קביעת דרגת נכות לנפגעי פעולות איבה

אנחנו חיים במזרח התיכון, מה שחושף את כולנו לפעולות איבה מסוגים כאלו ואחרים, פעולות טרור, פיגועים ועוד. יחד עם זאת, יש כאלו בינינו אשר אפילו חשופים יותר לאותם מעשים שפלים של טרוריסטים שאסור לקרוא להם אנשים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על תביעות משפטיות בגין פגיעות מפעולות איבה.

בינינו האזרחים, ישנם לוחמים בכוחות הביטחון אשר חשופים לתרחישים פוטנציאליים מהסוגים האלו. במקרים שבהם לוחם או משרת בכוחות הביטחון נפגעים כתוצאה מפעולות איבה, כמובן שיהיה חשוב לתבוע משפטית ולעמוד על זכויותיכם. בין הזכויות שיש לעמוד עליהן, יהיה חשוב גם לקבל את השיפוי הנדרש בכדי לכסות הוצאות רפואיות, טיפולים פסיכולוגיים ועוד. סובלים מבעיות כמו פוסט טראומה מהצבא כתוצאה משירות סדיר, או קבע? המידע הבא בשבילכם.

 

נפגעי פעולות איבה בשירות כוחות הביטחון זכאים לפיצויים

בכל מקרה שבו פלוני מעוניין לתבוע את הצבא או את כוחות הביטחון, עורך דין משרד הביטחון יהיה התשובה המדויקת ביותר. בסופו של דבר, צריך היכרות עם הדינים הצבאיים השונים, מה שלא כל עורך דין יכול לספק לכם. מעוניינים בעורך דין שעומד על כל דין ודין במערכת המשפט הצבאית? לא מוכנים להתפשר על שירותו של עורך דין משרד הביטחון? צודקים לחלוטין.

אם נגרמה לכם איזושהי עוולה מסוימת, ואם מלוות את יומכם טרדות נפשיות קשות מנשוא, מגיע לכם טיפול. וכידוע לכולנו, טיפולים רפואיים וטיפולים פסיכולוגיים עולים לפעמים לא מעט כסף בלשון המעטה. כידוע, בעיות כמו פוסט טראומה עשויות להוביל לקשיים רבים ומגוונים.

 

תופעות שונות כתוצאה מהתפתחות של פוסט טראומה

אנשים עשויים ללקות בחרדות חברתיות קשות, לפעמים חרדות כה חזקות עד שאנשים שפוט ממעטים מאוד בלצאת מהבית. למעשה, בחלק מהמקרים אנשים מפתחים בעיות כמו אגורפוביה. בניגוד לקלסטרופוביה, שהיא בעיה של פחד ממקומות סגורים, אגורפוביה היא בעיה המובילה אנשים לפחד ממקומות פתוחים. במילים אחרות, השילוב של פוסט טראומה מהצבא וחרדות חברתיות בהחלט יכול להוביל אנשים להסתגר בביתם ולפחד ממקומות ציבוריים.

אין ספק, אי אפשר "לנהל מדינה" ככה. אי אפשר לחיות ככה, וכמו שחכמים מאיתנו כבר אמרו פעם – זה שאתה נושם, לא אומר שאתה חי. וכשמדברים על פוסט טראומה מהצבא, זה כבר הופך ממש למילולי. אנשים עם בעיות כמו פוסט טראומה לפעמים חווים לחצים נפשיים כה חזקים, עד שנשימתם ממש נעתקת מהם.

 

המסע לריפוי והחלמה יכול להתחיל בניצחון כתב תביעה

אל תאלצו את עצמכם להתמודד לבד עם קשיים נפשיים, לא עם פוסט טראומות ולא עם קשיים רגשיים אחרים. פנו לטיפול רפואי, או פסיכולוגי. במקביל, תטפלו בתביעה המשפטית שלכם יחד עם עורך דין משרד הביטחון.

בסופו של דבר, כדאי לזכור שאם תתקדמו משפטית עם התביעה שלכם, זה כנראה גם יספק לכם איזושהי נחמה מסוימת ותחושת סגירת מעגל, מה שעשוי להוביל לריפוי והחלמה (ברמה כזו או אחרת). ידוע כי ריפוי הוא דרך ארוכה למדי, אבל קבלת פיצויים וניצחון בתביעה משפטית – זו דרך מצוינת להתחיל את המסע שלכם להחלמה.

 

פוסט טראומה

אולי תאהבו גם את: