על מה מוסד לימודים צריך להקפיד כאשר הוא פותח כיתה של בנות חרדיות

על מה מוסד לימודים צריך להקפיד כאשר הוא פותח כיתה של בנות חרדיות

שמירה על הזהות החרדית ועל אורח חיים החרדי במהלך הלימודים האקדמיים

אחד מהקשיים הבולטים ביותר בשילובן של הבנות החרדיות בלימודים האקדמיים, הינו הקושי והמורכבות של הבנות החרדיות לשמור על זהותן החרדית ועל אורח החיים שלהן במהלך הלימודים האקדמיים. מסיבה זו בנות חרדיות נמנעות מלהירשם ללימודים אקדמיים לחרדים ונמנעות מלקבל השכלה גבוהה.
עם זאת, כיום מספר הנשים אשר לומדות לימודים גבוהים ולומדות במוסדות אקדמיים הינו גבוה הרבה יותר מבעבר, מכיוון שנעשים מאמצים רבים על מנת שהנשים החרדיות יוכלו לשמור על זהותן החרדית. לדוגמא, בנושאים כמו:

הכשרת סגל ההוראה של האוניברסיטה

חשוב שסגל ההוראה של האוניברסיטה יכיר וידע את צורכיהן של הנשים החרדיות ויפעל בהתאם לדרישות ולצרכים של אורח החיים החרדי, על מנת ליצור אווירת למידה מותאמת.

הפרדה בין נשים לגברים

שתהיינה הפרדה בין נשים לגברים בכיתות הלימוד, בטקסים ובימי העיון.

הפרדה נשים גברים

כשרות

כאשר מוסד לימודים פותח כיתה של בנות חרדיות, עליו להקפיד שתהיינה נגישות לכשרות מהודרת ולכשרות מסוג בד”ץ, בהתאם לדרישותיהן של הבנות החרדיות בכיתה.

התחשבות בערבי חג, ימי צום ושעות הלימודים

על מנת שנשים חרדיות תהיינה יכולות להשתלב באקדמיה ובלימודים גבוהים ולשמור על זהותן החרדית, חשוב למדי להקפיד על כך שהאוניברסיטה תתחשב בערבי חג, בימי הצום של הנשים החרדיות, וששעות הלימודים תהיינה נוחות לנשים החרדיות בהתאם לאורח החיים שלהן. מכיוון שאורח החיים של הנשים החרדיות הינו אינטנסיבי למדי, הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע בלבד ופתיחת יום הלימודים נעשית בשעה מאוחרת מזו שבמסלול הכללי.


דרישות לימודיות, הכוונה וייעוץ במהלך הלימודים:

יש להקפיד על כך שהתארים של הנשים החרדיות יהיו מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה ושהדרישות האקדמיות יהיו זהות לנדרש במסלוליים הכללים, על מנת שהבנות החרדיות תהיינה יכולות להשתלב בשוק העבודה הישראלי.

מומלץ מאוד שמוסד לימודי אשר פותח כיתה לבנות חרדיות יכלול שירותי ייעוץ וליווי אישי מכיוון שנשים חרדיות עלולות להיתקל בקשיי הסתגלות רבים כאשר הן נכנסות למסגרת אקדמית כזו או אחרת. לצורך כך, שירות המנטורינג של חוי ארנפלד בא לענות על צורך זה.
המנטוריות של חוי ארנפלד הן בוגרות אשר סיימו את לימודיהן במסגרת הכיתות של חוי ארנפלד.
שירות המנטורינג כולל:
-היכרות ותיאום ציפיות בין הסטודנטית למנטורית.
-ליווי אישי לאורך שנת הלימודים הראשונה באמצעות שיחה אחת לשבוע.
-הקניית כלים ומיומנויות נדרשות להתמודדות מייטבית עם הלימודים האקדמיים.
-עזרה בנושאים כגון קריאת מאמרים באנגלית, הגשת תרגילים, עבודות סמינריוניות ועוד.

 

 

אולי תאהבו גם את: