עיצוב הבית ב-3 שלבים עיקריים המדריך המלא

עיצוב בית או דירת מגורים, נועד במרבית המקרים לבצע שינויים במראה הכללי של הבית ובאווירה שהוא משרה על הדיירים והאורחים כאחד. בנוסף, עיצוב איכותי מסייע להפוך את הבית למקום נוח יותר ומסביר פנים. מהו בעצם העיצוב ומה ההבדל בינו לבין עריכת שיפוצים בבית או בדירת המגורים? אילו שלבים עיקריים מתקיימים בתהליך העיצוב בבית? בשורות הבאות נתאר בקצרה את השלבים הכלליים בתהליך, החל מהליך עיצוב מטבח קטן בבית וכלה בעיצוב ייחודי של כלל החלקים האחרים בבית או בדירת המגורים.

עיצוב הבית

שיפוצים בבית או עיצוב

ההבדלים בין עריכה של שיפוצים לבין תהליך עיצוב הבית הם ניכרים. בראש וראשונה, עיצוב הבית איננו כרוך בעריכת שינויים, משמעותיים טו קטנים כאחד, במבנה הכללי של הבית ובחללים בו. שיפוצים, מאידך גיסא, כרוכים בדיוק בביצוע בצעדים כאמור. תהליך שיפוצים בבית כרוך בדרך כלל התיקון חלקים ממנו, הכולל לעיתים קרובות שבירת קירות, החלפת צנרת, החלפת מרצפות או תיקונים יסודיים במערכת החשמל בבית. בכל אחד מהמלאכות נדרשת עבודה של אנשי מקצוע מיומנים, כאשר בחלק מהמקרים נדרשת תעודה מקצועית על מנת לבצע חלק מהעבודות. לדוגמה, מי שמבצע עבודות חשמל חייב בתעודה כזאת, בעיקר אם הוא עושה עבודות במתח גבוה. למרות האמור לעיל, גם מעצב פנים חייב להיות איש מקצוע, באשר התכונה הנדרשת לו באמת היא דמיון ויכולת לראות בעיני רוחו את מראה הבית אחרי השיפוצים.

מה זה הום סטיילינג ומה ההבדל בין זה לבין עיצוב פנים? – למאמר המלא לחצו פה.

3 שלבים עיקריים בתהליך עיצוב הבית

שלושת השלבים העיקריים בתהליך עיצוב הבית הם הבהרת הכוונות והרצונות של בעלי הבית לאדריכל, בניית תוכנית עיצוב הבית בהתבסס על הרצונות של בעלי הבית, בתוספת שינויים ושיפורים, אם ישנם, שמכניס המעצב לתוכנית מעת לעת. השלב השלישי והאחרון כולל את רכישת כלל האמצעי אשר ישמשו את המעצב לביצוע העבודה שלו. זה המקום להדגיש כי מדובר בכל מוצר שייראה למעצב ככזה המשרת את המטרה הסופית. רכישת המוצרים השונים ופריטי הריהוט מותאמת לתקציב שנקבע מראש על ידי בעלי הנכס.

בניית תוכנית העיצוב

בהתאם לרצונות ולצרכים של בעלי הבית: מדובר בפגישה אחת או יותר, שבמהלכן מבהירים בעלי הנכס את הציפיות שלהם מהמעצב. המעצב אמור לתרגם את הצהרת הכוונות לכדי תמונה או מצגת סופית, שבה הוא מציג למעשה את האפשרויות השונות העומדות בפניו ליצירת המראה הסופי של הבית. במסגרת זאת, מציג המעצב גם את הדרישות הכספיות שלו מבעל הנכס ואת החלופות האפשריות במקרה העדר מימון עבור השיפוצים.

רכישת החומרים והאמצעים השונים

שיידרשו במהלך השיפוצים: בשלב הבא רוכש אחד מהצדדים – השיפוצניק או בעל הבית, את כלל החומרים הנדרשים. מדובר בכלי עבודה, שטיחים, ריהוט וכן פריטים רבים נוספים, שכל אחד מהם מכוון להעניק את המראה המושלם לבית.

ביצוע מלאכת העיצוב

השלב האחרון הוא בעצם הוצאת התוכנית מהכוח אל הפועל, תוך בקרה קפדנית על עמידה ביעדים ושימוש בחומרי גלם שאושרו על ידי הבעלים. בתום השיפוצים, אמור להתקבל בית חדש, שימשיך לשרת את הדיירים בבית לאורך שנים.

אולי תאהבו גם את: