לחברה, כאשר מדובר בעבירה שבה החברה מעוניינת "לחפות" על הנהג עצמו.

את הפעולה עצמה ניתן לבצע על ידי הגשת טופס בקשה להסבת דו"ח לאגף התנועה של משטרת ישראל. הבקשה תוגש לאגף התנועה במחוז שבו בוצעה העבירה ועליו לכלול תצהיר מצורף של הנהג בפועל והאדם שעל שמו ניתן הדו"ח. כמו כן, יש לציין את פרטיו המדויקים של הנהג שעליו יוסב הדו"ח או את פרטיה של החברה, אם החברה נוטלת את הטיפול בדו"ח של אחד מעובדיה.

 

באילו מקרים אפשר להסב דו"ח?

אם אדם אחר נהג ברכב שרשום על שמכם וקיבלתם דו"ח מצלמה (אור אדום או מהירות למשל), תוכלו להסב אותו על שם הנהג בפועל תוך 90 ימים מיום שקיבלתם את הדו"ח.

כאשר הסבת הדוח תוטל על תאגיד מסוים, החברה תיקח את האחריות לתשלום אך במצב זה, שיעור הקנס יעלה פי 4 משיעורו המקורי לאותה העבירה, אך החברה איננה "סופגת" כלל נקודות רישוי. התאגיד רשאי לסרב לקבל אחריות על הדו"ח שביצע הנהג ובמקרה זה יהיה עליו להתמודד עם הדו"ח באופן עצמאי.

כמו כן, ישנם מקרים שבהם דו"ח מסוים נשלח תחת שם החברה וכעת היא מעוניינת לחשוף את הנהג בפועל ולהסב את הדו"ח על שמו.

במקרים אחרים, ייתכן שהדו"ח ניתן שעה שהרכב נמכר, אך הבעלות עליו טרם הועברה. וכך יוצא שהמוכר הוא זה שמקבל דו"ח ולא הקונה. במצב זה, יש לדווח בתוך 15 ימים מביצוע העבירה על כך למשטרת ישראל. יש להציג את הדו"ח שניתן ואת מספר תעודת הזהות של בעל הרכב ואת הצהרתו של הנהג שבה מוצהר כי הוא זה שנהג ברכב בעת ביצוע העבירה. יש לצרף גם צילום של רישיונו.

 

חשוב לדעת

כל הסבת דו"ח מחייבת בתצהיר הנהג בפועל, שמודה שנהג ברכב בעת ביצוע העבירה. המסמך יפרט גם את פרטיו האישיים ויכלול צילום של רישיונו. על התצהיר להיות חתום ומאומת בפני עורך דין. הדבר מחייב גם כאשר מדובר בדוחות חברה ללא יוצא מן הכלל.

לאחר ההסבה

לאחר שהדו"ח הוסב על הגורם הנכון, האשם בעבירה יוכל לבחור האם לשלם או להגיש בקשה להישפט בתוך 90 יום מרגע שקיבל אליו את הדו"ח החדש (זה שנוקב בפרטי הנהג בפועל).

 

דו"ח תנועה לתושבים זרים

אם התיירים בעלי רישיון זר בתוקף ונכנסו לישראל בתקופה שלא עולה על שנה, אין להסב עליהם דוחות. אם התיירים נכנסו לישראל לפני למעלה משנה, הרי שמועד שנת שהותם בארץ הוא מועד פקיעת תוקף רישיונם ולכן יש לדווח על כך בהתאם.

זקוקים לעו"ד שיערוך עבורכם תצהיר להסבת דו"ח תנועה? יברר האם ניתן להימנע מנקודות? יסייע בהגשת הבקשה? צרו קשר עם מומחה התעבורה גורדון בכתובת: https://www.gordonsilver.com

 

שוטר

אולי תאהבו גם את: