התקלקל לכם דוד השמש? אלו הפתרונות

חזרתם הביתה אחרי עוד יום עבודה מעייף, כשכל מה שחלמתם עליו בדרככם חזרה הוא מקלחת חמה וטובה. תארו לעצמכם את רמת האכזבה, כשגיליתם ברגע האמת שברז המים החמים לא מוציא מים חמים. אם גם לכם קרתה סיטואציה דומה, כנראה שיש תקלה בדוד השמש שלכם. מה תוכלו לעשות כדי לתקן את התקלה?

 

תיקון עצמאי או על ידי טכנאי מוסמך?

ישנן תקלות בדוד שדורשות רק טיפול שטחי, ויהיו כאלו שיתפתו לנסות ותקן אותן לבד. עם זאת, כל עוד אתם לא מנוסים בתחום תיקון הדודים באופן עצמאי – מומלץ שלא לעשות זאת.

לא תמיד מקור התקלה הוא מה שנראה לעין, ולפעמים ניסיון תיקון עצמאי עשוי לגרום הרבה יותר נזק מתועלת. תיקון של דוד השמש דורש עדינות ומיומנות, נדרש לדעת בדיוק מהי התקלה וכיצד לטפל בה בצורה זהירה, ולראות שאין תקלות נוספות. תיקון חובבני של הדוד עשוי לגרום לקצרי חשמל בבית ולהתלקחות הרכיבים בדוד – כך שההמלצה היא להיעזר בגורם מקצועי.

 

הזמנת טכנאי דודים מוסמך שיתקן את הבעיה במהירות

אם הקשבתם להמלצה מהסעיף הקודם, והחלטתם שלא לקחת את הסיכון שביצירת נזק לדוד – הפתרון האולטימטיבי הוא הזמנת טכנאי דודים מוסמך אליכם הביתה.

הטכנאי מציע מגוון שירותים לדודי שמש – החל מניקוי קולטי השמש (שייתכן אף שזהו מקור הבעיה בדוד שלכם, ייתכן שקולט השמש לא מבצע את פעולתו בצורה יעילה ולכן המים לא מתחממים כראוי), ועד לתיקון מקצועי של כל תקלה שעשויה להיות קיימת בדוד (נזילה, תקלה בצנרת ועוד).

כאשר אתם מזמינים טכנאי דודים, חשוב לוודא שהוא בעל ההסמכה וההכשרה המקצועית ההכרחית. אם תזמינו טכנאי שמתיימר להיות מקצועי, אך בפועל הוא אינו בעל הכשרה מתאימה – הוא יוכל לגרום לאותו הנזק שעשוי לגרום אדם ללא ניסיון בתיקון דודים. אל תהססו לבקש לראות את תעודת ההסמכה של הטכנאי!

 

הדוד כבר ישן? התקלה לא ניתנת לתיקון? הגיע הזמן להחליפו בחדש

דוד נחשב לישן כאשר הוא נמצא בשימוש מעל ל- 8 שנים ברצף. במקרה שישנה תקלה בדוד השמש שלכם, אך הוא כבר נמצא בשימוש שנים רבות – ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להחליף אותו לדוד שמש חדש.

החלפת הדוד אמנם תעלה יותר מאשר רק תיקון שלו, אך ההחלפה תוכל לחסוך לכם תיקונים נוספים בעתיד הקרוב – שכן במקרים רבים כאשר מתקנים דוד כשהוא כבר ישן, התיקון לא יחזיק מעמד זמן רב ותידרשו לטפל בו לעיתים קרובות.

כאשר אתם קונים דוד שמש חדש, חשוב לוודא כי הוא בעל תו תקן. תו התקן הוא אישור בקרת איכות שניתן לכל מוצר על ידי מכון התקנים הישראלי, והוא מהווה אסמכתא לכך שהמוצר עבר את בדיקות הבטיחות והבקרה הדרושות, כך שהוא כשיר וראוי לשימוש.

 

טכנאי

אולי תאהבו גם את:

איטום מבנים
האם איטום גג זה חובה

לאחרונה אנו מקבלים פניות מצד שכנים, חברים ומכרים ששמעו שביצענו הליך של איטום גג לקראת החורף הקרב. כולם שואלים אותנו שאלות רבות בנושא ולא תמיד

קרא עוד »